کد خبر: 119294 ، سرويس: استان خوزستان
تاريخ انتشار: 30 مهر 1398 - 11:08
آخرین وضعیت جابه‌جایی منازل منبع آب اهواز در آستانه فصل بارندگی

اتحادخبر: عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آخرین روند جابه‌جایی منازل پرخطر منطقه "منبع آب"، گفت: جابه‌جایی این منازل در حد تعیین زمین است و کار اجرایی هنوز انجام نشده است.

اتحادخبر: عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آخرین روند جابه‌جایی منازل پرخطر منطقه "منبع آب"، گفت: جابه‌جایی این منازل در حد تعیین زمین است و کار اجرایی هنوز انجام نشده است.

منبع آب

سید محسن موسوی‌زاده  با اشاره به نزدیک بودن فصل بارندگی و حادثه ریزش کوه و مشکلاتی که منطقه منبع آب شهر اهواز در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده است، اظهار کرد: به منظور جابه‌جایی منازل در معرض خطر و اسکان ۸۱۱ خانوار منبع آب، حدود ۳۲ هکتار زمین از سوی اداره‌کل مسکن و شهرسازی خوزستان در منطقه سپیدار جنب مجموعه تالارها در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز در این زمینه تنها وظیفه زیرسازی زمین را بر عهده دارد، افزود: تسطیح و آماده‌سازی زمین توسط شهرداری اهواز و ساخت منازل با کمک استانداری خوزستان و اداره مسکن و شهرسازی انجام خواهد شد. در حال حاضر نیز منتظر جذب سرمایه‌گذار هستیم تا کار آغاز شود.

 

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: سال گذشته ساکنان ۱۵ منزل در معرض خطر منبع آب جابه‌جا شدند و به شهر رامین انتقال یافتند و منازل در خطر آن‌ها تخریب شد.

 

موسوی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر نیز برای حدود ۱۰۰ منزل از منازل پرخطر منبع آب مجوز کمیسیون ماده ۱۰۰ اخذ شده تا تخریب شوند اما با توجه به اینکه هنوز مکانی برای جابه‌جایی و اسکان صاحبان این منازل پیش‌بینی نشده، هنوز برای تخریب این منازل اقدام نشده است.

 

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: منتظر هستیم مکان جابه‌جایی صاحبان این منازل مشخص شود تا شهرداری با حکم کمیسون ماده ۱۰۰ جهت تخریب این منازل اقدام کند.

 

وی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای احداث منازل و جابه‌جایی کامل ۸۱۱ واحد در معرض خطر منطقه منبع آب در حال انجام است تا مشکل ساکنان این منازل رفع شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: بنابراین در حال حاضر جابه‌جایی این منازل در حد تعیین زمین است و کار اجرایی انجام نشده است.

 

 

 

 

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119294