کد خبر: 118540 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 مهر 1398 - 12:18
معاون آب و آبفای وزارت نیرو؛
40 درصد هدررفت آب در استان بوشهر / تامین آب مورد نیاز استان بوشهر از دریا

اتحادخبر: معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در بوشهر نزدیک به 40 درصد هدررفت آب وجود دارد که یکی از مشکلات اساسی در حوزه آب است و باید حل شود. قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنج‌شنبه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای استان بوشهر، با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار بوشهر و مدیرعامل سابق شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای استان در ...

 اتحاد خبر – ثریا شیری: قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنج‌شنبه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای استان بوشهر، با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار بوشهر و مدیرعامل سابق شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای استان در خصوص مسائل آب، اظهار کرد: کمتر استانی دیده‌ام که مدیران و مسئولان ارشد آن به این اندازه برای حل مسائل آب و مشکلات دیگر از وزارت‌خانه‌ها پیگیر باشند و تلاش مستمر داشته باشند.


 

 

وی با بیان اینکه مشکل کم‌آبی در کل کشور وجود دارد، افزود: 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی، هفت درصد در بخش شرب و سه درصد در بخش صنعت استفاده می‌شود، در حالی که میزان اشتغال صنعت 20 برابر بخش کشاورزی است.


تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: در قیمت آب افزایشی نخواهیم داشت.


معاون وزیر نیرو اضافه کرد: قرار گرفتن استان و شهر بوشهر در نزدیکی دریا یک نعمت و ظرفیت است، که می‌توان با استفاده از همین ظرفیت صنایعی که مصرف آب بالایی دارند را در این منطقه متمرکز کرد.


وی بیان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری صنایع برای استفاده از ظرفیت دریا ، ما هیچ مشکلی برای تخصیص به او نداریم و به این صورت آب مورد نیاز استان بوشهر از منابع داخلی این استان تامین می شود. 


معاون وزیر عنوان کرد: وظیفه‌ تأمین آب شرب مردم برعهده وزارت نیرو به نمایندگی از دولت است. اما مشکل هدررفت آب باید حل شود. 
تقی‌زاده خامسی گفت: هدررفت آب در استان بوشهر به 40 درصد می‌رسد و بعد از سیل نوروز دو استان در کشور معین شدند و این مشکل را در بخشی از بوشهر حل کردند.


وی ادامه داد: تا جایی که در توان ما باشد در خصوص آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر با همکاری مدیریت این استان کمک می‌کنیم.

 

آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت سهامی آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر / تصاویر اختصاصی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/118540