کد خبر: 117559 ، سرويس: حوادث
تاريخ انتشار: 20 شهريور 1398 - 07:13
چندین کشته بر اثر ازدحام جمعیت در کربلا

اتحادخبر: ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین ع در کربلای معلا بر اساس آمار رسمی اولیه تاکنون ۳۱ کشته و ۱۰۰ زخمی بجا گذاشت.

اتحادخبر: ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین ع در کربلای معلا بر اساس آمار رسمی اولیه تاکنون ۳۱ کشته و ۱۰۰ زخمی بجا گذاشت.

 

وزارت بهداشت عراق با تایید خبر کشته و زخمی شدن زائران در حادثه ازدحام جمعیت در سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) از کشته شدن 31 و زخمی شدن 100 تن دیگر تا این لحظه خبر داد.

 

چندین کشته بر اثر ازدحام جمعیت در کربلا؛ زائران ایرانی آسیب ندیدند

 

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است: حال 10 تن از زخمی ها وخیم است.

 

این حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور "رکضه طویریج" (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

 

پیشتر اعلام شده بود که این حادثه در پی سقوط دیوار سیمانی در نزدیک باب الرجاء حرم مطهر امام حسین صورت گرفته است اما مسوولان رسمی عتبه و دفاع شهری کربلا هر گونه سقوط و یا فرو ریختن سقف یا دیوار سیمانی را تکذیب کردند.

 

وزارت بهداشت پیشتر از 17 کشته و 70 زخمی در این حادثه خبر داده بودند اما برخی آمارهای غیر رسمی تعداد کشته شدگان در این حادثه را بیش از ۳۰ نفر و زخمی شدن را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کردند.

 

زائران ایرانی آسیب ندیدند

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر گفت: تاکنون در حادثه باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم مطهر امام حسین(ع) هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند.

 

جزئیات حادثه در کربلا

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به حادثه صورت گرفته در باب‌الرجاء واقع در بین‌الحرمین گفت: در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که تا ساعاتی دیگر اسامی زخمی‌ها و کشته‌ها اعلام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگویی با اشاره به این که عصر امروز حادثه‌ای در باب‌الرجاء (در اطراف بین‌الحرمین به سمت حرم سیدالشهداء) به دلیل ازدحام جمعیت صورت گرفته است، اظهار کرد: در پی این حادثه براساس آماری که از وزارت بهداشت عراق اخذ شده است، 31 نفر کشته و حدود 100 نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

چندین کشته بر اثر ازدحام جمعیت در کربلا؛ زائران ایرانی آسیب ندیدند

 

وی تصریح کرد: پس از این حادثه زخمی‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، افزود: هم اکنون اوضاع در این منطقه و بین‌الحرمین تحت کنترل است و مراسم عزاداری شب عاشورا در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بین کشته‌ها و زخمی‌ها از زائران ایرانی نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: تا این لحظه خبری از شناسایی کشته‌ها و زخمی‌ها وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام رحمانی، خاطرنشان کرد: البته تعدادی از نیروهای ما در این منطقه در حال پیگیری موضوع هستند و تا ساعاتی دیگر اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها اعلام می‌شود و چنانچه زائران ایرانی نیز در بین آنها باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

 

 

  ایرنا

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/117559