کد خبر: 118789 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 مهر 1398 - 17:14
گزارش اتحاد خبر از متن و حاشیه معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر؛
معاون وزیر آموزش و پرورش: انتخاب علیمراد کرمی یک انتخاب خردمندانه است / ناصر کرمی گفت و خدری پاسخ داد

اتحاد خبر: مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مردم دشتستان و بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این مراسم که روز چهارشنبه در ...

اتحاد خبر – ثریا شیری: مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مردم دشتستان و بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر برگزار شد.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این مراسم که روز چهارشنبه در کانون امام خمینی بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: تمام وزارت خانه ها و سازمان ها با حداکثر تلاش در حال کار هستند، اما دیوار هیچ سازمانی در هیچ جامعه ای از دیوار آموزش و پرورش آن بلندتر نیست.

 


مهرزاد حمیدی با اشاره به مراسم تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تکریم یک سنت حسنه از کسانی است که تلاش کرده اند و قدرشناسی از انسان های بزرگ قدر آدم را بالا می برد.


وی تصریح کرد: مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران امانت است و مثل دوی امدادی است یکی می دود و زمانی که کاری انجام داد چوب امدادی را به نفر بعدی تحویل فمی دهد


حمیدی ادامه داد: ناصر کرمی مدیری شریف، نجیب و صبور است که در زمانی که نیروی آموزش و پرورش در حال کاهش بود به مدت چهار سال شاخص های آموزشی و پرورشی و ورزشی را ارتقا داد و همچنین و با شخصیت خود ارتباطات را توسعه داد.
وی اضافه کرد: غلامحسین حسینی در شرایط سختی مسئولیت سرپرستی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر را برعهده گرفت زیرا در آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش در سخت ترین زمان فعالیت خود قرار دارد و حسینی توانست در یک زمان طلایی حضور پیدا کند و با انگیزه و تلاش و ارتباطات کار را پیش ببرد.
حمیدی گفت: علیمراد کرمی از افراد با تحربه است و وزارت آموزش و پرورش انتخاب خردمندانه ای در این زمینه انجام داده است.

به زیاده خواهان باج نمی دهم
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین از رشد شاخص های آموزش و پرورش استان در دوره 4 ساله مدیریت خود خبر داد و گفت: در این دوره در هیچ شاخصی افت نداشته ایم.

 


ناصر کرمی با اشاره به رتبه دوم استان بوشهر در جعل مدارک تحصیلی در ابتدای مسئولیتش در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، افزود: با همکاری دستگاه های امنیتی و نیروهای این اداره کل موفق به تعطیلی مراکز آموزش خصوصی متخلف و ابطال پنج هزار مدرک جعلی دیپلم شدیم.
وی افزود: عده ای از صادرکنندگان و دارندگان مدارک جعلی در مدت اخیر در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر جولان می دهند، اما باید بدانند که این دستگاه مقدس جای جولان این آدم های متقلب نیست.
کرمی تاکید کرد: اگر زمان اجازه دهد همان تصمیماتی را اجرایی می کنم که در دوران مدیرکلی خود اجرا کردم و به زیاده خواهان باج نمی دهم و جلوی کسانی که ادعای سهم خواهی دارند، می ایستم.

به دنبال سهم خواهی نیستیم
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه آموزش و پرورش استان بوشهر و‌ نخبگان عرصه تعلیم و تربیت باید جایگاه استان بالاتر از این باشد.

 


عبدالحمید خدری افزود: زمانی که وزیر آموزش و پرورش آمارهایی که نماد آموزش و پرورش است را به من گفت از وضعیت آموزش و‌ پرورش استان احساس شرم کردم. چه اتفاقی افتاده است که در عرصه تعلیم و تربیت این گونه باید تنزل کنیم‌.


خدری بیان کرد: همیشه می گویم باید با سهم خواهی در آموزش و پرورش مبارزه شود.
وی عنوان کرد: عده ای به صورت مکرر پیغام می فرستادند که اگر خواسته ای دارید بگویید تا انجام دهیم اما ما گفتیم که هیچ خواسته ای نداریم و به دنبال سهم خواهی نیستیم.
خدری ادامه داد: خواسته ما ارتقا جایگاه آموزش و پرورش استان در کشور است.
وی گفت: اتفاقات خوب و‌ مبارکی در دوره چهارماهه سرپرستی آقای حسینی اتفاق افتاده است .نمونه اش استخر دانش آموزی گناوه که بعد از بیست سال با اعتبار  ده میلیارذ تومان به مناقصه رفته است. ۱۶میلیارد تومان به بحث سیستم سرمایشی مدارس کمک گرفتیم.

توسعه کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: لازمه داشتن کشوری توسعه یافته، نگاه ویژه همگانی به آموزش و پرورش است.

 


محمدباقر سعادت افزود: در هر زمینه ای اگر ضعفی وجود داشته باشد یک طرف آن به بی توجهی به آموزش و پرورش مربوط است.
وی گفت: جایگاه آموزش و پرورش برای هیچکس پنهان و ناشناخته نیست.

استان بوشهر، پیشگام در نظام آموزشی نوین است
معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر یکی از استان هایی است که اولین نظام آموزش نوین آموزش و پرورش کشور در آن مستقر شده است، اظهار کرد: پیشنهادم این است که وزارت آموزش و پرورش نماد و آیکن هایی را برای مدارس بالای صد سال کشور در ورودی وزارت آموزش و پرورش بسازد که مردمان این کشور بدانند چه گذشته ای داشته اند.

 


مجید خورشیدی افزود: میزان توسعه یافتگی کشورها با میزان توسعه یافتگی نظام آموزش و پرورش آن ها رابطه مستقیمی دارد و این مستلزم تلاش همگانی افراد جامعه است.
وی تصریح کرد: اگر میخواهیم نسل آینده نسل جامعه پذیری باشد باید در آموزش و پرورش به دنبال آن باشیم.

هیچ کدام از نمایندگان دنبال سهم خواهی نبودند

 
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: هیچ کدام از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دنبال سهم خواهی از آموزش و پرورش نبودند و هیچ کدام جابجایی یا به کارگیری هیچ نیرویی را سفارش نکردند. 

 


غلامحسین حسینی افزود: استان بوشهر در بخش غیردولتی در امتحانات نهایی رتبه 32 کشوری و در ترکیب بخش دولتی و غیردولتی رتبه 27 کشوری را دارد.
حسینی عنوان کرد: توجه به توسعه فنی و حرفه ای و کار و دانش الزام حل اشتغال جامعه است.
وی گفت: امروزه آموزش و پرورش دانش آموختگانی تربیت کرده که مهارت کافی را حتی در زمینه زندگی، همسرداری و فرزندپروری ندارند.
حسینی ادامه داد: همه دستگاه ها باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا این مجموعه بتواند با صلابت از بحران ها عبور کند.


اگر مفید واقع نشوم کناره گیری می کنم

 
مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر نیز بیان کرد: افکار و نظرات مختلف در آموزش و پرورش باید اظهار شوند و نباید منتقدین را از خود برانیم.
علیمراد کرمی تاکید کرد: اگر روزی نتوانم برای آموزش و پرورش مفید واقع شوم قول می دهم از این سمت کناره گیری کنم.



در این مراسم از تلاش های ناصر کرمی، مدیرکل پیشین این اداره کل و غلامحسین حسینی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش تقدیر و علیمراد کرمی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر معارفه شد.

 

مدیران کل آموزش و پرورش استان بوشهر تودیع و معارفه شدند / تصاویر اختصاصی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/118789