کد خبر: 117808 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 26 شهريور 1398 - 06:47
هفته سوم لیگ برتر فوتبال از نگاه آمار

اتحادخبر:  هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که نکات قابل توجهی داشت.

اتحادخبر:  هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که نکات قابل توجهی داشت.

 

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی تیم شهر خودرو و قعرنشینی تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و پیکان به اتمام رسید.

 

این هفته از مسابقات، آبستن حوادث بسیاری بود و نکات جالبی هم از دل آن بیرون آمد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

 

گل گهر سیرجان یک - پارس جنوبی یک

 

این جدال با تساوی به اتمام رسید تا همچنان هر ۲ تیم در حسرت برد باقی بمانند. «سجاد عاشوری» بعد از گل به خودی در هفته اول، این بار برای تیمش موفق به گلزنی شد. در سوی مقابل نیز شاگردان «فراز کمالوند» سرانجام به گل رسیدند تا دیگر هیچ تیمی در لیگ نوزدهم، در حسرت گل زدن نباشد.

 

فولادخوزستان صفر - سپاهان اصفهان صفر

 

«جواد نکونام» همان نتایجی را تا پایان هفته سوم با فولاد کسب کرده که فصل پیش با نساجی دشت کرده بود؛ بدون برد و با ۲ امتیاز. در سوی مقابل تیم «امیر قلعه نویی» برای اولین بار در این فصل متوقف شد. آنها در هشت بازی اخیر خود در لیگ برتر شکستی نخورده اند.

 

نکونام بعد از دو باخت در تقابل با قلعه نویی، این بار به حداقل امتیاز در برابر مربی سابق خود رسید.

 

ماشین سازی تبریز صفر - شهر خودرو یک

 

شهر خودروی «یحیی گل‌محمدی» تنها تیم توقف ناپذیر لیگ تا پایان هفته سوم بوده است. آنها با ۱۰۰ درصد امتیازات صدرنشین لیگ هستند.

 

نکته جالب درباره این تیم مشهدی آن است که تمام ۵ گل خود در این فصل را در ۴۵ دقیقه نخست به ثمر رسانده‌اند و همیشه در نیمه های دوم به تساوی بدون گل رضایت داده‌اند. ماشین سازی نیز بعد از پیروزی در هفته اول مقابل استقلال، در دو بازی بعدی خود به دو شکست یک بر صفر رضایت داده است.

 

نفت مسجدسلیمان یک - استقلال تهران یک

 

بعد از پنج پیروزی، استقلال برای اولین بار مقابل نفت مسجد سلیمان برنده نشد.

 

با اینکه مهدی قائدی ترک عادت نکرد و مانند فصل قبل در شهر اولین‌ها موفق به گلزنی شد اما آبی‌پوشان با گلی که از حامد نورمحمدی دریافت کردند، هم برای چهارمین بازی پیاپی در لیگ به کلین شیت نرسیدند و هم در حسرت نخستین پیروزی این فصل باقی ماندند.

 

تارتار هم برای سومین فصل پیاپی در دیدار خانگی مقابل تیم پرطرفدار پایتخت شکست نخورد.

 

سایپا ۴ - نساجی مازندران ۳

 

به مانند دو هفته قبل بازهم پرگل‌ترین بازی هفته از دل بازی این دو تیم بیرون آمد. نساجی در هفته دوم روی اشتباهات دروازه‌بان پیکان به برتری چهار بر سه رسید و در هفته سوم روی اشتباهات سنگربان خود به دیگر تیم خودروساز تهرانی باخت تا اسیر "کارما" شود.

 

این اولین باخت نساجی درلیگ نوزدهم بود. در سوی مقابل سایپا با «ابراهیم صادقی» به نخستین برد خانگی دست پیدا کرد. آنها حالا با پیشرفت سه امتیازی نسبت به فصل قبل با هفت امتیاز جزو تیم‌های بالانشین به حساب می‌آیند.

 

ذوب آهن صفر - تراکتور تبریز صفر

 

«علیرضا منصوریان» بازهم شروع خوبی در لیگ نداشت و با ذوب‌آهن تنها ۲ امتیاز در فصل جدید جمع‌آوری کرده‌ است.

 

او در لیگ هفدهم نیز تا پایان هفته دوم به بردی نرسیده بود اما در بازی سوم با گل سرور جپاروف موفق به کسب پیروزی شد اما این بار پرشورها قافیه را نباختند و هشتمین تساوی دو تیم در تقابل‌هایشان در لیگ برتر ثبت شد.

 

شاگردان «مصطفی دنیزلی» مانند سپاهان هنوز گلی در این فصل دریافت نکرده‌اند. رقابت بین «محمدرشید مظاهری» و «پیام نیازمند» دروازه‌بانان این تیم‌ها به اوج رسیده است.

 

شاهین شهرداری‌بوشهر یک - پیکان یک

 

جدال قعرنشین‌های لیگ برنده نداشت اما باعث شد هر دو تیم به اولین امتیاز های خود در این فصل دست پیدا کنند.

 

شاهین دومین گل خود در این فصل را نیز با یک سوپرگل به ثمر رساند اما این بار هم بخت با آنها یار نبود و تیم حسین فرکی با ضربه سر مهران موسوی کار را به تساوی کشاند. شاهین در کنار استقلال با دو اخراجی، خشن‌ترین تیم لیگ تا به اینجا بوده است.

 

پرسپولیس یک - صنعت نفت صفر

 

دومین برد پرسپولیس، بازهم در ورزشگاه آزادی، و بازهم مقابل یک تیم جنوبیِ طلایی پوش. شاگردان کالدرون به یک پیروزی اقتصادی دیگر دست پیدا کردند تا با برد به استقبال شهرآورد بروند. گل برتری توسط محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه ۵۷ زده شد.

 

هر دو گل پرسپولیس در این فصل در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم زده شده است. در سوی مقابل صنعت نفت آبادان اولین شکست خود در این فصل را تجربه کرد. آنها در تاریخ لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی نتوانسته اند سرخپوشان را شکست دهند.

 

 

 

 

  ایرنا
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/117808