کد خبر: 116322 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1398 - 20:53
در بازدید اصحاب رسانه از پروژه های شاخص استان بوشهر:
خبرنگاران استان بوشهر از چند پروژه شاخص استان بازدید کردند / پیشرفت 30 درصدی سد خائیز / افزایش ظرفیت تولید آبشیرین کن استان بوشهر به 150 هزار متر مکعب+تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر: تور رسانه ای توسعه و عمران استان بوشهر در بازدید از تعدادی از پروژه های شاخص استان بوشهر با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران ستادی استانداری و اصحاب رسانه روز یکشنبه 20 مرداد 98 برگزار شد. در این تور رسانه ای که به دعوت معاون عمرانی استانداری انجام شد، خبرنگاران از پروژه های سد خائیز، راه آهن، آبشیرین کن، بزرگراه، اورژانس هسته ای ....

اتحاد خبر – حسن محدث زاده: در این تور رسانه ای که به دعوت معاون عمرانی استانداری انجام شد، خبرنگاران از پروژه های سد خائیز، راه آهن، آبشیرین کن، بزرگراه، اورژانس هسته ای و آبیاری نخیلات بازدید کردند.



پیشرفت 30 درصدی سد خائیز

 
سرپرست آب منطقه ای استان بوشهر در بازدید خبرنگاران از سد خائیز با بیان اینکه متناسب با کم آبی در استان سیاستگزاری می کنیم، اظهار کرد:  در استان ۱۳هزار حلقه چاه وجود دارد که سالانه ۲۱۰ میلیون مترمکعب از سفره های زیر زمینی اضافه برداشت می کنند.
حسین باشی زادگان با اشاره به وجود پنج سد بزرگ در استان، افزود: سد رئیسعلی با ۶۹۵ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان است.
باشی زادگان یادآور شد: سد دالکی ۲۷۰ میلیون مترمکعب، سد باغان ۳۲ میلیون مترمکعب و سد پلنگ با ۱۵۰میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.
وی با تاکید بر اینکه در استان ۱۲ سد کوچک و متوسط در حال ساخت یا بهره برداری شده وجود دارد، گفت: سد اخند با 1.8 میلیون مترمکعب، سد ارغون کلمه با ۲ میلیون مترمکعب و سد تنگ ارم با ۴ میلبون مترمکعب از جمله سدهای استان بوشهر است.
باشی زادگان بیان کرد: در هفته دولت ۵۰ میلیارد تومان طرح های تامین آب در استان یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می شود یا به بهره داری می رسند.
وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی سدخائیز، ادامه داد: حجم این سد ۱۵/۶ میلیون مترمکعب و ارتفاع آن ۳۶ متر است.
باشی زادگان تاکید کرد: از محل سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که پیش بینی می کنیم بهمن ۹۹ به بهره برداری برسد.

قطعه 10 با پنج درصد پیشرفت، سخت ترین قطعه پروژه راه آهن شیراز - بوشهر

 
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در بازدید خبرنگاران از پروژه راه آهن با بیان اینکه پروژه راه آهن قدمتی 10 ساله دارد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور برای اولین بار جلسه کمیسیون عمران در استان بوشهر تشکیل شد و این پروژه مشترک بین بوشهر و فارس را ایجاد کرد.
مهرداد ستوده افزود: قطعه ۱۰ این پروژه سخت ترین قطعه بین قطعات پروژه است.

مشاور پروژه راه آهن با اشاره به اینکه راه آهن شیراز_بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است، افزود:  این پروژه در ۱۱ قطعه ساخته می‌شود که قطعات ۹تا ۱۱ در استان بوشهر قرار دارد.
رضا فرامرزی با تاکید بر اینکه هم اکنون قطعه ۱۰ این پروژه فعال است، تصریح کرد: اعتبار این قطعه  ۲۳۵ میلیارد تومان است و شامل ۹ تونل و ۱۷ پل است.
فرامرزی یادآور شد: همچنین قطعه ۱۰ دارای ۲ ایستگاه هور و اهرم است که ایستگاه اهرم باری و مسافری است و ایستگاه اصلی بین دانشکده امام خامنه ای و منطقه ویژه بوشهر است.
وی گفت: قطعه ۱۰ تاکنون ۵ درصد و قرارداد ۴۸ ماهه دارد و قطعه۱۱ نیز ۷۰ درصد  پیشرفت دارد.
فرامرزی‌ ادامه داد: قطعات  ۱۲، ۱۳ و ۱۴ مربوط به راه آهن اهرم به عسلویه است.

پیشرفت 60 درصدی پروژه اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در سعدآباد

 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در بازدید خبرنگاران از پروژه اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در سعدآباد با بیان اینکه دشتستان قطب کشاورزی استان است، اظهار کرد: ۸۰ هزار تن  از ۱۶۰ هزار تن تولید گندم استان مربوط به دشتستان است.
منصور نوذری افزود: همچنین ۹۵ درصد آب های سطحی استان با وجود ۲ رودخانه شاپور و دالکی متعلق به این شهرستان است.
نوذری با تاکید بر اینکه از ۲۶ هزار هکتار نخیلات شهرستان، سالانه ۱۲۰هزار تن برداشت داریم، گفت: ۱۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از نخیلات شهرستان؛ تحت شبکه آبیاری سنتی(استخری) و مابقی به روش چاه_مزرعه است.
وی ۸۵ درصد نخیلات استان را متعلق به شهرستان دشتستان است، عنوان کرد: در آبیاری استخری هدر رفت آب زیاد و راندمان تولید کم بود به همین دلیل طرح تحول با هدف نجات نخیلات را تعریف کردیم.
نوذری تصریح کرد: در این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از نخیلات تحت پوشش اصلاح شیوه آبیاری از استخری به قطره ای قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه این طرح توسط دو سازمان جهادکشاورزی و آب منطقه ای انجام می شود، خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه که بر عهده جهاد است پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و امیدواریم تا پایان سال اتمام برسد.



95 درصد پیشرفت فاز اول پروژه احداث دانشکده پزشکی و دندانپزشکی

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی در بازدید خبرنگاران از پروژه اورژانس هسته ای با بیان اینکه ماموریت دانشگاه علوم پزشکی در سه حوزه آموزش، پیشگیری و بهداشت و درمان تعریف شده است، اظهار کرد: مهمترین پروژه در حوزه آموزش احداث دانشکده پزشکی و دندانپزشکی بوشهر با زیربنای ۱۹ هزار مترمربع است که فاز اول آن با ۹۵ درصد پیشرفت، در یکی دو‌ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
ایرج بیژنی افزود: در حوزه پیشگیری و بهداشت در سال ۹۵ قراردادی با وزارت بهداشت برای ساخت مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت منعقد شد که از ۱۶۶ پروژه تعریف شده در این قرارداد تاکنون ۱۵۸ پروژه به بهره برداری رسیده و پروژه های باقیمانده در شهرستان های بوشهر و دشتستان هستند که به دلیل کمبود زمین اجرا نشده اند.
بیژنی پروژه‌‌ های بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و ۱۱۰ تختخوابی اورژانس هسته ای بوشهر در مجاورت بیمارستان شهدای خلیج فارس و  ۲۴۰ تختخوابی برازجان را سه پروژه مهم حوزه درمان عنوان کرد و تصریح کرد: اورژانس هسته ای هشت هزار متر زبر بنا دارد که با نصب تاسیسات به پیشرفت ۸۵ درصدی ساختمانی خواهد رسید.
وی تاکید کرد: هم اکنون یک هزار و ۴۶۰  تخت بیمارستانی دانشگاهی داریم که طبق برنامه در سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۲ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی دانشگاهی و غیردانشگاهی می رسد.
بیژنی ادامه داد: هم اکنون ضریب 1.3 به ازای هزار نفر هست که در سال ۱۴۰۴ به ضریب 2.2 خواهیم رسید.

بهره برداری 12 کیلومتر از بزرگراه اهرم-برازجان تا پایان سال

 
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در بازدید خبرنگاران از بزرگراه اهرم-برازجان-گناوه_دیلم، با بیان اینکه این بزرگراه ۲۰۵ کیلومتر طول دارد، اظهار کرد: موفق شدیم مسیر دیلم -هندیجان را در موافقتنامه درج کنیم که طول مسیر به ۲۱۳ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
فرزاد رستمی با اشاره به اینکه بزرگراه برازجان- گناوه به جز کمربندی آبپخش-سعدآباد به طول 3.5 کیلومتر، زیر بار ترافیک است، افزود: حدفاصل گناوه-دیلم که همان باند دوم کمربندی گناوه است، حدود ۴ کیلومتر به دلیل داشتن معارض انجام نشده است.
رستمی تصریح کرد: الیته هم اکنون کمربندی گناوه به صورت چهاربانده از جاده قدیم استفاده می شود. به جز ورودی دیلم کل مسیر گناوه- دیلم زیر بار ترافیک است.

 


وی تاکید کرد: برای ورودی شهر دیلم به طول ۵/۵ کیلومتر چند ماه قبل قرارادی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان منعقد شده است که پیشرفت مطلوبی دارد و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
رستمی با بیان اینکه مسیر اهرم -برازجان ۵۴ کیلومتر است و ۴ قطعه تعریف شده است، خاطرنشان کرد: امیداریم در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال، 12 کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یوشهر ادامه داد: ۱۶ کیلومتر از این بزرگراه که ورودی برازجان است به دلیل بازنگری مطالعات؛ دست نخورده است.
رستمی بیان کرد: بزرگراه بوشهر_دیر به طول ۱۹۲ کیلومتر و در ۱۴ قطعه تعریف شده است و حدود ۱۷ کیلومتر از  این بزرگراه زیر بار ترافیک است.
وی گفت: سال 96 تفاهم نامه ای بین وزارت نفت و راه و شهرسازی بابت قطعات ۱۰ تا ۱۳ به طول ۵۲ کیلومتر و برآورد اعتبار ۵۶ میلیارد تومان منعقد شد که تا الان ۱۵ میلبارد تومان تخصیص یافته است.
رستمی تاکید کرد: مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای این بزرگراه در سفر اخیر ریاست جمهوری مصوب شد که در سال های ۹۸ و ۹۹ تخصیص پیدا می کند. اگر تعهدات نفت اجرایی شود؛ ۵۶ کیلومتر زیر بار ترافیک خواهد رفت و روستاهای بخش ساحلی به عنوان کمربندی اتصال پیدا خواهند کرد.

افزایش ظرفیت تولید آبشیرین کن استان بوشهر به 150 هزار متر مکعب


 


معاون عمرانی استاندار بوشهر در بازدید خبرنگاران از پروژه آبشیرین کن بوشهر با بیان اینکه با اجرای این طرح ها ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن استان بوشهر به ۱۵۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در راستای حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر اجرا شده و یا در حال اجرا است.
ستوده افزود: در 1.5 سال گذشته 330 کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی روستایی و 60 کیلومتر شبکه شهری استان بوشهر نوسازی شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح نهضت آبرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد منابع پایدار آب استان بوشهر طرح‌های مهمی از جمله شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفت.
ستوده با تاکید بر اینکه 2 تاسیسات آبشیرین کن در کنگان و بوشهر وارد مدار شده است، یادآور شد: این دو پروژه هرکدام به ظرفیت 10 هزار متر مکعب تولید آب است که در 1.5 سال گذشته ظرفیت این دو پروژه به 30 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
وی از افزایش ظرفیت تولید پروژه شیرین‌سازی آب بوشهر از 10 هزار متر مکعب به 18 هزار مکعب خبر داد و گفت: این ظرفیت تا 22 هزار و 500 متر مکعب در شبانه ‌روز افزایش می‌یابد.

 

تصاویر اختصاصی اتحاد خبر / بازدید اصحاب رسانه از پروژه های شاخص استان بوشهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/116322