کد خبر: 117351 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 شهريور 1398 - 13:19
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛
حوزه سلامت از ارکان مهم جامعه است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آیین افتتاح همراه سرای بیمار مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس  با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان یک جامعه و کشور حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: انسان محور پیشرفت و بزرگترین منبع ثروت جامعه است و بهداشت و درمان با انسان سر و کار دارد. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،صفایی بوشهری افزود...

اتحاد خبر - ثریا شیری: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آیین افتتاح همراه سرای بیمار مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس  با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان یک جامعه و کشور حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: انسان محور پیشرفت و بزرگترین منبع ثروت جامعه است و بهداشت و درمان با انسان سر و کار دارد.


به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،صفایی بوشهری افزود: اگر منبع ثروت کشور که همان انسان است دچار بحران بیماری شود دیگر توان حرکت جهت پیشرفت اجتماعی ندارد و به همین دلیل کار بهداشت و درمان کار مهم و استراتژیک است.


وی با اشاره به اهمیت استان بوشهر در سطح کشور، تصریح کرد: ۹۵ درصد از نفت و ۶۴ درصد از گاز ایران از استان بوشهر است و همچنین بخش عظیمی از کشاورزی درآمدزای ملی مثل نخیلات در استان بوشهر است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه سهم استان بوشهر از همه مواهبی که به فضای ملی ارائه می کند کم است، عنوان کرد: زیرساخت های خدماتی مثل بیمارستان های خصوصی، دولتی، عمومی، تخصصی و فوق تخصصی در فضای استان کم است.
امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به استان در سطح ملی، گفت: در حال حاضر حوزه سخت افزار و امکانات استان بوشهر خیلی مطلوب است و روند پیشرفت و توجه به استان بوشهر خیلی خوب دارد طراحی می شود.


وی با اعلام انتخاب استان بوشهر به عنوان الگوی توسعه دانش بنیان ایران، اضافه کرد: دانشگاه ها و شخصیت های استان بوشهر به عنوان یک استان دانش بنیان و فرهنگی با پیشینه ی بالای تاریخی پر شکوه در ایران می درخشد.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تا رسیدن به استاندارد بیمارستانی و تخت مورد نیاز فاصله داریم، بیان کرد: یکی از کارهایی که در این سند باید صورت بگیرد بحث توسعه بیمارستانی، درمانگاهی و سخت افزاری حوزه درمان و بهداشت و تجهیزات آن است.
صفایی بوشهری ادامه داد: به عنوان یک پیوست اجتماعی به همه ابلاغ شد، که هر بیمارستانی در بوشهر ساخته می شود باید همراه سرا داشته باشد.
وی تاکید کرد: زیبنده استان بوشهر نیست که همراه بیمار در خیابان بخوابد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/117351