کد خبر: 119301 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 مهر 1398 - 12:14
معادن باید در خارج مناطق حفاظت شده قرار گیرند

اتحادخبر: کارگاه آموزشی و عملی آشنایی با گونه های شاخص، اصول نگهداری و تیمار اولیه پرندگان شکاری در بوشهر برگزار شد.

اتحاد خبر: کارگاه آموزشی و عملی آشنایی با گونه های شاخص، اصول نگهداری و تیمار اولیه پرندگان شکاری در بوشهر برگزار شد.

فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در آیین افتتاحیه این کارگاه با اشاره به اهمیت مساله پرندگان و حساسیت زیست محیطی آنان گفت: بی شک باید در تمام برنامه ریزی های توسعه ای به مساله اکوسیستمی توجه نماییم و این توجه به مساله خاص پرندگان صرفا زیبایی شناختی نیست بلکه مساله ای اکولوژیک می باشد که حفظ و بقای این گونه ها و تنوع زیستی آن در طبیعت به امری بسیار مهم و حیاتی برای حفظ میراث طبیعی بدل شده است.



فرهاد قلی نژاد در قسمتی دیگر از مباحث خود افزود: منابع اقتصادی پایدار با حفظ طبیعت و منابع طبیعی شکل می گیرد و هرگونه بهره برداری بدون توجه به اصل پایداری و حفظ محیط زیست می تواند به نابودی اقتصاد در بلندمدت و ازبین رفتن حیات منجر گردد. ازهمین رو فلسفه حفظ محیط زیست در مباحث اقتصادی و بهره برداری از محیط زیست بر روی این اصل باید شکل بگیرد که محیط زیست به عنوان منبع تجدیدپذیر و پایدار درنظر گرفته شود و برنامه های حفاظتی از محیط زیست و تنوع زیستی در سرلوحه همه برنامه ریزی های اقتصادی قرار گیرد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پایان صحبتهای خود اینچنین به بهره برداری از طبیعت و کوه ها و دریاها اشاره نمود که: معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده احداث گردند تا مناطقی که برای حفظ تنوع زیستی در شورای عالی محیط زیست کشور مجوز گرفته اند ، بتوانند مامن امنی برای پرندگان و حیوانات باشند. ازهمین رو هرگونه استفاده و بهره برداری غیر اصولی از انفال الهی باید با توجه به مقتضیات و ساختارهای قانونی محیط زیستی صورت پذیرد.

شایان ذکر است که این کارگاه آموزشی و عملی با حمایت پتروشیمی مروارید به عنوان حامی پرندگان استان بوشهر در روز سه شنبه 30 مهرماه در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برگزار گردید.


همچنین در این آیین بازگشایی کارگاه از مدیر ارشد HSE و مدیرعامل پتروشیمی مروارید قدردانی به عمل آمد و لوح تقدیری به آنها تقدیم گردید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119301