کد خبر: 119150 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 مهر 1398 - 17:16
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت:
افتتاح کارخانه تولید متو کسید سدیم در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر + تصاویر

اتحاد خبر:با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جانشین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی، شرکت شیمی گسترلیان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مورد افتتاح و بهره برداری رسمی قرار گرفت.

 


به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر؛ روز پنج شنبه 25 مهر 98 در آیینی با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، خدری، سعادت و الماسی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اکبر صابری جانشین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی، شرکت شیمی گسترلیان با سرمایه گذاری140 میلیارد تومانی در این منطقه افتتاح و به بهره برداری رسید.

 


در حاشیه این مراسم، جانشین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه تولید متوکسید سدیم با توجه به پیشبرد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر پایه استفاده از توان داخلی در راستای اقتصاد برون گرا و درون زا و قطع وابستگی و خروج ارز از کشور شرکت شیمی گستر لیان از مرداد ماه سال 1393 با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومان سرمایه ثابت و 20 میلیارد تومان سرمایه در گردش شروع به ساخت کارخانه تولید متو کسید سدیم در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نمود که برای خرید تجهیزات و خط تولید این کارخانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو و یک میلیون و هشتادو دو هزار دلار هزینه شده است.

 


اکبر صابری افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم برای 35 نفر فراهم شده است و این ظرفیت تا 60 نفر اشتغال قابل افزایش است.


وی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه 20.000 تن متو کسید سدیم مایع و یا 14.000 تن متوکسید سدیم مایع به همراه 1.800 تن پودر متوکسید سدیم در سال است. در این طرح میزان صادرات 20.000 تن و فروش تقریبی 11 میلیون دلار در سال پیش بینی شده است که بازار هدف این طرح کشورهای اروپایی و آسیایی می باشد.


جانشین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: مواد اولیه این کارخانه سود پرک و متانول است که هر دو این مواد در کشور تولید می شود.

 

کارخانه شیمی گستر لیان به بهره‌برداری رسید+تصاویر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119150