کد خبر: 117484 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 شهريور 1398 - 07:48
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر؛
راه‌اندازی بازارچه‌های محصولات استان بوشهر در کشورهای همسایه

اتحادخبر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی، راه‌اندازی بازارچه‌های صادراتی در کشورهای همسایه در دست پیگیری است.سعید زرین‌فر  در نشست کارگروه تخصصی محصولات کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که...

اتحادخبر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی، راه‌اندازی بازارچه‌های صادراتی در کشورهای همسایه در دست پیگیری است.

راه‌اندازی بازارچه‌های محصولات استان بوشهر در کشورهای همسایه  
سعید زرین‌فر  در نشست کارگروه تخصصی محصولات کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی برای کشت این محصول اختصاص پیداکرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تقویم کشت گوجه‌فرنگی این محصول در مدت چهار ماه از مردادماه تا آبان در اراضی کشت و برداشت آن نیز از اواسط آبان آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

 

زرین‌فر با بیان اینکه تولید نشاء گوجه‌فرنگی استان بوشهر دارای رتبه برتر در کشور است بیان کرد: پیش‌بینی تولید گوجه‌فرنگی امسال در استان بوشهر بیش از ۶۰۰ هزار تن است.

 

وی بابیان اینکه سال زراعی گذشته نیز ۱۳۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد افزود: در راستای راه‌اندازی بازارچه‌های جدید برای صادرات گوجه‌فرنگی استان بوشهر در کشورهای همسایه از جمله روسیه، قطر، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و دیگر کشورها پیگیری‌هایی باهدف بازاریابی برای فروش توسط اتاق بازرگانی، تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان صورت می‌گیرد.

 

زرین فر اظهار داشت: اکنون سه کارخانه فرآوری محصول گوجه در استان فعال است که سالانه ۲۰ درصد تولید گوجه‌فرنگی استان بوشهر توسط این واحدها فرآوری و تبدیل به محصولات دیگر می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر پیش‌بینی خرید توافقی محصول گوجه‌فرنگی از کشاورزان از سوی تعاون روستایی فعال شدن تشکل‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمل‌ونقل این محصول در زمان برداشت موردتوجه ویژه قرارگرفته است.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/117484