کد خبر: 116379 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 10:47
سفر بولتون به لندن علیه ایران/ بریتانیا سومین ناو جنگی خود را به خلیج فارس فرستاد
اتحادخبر: موضوع تشکیل یک ائتلاف نظامی دریایی پس از آن مطرح شد که بریتانیا در ۴ ژوئیه نفتکش «گریس۱» که حامل نفت ایران بود را در جبل‌الطارق توقیف کرد و سپاه نیز در واکنش، در تاریخ ۱۹ ژوئیه مانع از ادامۀ حرکت نفتکش بریتانیایی «استینا ایمپرو» در تنگه هرمز شد. این روزنامه چاپ لندن در ادامه این مطلب افزود...
اتحادخبر: موضوع تشکیل یک ائتلاف نظامی دریایی پس از آن مطرح شد که بریتانیا در ۴ ژوئیه نفتکش «گریس۱» که حامل نفت ایران بود را در جبل‌الطارق توقیف کرد و سپاه نیز در واکنش، در تاریخ ۱۹ ژوئیه مانع از ادامۀ حرکت نفتکش بریتانیایی «استینا ایمپرو» در تنگه هرمز شد. این روزنامه چاپ لندن در ادامه این مطلب افزود:

 

بریتانیا اعلام کرد که یکی دیگر از کشتی‌های جنگی خود موسوم به «اچ‌ام‌اس کنت» را رهسپار خلیج فارس کرده تا به ائتلاف نظامی دریایی بپیوندد که تحت رهبری ایالات متحده آمریکا و به گفته آنها قصد تامین امنیت کشتی‌های تجاری در این منطقه را دارد.

 

 یک هفته پیش از این بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا ضمن اعلام رسمی الحاق کشورش به این ائتلاف نظامی گفته بود: «ما همچنان به کار در کنار ایالات متحده و دیگران ادامه خواهیم داد تا به راه حلی بین‌المللی در تنگه هرمز دست پیدا کنیم.»

 

اندی براون، فرمانده این کشتی جنگی نیز اعلام کرد: «هدف اصلی ما در خلیج فارس، تلاش برای کاهش سطح تنش‌های کنونی است. اما در کنار آن متعهد هستیم تا از آزادی ناوبری دریایی محافظت کرده و امنیت حمل و نقل بین‌المللی را تامین کنیم.»

 

به نوشته یورونیوز؛ موضوع تشکیل یک ائتلاف نظامی دریایی پس از آن مطرح شد که بریتانیا در ۴ ژوئیه نفتکش «گریس۱» که حامل نفت ایران بود را در جبل‌الطارق توقیف کرد و سپاه نیز در واکنش، در تاریخ ۱۹ ژوئیه مانع از ادامۀ حرکت نفتکش بریتانیایی «استینا ایمپرو» در تنگه هرمز شد.

 

پیش از این در ماه ژوئیه نیز بریتانیا دو ناو اچ‌ام‌اس مونتروز و اچ‌ام‌اس دانکن را به خلیج فارس فرستاده بود.

 

سفر بولتون به لندن و ادامه سیاست های خصمانه آمریکا

 

روزنامه گاردین نیز پیشتر نوشته بود: «بولتون» روز یکشنبه 11 اوت (20 مرداد ماه) به منظور مذاکره در مورد مواضع انگلیس در قبال ایران و چین، وارد لندن شد.

 

همزمان با آماده شدن انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، بسیاری از سیاستمداران بر این باورند که لندن بیش از پیش به واشنگتن وابسته خواهد شد.

 

انگلیس تاکنون از اتحادیه اروپا در پایبندی به تعهدات توافق هسته ای موسوم به "برجام" حمایت کرده است، اما تنش های اخیر در تنگه هرمز از جمله توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران به دلیل ارتکاب تخلفات و همچنین توقیف غیرقانونی کشتی نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط انگلیس، باعث اعمال فشار بیشتر بر لندن به منظور اتخاذ موضع سختگیرانه تری نسبت به تهران شده است.

 

به نوشته خبرگزاری ایرنا، نیروی دریایی دولت انگلیس روز چهارم ژوئیه (13 تیر ماه) یک کشتی ایرانی حامل نفت خام را در تنگه جبل الطارق به اتهام دور زدن تحریم ها و حمل نفت به سوریه توقیف کردند که به گفته کارشناسان این عمل غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی بوده است.

 

این روزنامه بریتانیایی افزود: یک مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می گوید که درخواست بولتون از انگلیس "کمک به اعمال فشار هرچه بیشتر بر ایران و عدم پایبندی به توافق برجام" خواهد بود، که به گفته تحلیلیگران به این سرعت از طرف انگلیس پذیرفته نخواهد شد.

ترامپ و «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس قرار است اواخر ماه جاری میلادی (اوت) در حاشیه نشست گروه هفت موسوم به "جی 7" در فرانسه با یکدیگر دیدار کنند.

 

بولتون: گفت‌وگو با مقامات انگلیس درباره ایران به بعد موکول می‌شود

 

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که در لندن حضور دارد گفت که وی به مقامات انگلیس گفته ممکن است که بهتر باشد گفت‌وگوها درباره موضوعاتی نظیر ایران، چین و هوآوی به بعد موکول شود.

 

به گزارش تی‌آر‌تی، مشاور امنیت ملی آمریکا افزود که وی به مقامات انگلیس گفت که آمریکا به دنبال گفت‌وگوهای گسترده درباره ایران است اما درک می‌کند که اولویت انگلیس در حال حاضر خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) است.

 

بولتون افزود که وی حامل پیامی به «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس است که رئیس جمهور ترامپ خواستار حمایت از تلاش‌های انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا است.

 

 

 

 

 

آفتاب
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/116379