کد خبر: 119269 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 مهر 1398 - 08:46
معاون آموزش و پرورش استان بوشهر:
جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان بوشهر تقویت شود

اتحادخبر:  سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: والدین نقش مهمی در فعالیت‌های مدارس ایفا می‌کنند.

اتحادخبر:  سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: والدین نقش مهمی در فعالیت‌های مدارس ایفا می‌کنند.

جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان بوشهر تقویت شود

 عباس امید  در آئین نمادین هفته پیوند اولیاء و مربیان استان بوشهر اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیرنده و مشاور در کنار کادر اجرایی مدارس اقدامات لازم را در راستای امور تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان اجرایی می‌کنند.

 

وی افزود: خانه و مدرسه زمانی در انجام رسالت مهم خود موفق خواهند بود که هر کدام به نقش آموزشی و تربیتی خود شناخت و آگاهی کافی داشته باشند.

 

امید توجه والدین به امور مدرسه و دانش‌آموزان را مهم تلقی کرد و گفت: پیگیری والدین نسبت به تحصیل دانش‌آموز خود در مدرسه باعث می‌شود که والدین خود را همچون کادر مدرسه ببینند و همراهی‌های بیشتری در مدرسه داشته باشند تا دانش‌آموزان در تحصیل خود موفق باشند.

 

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس تقویت‌شده است خاطرنشان کرد: مشارکت در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، نظارت بر کار مدارس و مطالبه گری فعال از اختیارات انجمن‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

 

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر نیز اظهار داشت: برنامه‌های هفته پیوند اولیا و مربیان باهدف ایجاد تعامل بین خانه و مدرسه برگزار می‌شود.

 

مشارکت در مدرسه حق والدین است

 

بهرام مغدانی به شعار هفته پیوند اشاره کرد و افزود: هفته پیوند در سال جاری با شعار مشارکت در مدرسه حق والدین است در مدارس سراسر کشور آغازشده است.

 

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین به برنامه‌های استانی آموزش و پرورش در این حوزه پرداخت و تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی خانواده توسط مدارس در راستای آگاه ساختن والدین نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی از اولویت‌های این حوزه است.

 

تقویت شدن جایگاه انجمن اولیا و مربیان

 

مغدانی به اقدامات انجام‌شده در راستای تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اتاق اختصاصی برای اولیا در مدارس، الکترونیکی شدن انتخابات انجمن، نظارت بر دخل‌وخرج مدارس توسط انجمن، نقش برجسته اولیا در سامانه سپند سرویس دانش‌آموزی و برگزاری انتخابات انجمن مدارس به صورت هماهنگ استانی همه بیانگر تقویت شدن جایگاه انجمن اولیا و مربیان است.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119269