کد خبر: 117513 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 شهريور 1398 - 19:09
پیام تسلیت شهردار برازجان به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

اتحاد خبر:تاسوعا و عاشورا، قلب تپنده‌ی تاریخ بشریت و جلوه‌گاه عشق و دلدادگی به خالق بی‌همتاست. آنجا که فریاد "هل من ناصر ینصرنی" از حنجره‌ی پاک‌ترین مخلوقات در گوش آسمانها طنین‌انداز می‌شود تا مرز سرخ خیر و شر را برای همیشه‌ی تاریخ در ذهن تمام آزادگان جهان ترسیم ‌کند.به راستی این حسین کیست که نامش پایه‌های جور و ظلم را در تمام تاریخ ...

تاسوعا و عاشورا، قلب تپنده‌ی تاریخ بشریت و جلوه‌گاه عشق و دلدادگی به خالق بی‌همتاست. آنجا که فریاد "هل من ناصر ینصرنی" از حنجره‌ی پاک‌ترین مخلوقات در گوش آسمانها طنین‌انداز می‌شود تا مرز سرخ خیر و شر را برای همیشه‌ی تاریخ در ذهن تمام آزادگان جهان ترسیم ‌کند.

 

Image result for ‫شهردار برازجان محمدی‬‎


به راستی این حسین کیست که نامش پایه‌های جور و ظلم را در تمام تاریخ به لرزه می‌اندازد و خط روشن مکتب سرخش، مرزهای انسانیت، ایثار، شجاعت، عشق و سرفرازی را تعریفی دوباره می‌بخشد؟

 

 مکتب سرخ عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) چیست که خط به خط و کلمه به کلمه اش قلب و جان انسانهای روشن‌اندیش را قرنها در تسخیر خود در می‌آورد؟


اگرچه معرفت حسینی و دلدادگی به آستان حضرت دوست، از مرزهای زمان و مکان فراتر است اما تاسوعا و عاشورا فرصتی است برای اندیشیدن دوباره و روشن کردن تکلیفمان با خود. به اینکه کجای راه ایستاده‌ایم و کدام مسیر را برای حرکت برمیگزینیم؛ مسیر ایستادگی در برابر باطل و باقی ماندن در طریق حق حتی اگر به قیمت گذشتن از هر چه داریم و نداریم باشد یا مسیر تن دادن به رسوایی حتی اگر در ازای زر و قدرت دو روز دنیا باشد.
امید که لیاقت رهروی امام حسین علیه السلام و مکتب الهی‌اش را داشته باشیم.


اینجانب به نوبه‌ی خود فرا رسیدن ایام حزن و تفکر، تاسوعا و عاشورای حسینی را به شما همشهریان عزیز برازجانی، هم استانیهای عزیز و تمامی شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده، آرزو میکنم لایق رهروی خط سرخ حسین (ع) را داشته باشیم.

 

 

 

محمدحسن محمدی- شهردار برازجان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/117513