کد خبر: 119298 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 مهر 1398 - 11:32
با ارائه آثاری از ۲۰ هنرمند؛
نمایشگاه گروهی عکس جلوه‌های عاشورایی در بوشهر گشایش یافت

اتحادخبر:  نمایشگاه گروهی عکس جلوه‌های عاشورایی با ارائه آثاری از ۲۰ هنرمند در گالری حوزه هنری بوشهر گشایش یافت.

اتحادخبر:  نمایشگاه گروهی عکس جلوه‌های عاشورایی با ارائه آثاری از ۲۰ هنرمند در گالری حوزه هنری بوشهر گشایش یافت.

نمایشگاه گروهی عکس جلوه‌های عاشورایی در بوشهر گشایش یافت  رئیس حوزه هنری استان بوشهر صبح سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه هنر و فرهنگ دارای جایگاه بسیار بالایی است و در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان این ظرفیت‌ها را مشاهده کرد.

امید پارسایی فر با اشاره به کیفیت بالای آثار ارائه شده، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بیانگر ظرفیت خوب تعزیه، برای معرفی آیین های دینی و فرهنگی ما در قاب هنر، سینما و نمایش دارد که باید بدان توجه بیشتری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان با نگاه و تکنیک خاص خود به این موضوع پرداخته‌اند، گفت: نمایشگاه عکس جلوه های عاشورایی نمونه بصری ارزشمندی از ثبت هنر آیینی تعزیه بوسیله هنرمندان عکاس است.

 

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به اینکه این نمایشگاه متشکل از مجموعه آثار عاشورایی هنرمندان عکاس شاخص کشور و به ویژه استان اصفهان است افزود: با هماهنگی و همکاری  که با حوزه هنری اصفهان شد  نمایش آثار این هنرمندان در نگارخانه سوره بوشهر ممکن شد.

 

پارسایی فر با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند عکاس ارائه شده است ادامه داد: اغلب آثار این نمایشگاه از برگزاری مراسم تعزیه باشکوه و صاحب سبک  خمینی شهر تهیه شده است

 

وی با دعوت از علاقه مندان به هنر عکاسی و هنرهای آیینی بیان کرد: نمایشگاه عکس جلوه‌های عاشورایی در راستای آشنایی بیشتر با تجارب و تلاش‌های سایر هنرمندان کشور برپا شده است.

 

نمایشگاه عکس جلوه های عاشورایی تا دوم آبان ماه در دو نوبت صبح ساعت ۹ الی ۱۲ و بعد از ظهر ساعت ۱۷ الی ۲۰ در نگارخانه سوره حوزه هنری برای بازدید علاقه مندان برپا است.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119298