کد خبر: 119354 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 01 آبان 1398 - 19:49
روح الله زم و نفوذی ها

اتحاد خبر_مهدی پایدار :روزهای گذشته خبری فوری، رسانه‌ها و مردم کشور را متقاعد کرد که اگر قرار است گزارشی کار شود و گزارشی را بخوانند، این گزارش دسته اول، دستگیری روح الله زم مدیر یکی از شبکه های خبرپراکنی خارج از کشور باشد. اینکه روح الله زم کیست و چه اقداماتی علیه امنیت ملی انجام داده را با توجه به پراکندگی اخبار و اطلاعات منتشره ...

مهدی پایدار

روزهای گذشته خبری فوری، رسانه‌ها و مردم کشور را متقاعد کرد که اگر قرار است گزارشی کار شود و گزارشی را بخوانند، این گزارش دسته اول، دستگیری روح الله زم مدیر یکی از شبکه های خبرپراکنی خارج از کشور باشد. اینکه روح الله زم کیست و چه اقداماتی علیه امنیت ملی انجام داده را با توجه به پراکندگی اخبار و اطلاعات منتشره ، نسبت به آن آگاهی کامل  داریم . بطور کلی ماهیت این رسانه و امثالهم برای مردم  واضح و روشن است.

 

گمانه‌زنی‌ روزهای نخست، نوع شکلیِ دستگیری سر شبکه آمد نیوز بود. امری طبیعی که بعد از هر عملیات فوری، رسانه ها بدان می پردازند. نخبه‌های سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات (با توجه به سابقه ای که از این دو نهاد سراغ داریم) باز هم توانستند با توجه به سیستم های پیچیده امنیتی، این مجرم را به داخل کشور هدایت، تا در آینده ای نزدیک به سزای اعمالش برسد. نکته قابل ملاحظه  این چند روزه در فضای حقیقی و  مجازی (چه در سطح ملی و چه در اجتماعات کوچک خانوادگی) متهم کردن جناح های سیاسی مبنی بر همکاری فلان حزب یا گروه  با روح الله زم، سر شبکه آمد نیوز بود. اصولا در آینده نزدیک بعد از روشن شدن افکار عمومی درباره نحوه دستگیری و اطلاعات مهمی مبنی بر چشم و گوش های داخلی آن شبکه معاند این اتهامات جناحی شکل تازه ای به خود خواهد گرفت. بی شک همه ما نسبت به همکاری بعضی از افراد سست عنصر با این شبکه واقف هستیم.

 

این نکته را باید مورد توجه قرار داد، اگر خود فروخته ای با هر منصب و مقامی که در اختیار دارد با توجه به ترغیب و تطمیعی که توسط این شبکه انجام شده و در دام آنان افتاده است را نباید به جناحی که هرکدام بال‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است نسبت داد. موضوع مهم نفوذ که چندین سال است کلید واژه ی سخنرانی های مقام معظم رهبری است را باید به صورت جدی  دنبال کرد. مطمئن باشید شخص نفوذی، فرد عادی و از طبقات پایین اداری نیست. نفوذی شخص کوچه و بازاری نیست. نفوذی ها کسانی هستند در لباس های مختلف خدمت. نفوذی ها، جناح های فعال کشور را نشانه رفته اند. نفوذی ها در مکانهای خاص و دارای رتبه کشوری، مشغول به کار هستند. نفوذی ها همیشه و در همه حال با لباسی وارد می‌شوند که در نگاه اول و با توجه به سابقه خدمتی شان در بعد از انقلاب، تشخیص شان بسیار دشوار است. نباید جناحی را به واسطه اینکه فرد دستگیر شده، اگر کارمند دستگاه فلان دولت است مورد عقاب قرار دهیم که آن مجموعه کاملا فاسد و نفوذی است. یا نباید فلان جناح را به واسطه اینکه منتقد دولت است و ممکن است شخص دستگیر شده از آن جناح باشد را مورد توهین قرار داد. اصولاً شخص نفوذی با حرکت چراغ خاموش به شکلی حرکت می‌کند که همه راه‌های مثبت خدمتی بدان ختم می شود. این عبارات نافی آن نیست که جناح های فعال کشور، می بایست با حساسیت بیشتری به عضو گیری خود بپردازند.

 

یا حتی در راس امور قرار دادن افراد، دقت نظر را انجام ندهند. اصولاً جناح‌های مختلف کشور فیلترینگ و رد صلاحیت را باید از خود شروع کنند تا گزندی به اعتبار حزب مطبوعشان نرسد. تجربه های گذشته نشان داده که جناح های مختلف کشور بدون در نظر گرفتن جایگاه معنوی  حزب خود، افراد مختلفی را در پست های  مهم کشور گمارده اند. این حرکت بی شک لطمات گسترده ای به جایگاه احزاب وارد آورده و خواهد آورد. اینکه احزاب و جناح ها موضوع فیلترینگ را به فراموشی سپرده و فقط به فکر حکمرانی باشند براحتی راه را برای نفوذی ها باز خواهند کرد و ضربات خود را در وهله اول به اعتبار احزاب میزنند.  پیگیری مستمر و نظارت دقیق بر اعضاء نکته قابل توجه ایست که متاسفانه طی چندین سال گذشته، کمرنگ شده است.

 

سرویس های جاسوسی بیگانه برای تبادل اطلاعات و انتقال اطلاعات محرمانه ، افراد عادی را انتخاب نخواهند کرد. سرویس های اطلاعاتی دشمن، نیک می دانند اگر قرار است هزینه ای برای این افراد دهند، افرادی را مورد ترغیب و تطمیع قرار دهند که با توجه به اشرافیت اطلاعاتی و نوع پست افراد مورد نظر، بتوانند خروجی مناسبی برای خود داشته باشند و ضربه ای مهلک به نظام و مردم وارد سازند. این است که مرتبا مقام معظم رهبری نسبت به مساله نفوذ حساسیت خود را اعلام کرده و خواهند کرد .

 

در مورد دستگیری روح الله زم و خصوصاً دوران پسا دستگیری این سر شبکه معاند، با توجه به سابقه اطلاعاتی و اشرافیتی که سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به تحرکات نامبرده دارد، می بایست به این نکته توجه کرد که جناح‌های مختلف و مردم  از موضوع دستگیری افراد بسیار خرسند هستند و حمایت خود را از نهادهای امنیتی اعلام می کنند و  نهادهای امنیتی را تشویق خواهند کرد تا کشور را از لوث وجود نفوذیها پاک کنند. جناح های مختلف موقعیت پیش آمده را به فال نیک گرفته زیرا با این اقدام نهاد های امنیتی، ناخالصی از وجود و بدنه آنها پاک خواهد شد. اتهام زنی بی مورد جناح ها به یکدیگر، این پیروزی بزرگ را که توسط حافظان هوشمند ایران زمین، برای حفظ خاک ایران به دست آورده اند را، کمرنگ جلوه خواهد داد. نکته پایانی این که به لطف پروردگار و ارشادهای مقام معظم رهبری، دلیر سربازان گمنام امام زمان (ع) تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته و نخواهند گذاشت افراد کوچک و معلوم‌الحال خللی در اراده قوی ملت ایجاد کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119354