کد خبر: 117426 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 شهريور 1398 - 16:55
گرامی داشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در شهر دلوار؛
سردار اشتری:مقاومت رمز پیروزی رئیسعلی دلواری برابر مستکبران بود

اتحاد خبر: فرمانده نیروی انتظامی گفت: شهید رئیسعلی دلواری با مقاومت و استقامت توانست با تکیه بر عنایت الهی در مقابل انگلیس مستکبر بایستد و برابر آنها پیروز شود. سردار حسین اشتری سه شنبه شب در یادواره شهید رئیسعلی دلواری در شهر دلوار افزود: ویژگی هایی که شهید دلواری داشته روحیه استقلال طلبی بوده که این روحیه ناشی از آزادگی، عشق و...

اتحاد خبر: فرمانده نیروی انتظامی گفت: شهید رئیسعلی دلواری با مقاومت و استقامت توانست با تکیه بر عنایت الهی در مقابل انگلیس مستکبر بایستد و برابر آنها پیروز شود.

سردار اشتری : مقاومت رمز پیروزی رئیسعلی دلواری برابر مستکبران بود

 

سردار حسین اشتری سه شنبه شب در یادواره شهید رئیسعلی دلواری در شهر دلوار افزود: با وجود حمله فراگیر انگلیسی ها به جنوب ایران شهید رئیسعلی دلواری با یاران خود و همت مردم دلوار در مقابل آنها ایستاد و پیروز شد.

وی بیان کرد: ویژگی هایی که شهید دلواری داشته روحیه استقلال طلبی بوده که این روحیه ناشی از آزادگی، عشق و همیت وی به وطن بود.

اشتری ادامه داد: سازش ناپذیری در برابر ظلم، شخصیت مذهبی و تبعیت از مرجعیت دینی از دیگر ویژگی های این سردار شهید بوده است.

وی گفت: تمام اقداماتی که رئیسعلی دلواری داشت با اذن مرجعیت دینی بود که این خود یک  پیام بزرگ برای همگان دارد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: شهید رئیسعلی دلواری یک مجاهد سبیل الله، تابع مرجعیت و شخصی بود که با فرهنگ دینی و اسلامی برگرفته از نهضت اباعبدالله الحسین راه خود را انتخاب کرد.

وی یادآور شد: اباعبدالله الحسین (ع) آن زمان برای مقابله با زور و استکبار و دفاع از امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و شهید رئئیسعلی دلواری نیز در قیام خود از همین راه ارزشمند پیروی کردند.

اشتری ادامه داد: نامگذاری سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری بنام روز ملی مبارزه با استکبار انگلیس و آمریکا نامگذاری شده بسیار زیبا است.

وی تاکید کرد: باید دربرابر دشمن و هرکسی که چشم طمع به سرمایه های کشور دارد مقابله کرد و همانند شهید رئیسعلی  دلواری کمر دشمن را به خاک مذلت کشاند.

اشتری ادامه داد: رئیسعلی آموخت که حین مبارزه نمی توان سازش کرد استعمار در مبارزه با شهید رئیسعلی دلواری نیز آمد و پیشنهاد دادند که این مبالغ را بگیر و دست از مبارزه بردار ولی این سردار رشید با آنها معامله نکرد و تنها ایستادگی کرد و مقاومت کرد تا پیروز شد.

وی افزود: چنانچه شهید رئیسعلی دلواری آن زمان مذاکره کرده بود امروز نامی از او برده نمی شد و این افتخار و سربلندی امروز برای ما وجود نداشت.

اشتری ادامه داد: اگر می خواهیم صد سال آینده نیز نام این مردم و رزمندگان، دلدادگان به نیکی برده شود باید برابر دشمنان استقامت کنیم.

وی تاکید کرد: هیچگاه نمی توانیم مشکلات خود را بوسیله قول ها و موضوع های مطرح شده از سوی دشمن حل کنیم و مقابله با دشمن در عرصه های فرهنگی و اقتصادی براساس تاکیدهای رهبری باید همواره جدی گرفته شود.

وی گفت: آبرویی که ۱۰۴ سال پیش در این منطقه از تنگستان با رشادت شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش ایجاد کردند همان راهی است که امروز ملت ایران آن را  با یک وسعت جهانی و گسترده تردرپیش گرفته است.

اشتری افزود: شهید رئیسعلی دلواری در دوره خفقان و دوراه ای که در اختیار مستکبران بود ایستاد و امروز نامش جهانی شد و به تبعیت از وی مردم دلاور استان  بوشهر در دفاع مقدس نیز شرکت کردند.

وی عنوان کرد: مردم ایران و بویژه استان بوشهر در نبرد با دشمن صدها کیلومتر  جلوتر از مرزها با پیروی از رهبری  برابر دشمنان ایستادند و با این رویه عزت، سربلندی و آینده ای درخشان از آن ملت ایران خواهد بود و باید همواره بدانیم که پیروزی در مقاومت است.

 

بوشهر|یادواره شهید رئیسعلی دلواری با حضور فرمانده انتظامی در دلوار آغاز شد

رئیسعلی دلواری در سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی (۱۲۹۹ قمری) در روستای دلوار از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر متولد شد.
باشروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که ۲۴ سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.
دوران جوانی او همزمان با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود و وی نقشی کلیدی در قیام جنوب علیه استعار انگلیس ایفا کرد.
مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف واقع است.
۱۲شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بنام روز ملی مبارزه با استعمار در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/117426