کد خبر: 116324 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1398 - 11:53
در نشست خبری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح شد:
بازنشستگی 812 معلم در استان تا پایان شهریور ماه / کمبود 2 هزار و 150 معلم در استان

اتحاد خبر: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از بازنشستگی 812 معلم تا پایان شهریور ماه خبر داد. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری 812 معلم بازنشسته می شوند، اظهار کرد: در این صورت با کسری نیروی انسانی روبه رو هستیم ...

اتحاد خبر – حسن محدث زاده: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری 812 معلم بازنشسته می شوند، اظهار کرد: در این صورت با کسری نیروی انسانی روبه رو هستیم و از طریق مجاری قانونی همچون آزمون استخدامی، دانشگاه فرهنگیان، جذب نیروهای حق التدریس پیش دبستانی، اضافه تدریس و خرید خدمت این کسری را جبران می کنیم.

 

نتیجه تصویری برای غلامحسین حسینی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

 

غلامحسین حسینی با اشاره به نرخ 30 درصدی کلاس های تخریبی در کشور، افزود: این نرخ در استان بوشهر 9 درصد است.


حسینی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر 99 پروژه نیمه تمام دارد، یادآور شد: امیدواریم پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت تا قبل از شروع سال تحصیلی سال جاری به آموزش و پرورش تحویل داده شود.


وی در خصوص تغییر مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها، افزود: شهرستان یا منطقه خاصی برای تغییر مدیر مدنظر نیست، اما اگر به این نتیجه و جمع بندی برسیم که تغییر مدیری به کیفیت آمورش و‌ پرورش کمک می کند؛ این تغییر انجام می شود.
حسینی تصریح کرد: البته هرگونه تغییر در کمیته انتصابات بحث و بررسی می شود و ساز و کار خاص مدیریتی دارد. هدف ما حذف افراد و نخبگان نیست بلکه زمانی تغییر موثر خواهد بود  که منجر به بهبود کیفیت در آموزش و ‌پرورش شود.


وی با اعلام اینکه دوره های ضمن خدمت به اصلاح، بازنگری و تغییر در رویه ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: دوره های حضوری به دلیل هزینه بر بودن کم رنگ شده و به همین دلیل برگزاری این دوره ها به سمت دوره های مجازی کشیده شده است. ما به دنبال دوره های حضوری برای ارتقا دانش و آشنایی با شیوه های نوین تدریس همکاران هستیم.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مدرسه شهدای هسته ای باید به یک مدرسه شاخص تبدیل شود، گفت: اعتقاد ما و استاندار بوشهر به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان این است که این مدرسه به یک مدرسه شاخص و برتر تبدیل شود و خدمات با کیفیتی به مردم بوشهر ارائه دهد.


وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان از نقدهای منصفانه استقبال می کند و نگاه تیزبین و موشکافانه رسانه ها می توانند یاری گر ما در کاستی ها باشد.

کمبود 2 هزار و 150 معلم در آموزش و پرورش استان
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 450 نفر در دوره ابتدایی کمبود معلم در استان وجود دارد، اظهار کرد: همچنین در دوره متوسطه یک هزار و 700 نیرو کمبود معلم داریم که این کمبود با نرخ کشوری برابر است.


حسین درتاج افزود: هر دانش آموز می تواند در مدرسه محدوده محل سکونت به شرطی که مدرسه خاص نباشد ثبت نام کند و در صورتی که ظرفیت مدرسه تکمیل باشد دانش آموز می تواند در مدرسه همجوار ثبت نام کند.


درتاج با اشاره به فعال بودن پایگاه های مشاوره انتخاب رشته  کنکور در کلیه شهرستان ها و‌ مناطق آموزش و پرورش، تصریح کرد: اما با این وجود در سال گذشته از 14 هزار داوطلب کنکور فقط هزار نفر به پایگاه های ما مراجعه کرده اند.


وی با تاکید بر اینکه با ورود نهادهای نظارتی، طرح تقویت بنیه علمی با موانعی روبرو شده است، یادآور شد: به همین دلیل در سال تحصیلی گذشته این طرح فقط به مدارس روستایی محدود شد.

هیچ اجباری برای تعویض سالانه لباس فرم دانش آموز وجود ندارد
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) از سه سال پیش اجرا شده است، اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت کشور، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناجا، سازمان برنامه و بودجه، قوه قضاییه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته امداد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده که در این طرح دانش آموزان آسیب دیده در سامانه ملی این طرح معرفی شده تا با همکاری سایر دستگاه ها زمینه بازگشت سلامتی آنها فراهم شود.


سیروس فتحی افزود: هیچ ‌اجباری برای تعویض سالانه لباس فرم دانش آموز وجود ندارد و هر دانش آموز می تواند حداقل سه سال از لباس فرم خود استفاده کند.
فتحی ادامه داد: انتخاب رنگ لباس فرم مدارس بر عهده شورای مدرسه و‌ بر اساس دستورالعمل آموزش و‌ پرورش است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/116324