کد خبر: 119295 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 30 مهر 1398 - 11:13
تخریب بناهای غیرمجاز در روستای تاریخی قلات

اتحادخبر: معاون دادستان شهرستان شیراز اعلام کرد که بخشی از بناهای غیرمجاز احداث شده در روستای گردشگری قلات، تخریب شد.

 

اتحادخبر: معاون دادستان شهرستان شیراز اعلام کرد که بخشی از بناهای غیرمجاز احداث شده در روستای گردشگری قلات، تخریب شد.

تخریب ساخت و ساز

 

به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس حجت‌الاسلام مصطفی توانی بلیانی گفت: با نظارت دادستانی شیراز و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها و همچنین تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب صبح امروز ده ها بنای غیرمجاز در روستای قلات شیراز تخریب شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت اجرای قانون و آزادسازی حریم رودخانه، رفع تصرف از اراضی ملی و همچنین برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز انجام شده است.

 

این مقام قضایی گفت: از مجموع تخریب‌های انجام شده 20 مورد مربوط به احکام قطعیت یافته محاکم است و سایر موارد در راستای ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها و همچنین ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب انجام شد.

 

توانی بلیانی خاطرنشان کرد: در این مرحله از عملیات رفع تصرف در منطقه قلات، ساخت و سازهای غیرمجاز شامل 75 مورد در اراضی حاشیه بستر رودخانه، 90 مورد تغییر کاربری غیرمجاز و 170 مرود تصرفات در اراضی ملی تخریب شد.

 

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اخیرا با انتشار تصاویر و گزارشی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز، خصوصا در بستر رودخانه و در باغ‌های روستای گردشگری و تاریخی قلات اطلاع رسانی کرده بود.

 

پیش از این نیز به دستور دادستان شهرستان شیراز، تعدادی از اماکن تفریحی و گردشگری و غذاخوری‌های احداث شده در قلات که فاقد مجوزهای قانونی بودند، تعطیل و پلمب شد.

 

روستای تاریخی و گردشگری قلات در 30 کیلومتری شمالغرب شیراز قرار دارد و با توجه به بافت روستا، وجود جنگل و باغ‌های فراوان و آبشار و رودخانه‌ای زیبا، به عنوان یکی از نقاط زیبا و خوش آب و هوا، مقصد گردشگران زیادی بوده است.

 

 

 

 

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119295