کد خبر: 116350 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1398 - 07:42
مدیرکل روستایی بوشهر:
قابلیت‌های مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر معرفی می‌شود

اتحادخبر:  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: قابلیت‌های مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر معرفی می‌شود.

اتحادخبر:  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: قابلیت‌های مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر معرفی می‌شود.

قابلیت‌های مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر معرفی می‌شود

فاطمه دهقانی  اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت‌های متنوع و بالقوه روستائیان و عشایر می‌تواند به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اقتصادی پویا و مقاوم در جامعه روستایی کشور باشد.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: در این بین برخی روستاها به بهره‌مندی مناسب از امکانات موجود، جامعه‌ای کوچک و توانمند را ایجاد کرده که می‌توانند به عنوان روستای نمونه به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها قلمداد شوند.

وی یادآور شد: یکی از بهترین راه‌های معرفی محصولات و توانمندی‌های این جامعه، حضور در نمایشگاه‌ها و معرفی ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و  توانمندی‌های روستائیان و عشایر است.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر کشور با شعار «نقش روستائیان و عشایر در سال رونق تولید»  از ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد.

 

وی بیان کرد: دهیاری‌ها، روستائیان و عشایر استان بوشهر همانند سنوات قبل و با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد تا ضمن انتقال فرهنگ، آیین و سنت‌های زیبای استان، محصولات و خدمات با کیفیت استان در حوزه‌های بوم گردی و گردشگری، کشاورزی، صنعتی و محصولات دامی را عرضه کرده و با ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان و بازرگانان و صادر کنندگان زمینه بازاریابی و فروش محصولات خود را فراهم آورند.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر در ادامه به معرفی غرفه‌های استانی در نمایشگاه پرداخت و افزود: در این نمایشگاه در مجموع ۵۵۰ متر مربع فضا برای استان در سالن‌های اصلی اختصاص یافته که شامل ۲۶ غرفه  از استان از جمله خانه روستای نمادین برای معرفی بوم گردی‌های استان، غرفه بوشهر توریسم ۲۰۲۲ برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، غرفه‌های خوشه صنعتی خرما و آبزی پروری استان  برای معرفی زنجیره‌های تولید در این دو بخش مهم و تأثیر گذار استان، غرفه عرضه عسل برند کنار استان، غرفه‌های فرش و تابلو فرش، غرفه تولید و عرضه پوشاک، غرفه روستای نمونه گبه بافی شول گناوه، غرفه روستای نمونه عبابافی بحیری دشتی، غرفه روستای نمونه لنج سازی بندر عامری دلوارتنگستان، ده غرفه مربوط به توانمندی‌های ده شهرستان استان، دو چادر عشایری استان، چادر عربی استان، و دو غرفه غذاهای محلی و شیرینی جات استان است.

 

وی همچنین از اعزام دو گروه آیینی و یک گروه ورزش‌های بومی محلی استان به این نمایشگاه خبر داد و ابراز داشت: با اجرای موسیقی اصیل استان، آیین‌های مختلف و بازی‌های بومی محلی زمینه تبادل فرهنگی و توجه بیشتر گردشگران به استان را فراهم خواهند کرد.

 

دهقانی از مهم‌ترین اهداف شرکت استان بوشهر در این نمایشگاه را آگاهی بازدیدکنندگان از وجود استعدادها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر و ظرفیت این استان در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی، معرفی طرح ها و پروژه‌های موفق اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری استان، معرفی جاذبه‌های فرهنگی و میراث ناملموس روستاهای استان از قبیل آداب و رسوم ، بازیهای بومی، پوشش‌های محلی، غذاها، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و ... را عنوان کرد و افزود: جامعه هدف در این نمایشگاه آحاد مردم بویژه جامعه شهری، مصرف کنندگان عمده، سرمایه گذاران، صادر کنندگان  و بازرگانان داخلی و خارجی است.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از جذاب‌ترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های کشور است ابراز امیدواری کرد: حاصل حضور بخش‌های مختلف تولید و خدمات حوزه روستایی استان در این نمایشگاه باعث رونق تولید و خدمات در استان شده و شاهد توسعه هر چه بیشتر روستاها و مناطق عشایری استان باشیم.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/116350