کد خبر: 118040 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 شهريور 1398 - 08:59
مدیرکل محیط زیست بوشهر تاکید کرد؛
ساماندهی وضعیت آبشخورها و تأمین علوفه آهوهای جزیره خارگ

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر لزوم ساماندهی وضعیت آبشخورها و تأمین علوفه آهوهای جزیره خارگ تاکید کرد.

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر لزوم ساماندهی وضعیت آبشخورها و تأمین علوفه آهوهای جزیره خارگ تاکید کرد.

ساماندهی وضعیت آبشخورها و تأمین علوفه آهوهای جزیره خارگ  فرهاد قلی نژاد صبح سه‌شنبه در سومین کارگروه حفاظت و مدیریت حیات وحش استان بوشهر اظهار داشت: در راستای حفظ و نگهداری مناسب حیات وحش استان باید از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح حفاظت از آهوهای خارگ بیان کرد: اقدامات اساسی در این زمینه صورت گرفته است که می‌توان به ساماندهی وضعیت آبشخورها، تأمین علوفه، کاهش تلفات جاده‌ای و انجام مقدمات اجرای طرح تعدیل آهوان اشاره کرد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف نهایی جبیرهای حاضر در فنس صد هکتاری نایبند خاطرنشان کرد: در طرح کاهش جمعیت موش در جزیره نخیلو بایستی همه استانداردها لحاظ شود.

 

قلی‌نژاد با اشاره به اهمیت حفاظت از حیات وحش و لزوم هماهنگی همه واحدهای محیط زیست با یکدیگر برای صیانت از تنوع زیستی استان تصریح کرد: تشکل‌های زیست محیطی برای  همیاری با محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

 

خسرو درویشی رئیس اداره امور حیات وحش در خصوص تفاهم نامه مشترک با اداره کل دامپزشکی و جلسات مرتبط آن و همچنین وضعیت موش در جزیره نخیلو و اقدامات مورد نظر و غلامرضا فقیه معاون محیط طبیعی در خصوص تاریخچه بررسی های نمونه برداری و همچنین انتقالات صورت گرفته جبیر از سایر مراکز استان‌ها به نایبند توضیحاتی ارائه کردند.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/118040