کد خبر: 118016 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 31 شهريور 1398 - 07:29
والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ - تهران؛
مشت های گره کرده بهترین تیم ایرانی تاریخ

اتحادخبر: ستاره های والیبال ایران با یک طلای تازه در مسابقات قهرمانی آسیا، نشان دادند که همچنان با اختلاف در قاره کهن بهترین اند.این تیمی است که پایگاه آن از یک دهه پیش تر و در تیم نوجوانانی ریخته شده که برای اولین بار مقابل ایتالیای بزرگ قد علم کرد. در آن دوره چهره هایی مثل موسوی و معروف چندان برای علاقمندان به این رشته شناخته شده نبودند اما...

اتحادخبر: ستاره های والیبال ایران با یک طلای تازه در مسابقات قهرمانی آسیا، نشان دادند که همچنان با اختلاف در قاره کهن بهترین اند.

 

این تیمی است که پایگاه آن از یک دهه پیش تر و در تیم نوجوانانی ریخته شده که برای اولین بار مقابل ایتالیای بزرگ قد علم کرد. در آن دوره چهره هایی مثل موسوی و معروف چندان برای علاقمندان به این رشته شناخته شده نبودند اما با گذشت زمان و ادامه موفقیت‌ها، حالا می شود به جرات ادعا کرد این نسل والیبال یکی از تاریخی ترین تیم های ورزشی ایران را ساخته است.


در این سال‌ها والیبال نام های درخشان بسیاری داشته است؛ ستاره هایی مثل علیرضا نادی، شهرام محمودی، عادل غلامی، آرش کشاورزی و ... . بازیکنانی که هر یک نقش خود را در پیشرفت حداکثری والیبال ایفا کرده‌اند و حالا تیمی که ایگور کولاکوویچ را به عنوان سرمربی بالای سر خود دارد، تلفیقی از جوانان و باتجربه‌هاست و البته یک نسل درخشان دیگر را هم پشت سر خود می‌بیند.

 


امروز والیبالیست‌های ایران در سه رشته عنوان بهترین ها را تصاحب کردند و شاید می‌شد جایزه با ارزش ترین بازیکن مسابقات هم به ما برسد اما هیاهوی قهرمانی آسیا آنقدر شیرین بود که کسی به این چیزها فکر نکند. این تیمی است متشکل از بازیکنان بااستعداد و با تجربه و جوانانی که برای رقابت لحظه شماری می‌کنند.

 

سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا موذن چهارده بازیکنی بودند که در تیم قهرمان آسیا حضور داشتند و به فراخور به میدان رفتند. این تیم با یکی دو تغییر به زودی عازم مسابقات جام جهانی خواهد شد تا برای یک رقابت بزرگتر بجنگدد. هدف این تیم کسب سهمیه المپیک است و هدف و تمرکز اصلی روی این ماموریت خواهد بود. تا آن روز والیبال رییس خود را نیز انتخاب کرده تا ملی پوشان با دغدغه کمتر عازم این مسابقات بشوند.

 


صعود ایران به المپیک چیزی است که تیم قهرمان آسیا به آن احتیاج ویژه دارد و بعد از آن نیز نوبت درخشش در بزرگترین میدان والیبال خواهد بود؛ توکیو 2020 که می تواند نسل طلایی والیبال ایران را برای همیشه دست نیافتنی کند. شاید آنها را بشود با بچه های فوتبال در جام جهانی 98 مقایسه کرد و البته دیگر تیم نسل فوتبال ایران در دهه 1350 که برای اولین بار به جام جهانی صعود کرد و سه جام ملت‌ها را از آن خود کرد.

 


در انتظار ادامه درخشش بچه های والیبال می‌مانیم...

 

 

 

 

 

ورزش سه

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/118016