کد خبر: 118922 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مهر 1398 - 11:17
رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان در گفت وگو با اتحادخبر؛
بیش از 20 هزار دشتستانی برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند

اتحادخبر: رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان گفت: در دشتستان 20 هزار و 175 نفر تا کنون برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند. مرتضی ایزدی در گفت و گو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: 179 هزار و 500 نفر کل جمعیت واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال است. وی با اشاره آمار جمعیت واجدین شرایط ...

اتحادخبر- مهشید شهنه مطلق: مرتضی ایزدی در گفت و گو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: 179 هزار و 500 نفر کل جمعیت واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال است.



به گزارش اتحاد خبر؛ وی با اشاره آمار جمعیت واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند گفت: طبق این آمار از سال 91 تا پایان شهریور ماه 98 کل درخواست هایی که از طرف مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند انجام شده 159 هزار و 325 نفر بوده که 143 هزار و 891 کارت ملی هوشمند به مردم تحویل داده شده است.

رئیس ثبت احوال دشتستان بیان کرد: 20 هزار و 175 نفر تا کنون در شهرستان دشتستان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.

ایزدی ادامه داد: تجهیزات و تمهیداتی که برای دسترسی مردم به ثبت احوال فراهم شده شامل شش ثبت احوال، 9 دفتر پیشخوان و یک ایستگاه سیار بوده است و تا کنون ایستگاه سیار به 70 درصد روستاها برای صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به مزیت کارت هوشمند ملی برای مردم خاطر نشان کرد: تجمیع انواع کارت های در دست مردم در یک کارت به نام کارت هوشمند ملی که باعث کاهش هزینه های جانبی برای مردم، تسریع در پاسخ استعلامات و امکان انجام ارتباط بین دستگاه های دولتی، احراز هویت و تصدیق هویت، بهبود وضعیت کسب و کار توسط دولت برای شهروندان از جمله کاربردهای کارت هوشمند ملی است که با داشتن کارت هوشمند ملی به تحقق انجام دولت الکترونیک در هر ساعت از شبانه روز می توانند خدمات خود را از ثبت احوال یا دستگاه های دولتی بگیرند.

رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان تاکید کرد: با توجه به اعلام سازمان کلیه کارت های قدیمی اسنفد ماه سال 97 باطل شده و لازم است افرادی که تا کنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند هرچه سریع تر باید به اداره ثبت احوال، دفاتر پست و پیشخوان دولت برای صدور کارت‌ های هوشمند ملی مراجعه کنند.

ایزدی در مورد هزینه اخذ مدارک‌ تا صدور کارت هوشمند ملی گفت: با هزینه دفاتر پیشخوان فرآیند درخواست و تحویل کارت هوشمتد ملی به طور کامل 42 هزار تومان است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/118922