کد خبر: 116225 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1398 - 08:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(13)
بیمه بزرگترین مشکل خبرنگاران استان/ شیرین ترین خاطره ام رسیدن اتحاد جنوب به ایستگاه 1000 بود

اتحاد خبر: هفدهم مرداد ماه  روز خبرنگار است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران پرتلاش استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. جواد راهپیما مدیر پایگاه خبری سفیر جنوب و خبرنگار "اتحاد خبر": خبرنگاری حرفه من نیست، عشق و علاقه من است... بزرگترین مشکل خبرنگاران، بیمه نبودن اکثریت آنهاست....

اتحاد خبر: هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران پرتلاش و زحمتکش استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با جواد راهپیما مدیر پایگاه خبری سفیر جنوب و خبرنگار "اتحاد خبر" بخوانید:

 

با سلام و تبریک روز خبرنگار، چه شد که خبرنگار شدید؟

عشق و علاقه به اطلاع رسانی و جذابیت خبر و آگاهی بخشی باعث شد وارد حرفه خبرنگاری شوم.


خاطره ای از آغازین روزهای خبرنگاری اگر دارید بیان بفرمایید.

 خاطره ای که از روزهای آغازین خبرنگاری در ذهن من مانده، مصاحبه ای بود با یکی از افراد کهنسال یکی از روستاهای بخش، قریب بیست سال پیش، آن روزها اینترنت و سایت خبری و امثالهم در دسترس نبود و من با هفته نامه اتحاد جنوب همکاری داشتم، با این بنده خدا مصاحبه ای در مورد درخت نخل و خرما کردم. خواستم محل را ترک کنم با لحنی تند به من گفت: بابا والله نه کاری کنی که بازار خرمای ما را خراب کنی، محض خدا نمیخا این مصاحبه را تو روزنومه بزنی. کلی خندیدم و گفتم بابا جان مطمئن باش بازار خرمات خراب نمیشه، اومد کاغذ را از دستم کشید و برداشت و اجازه چاپ مصاحبه را هم نداد.


اگر به عقب برگردید باز هم خبرنگاری را انتخاب می کنید ؟

 بله، حتما خبرنگاری را انتخاب می کنم، چون خبرنگاری حرفه من نیست، عشق و علاقه من است.


 یکی از تلخ ترین و شیرین ترین خاطرات خبرنگاری را بیان کنید .

 خاطرات تلخ و شیرین زیادی در ایام فعالیت خبرنگاری داشته ام، شیرین ترین خاطره ام رسیدن اتحاد جنوب به ایستگاه 1000 بود و تلخ ترین خاطره هم شنیدن خبر بیماری صعب العلاج یکی از همکاران خبرنگار قدیمی بود که بحمدلله روند درمانی وی مطلوب بوده است.


به نظر شما بزرگترین مشکل خبرنگاران استان بوشهر چیست ؟

 به اعتقاد من، بزرگترین مشکل خبرنگاران استان، بیمه نبودن اکثریت آنهاست که امیدوارم با مساعدت مسئولان مرتفع شود.


پاسخگوترین مسئولی که می شناسید را نام ببرید ؟

خوشبختانه اکثر مسئولان با اینجانب رابطه خوبی داشته و دارند ولی خانم مهندس صمصامی شهردار آبپخش، دکتر لقمان زاده سرپرست محترم فرمانداری و دکتر دارابی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و جناب غلامی مدیر بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از مسئولانی بوده اند که همواره پاسخگو بوده اند.


انتظار شما از مدیران دستگاه های اجرایی چیست ؟

 انتظار من از مدیران دستگاه های اجرایی، پاسخگو بودن در مقابل سئوالات و پیگیری خبرنگاران و اطلاع رسانی به موقع عملکرد از طریق روابط عمومی می باشد.


با توجه به اینکه خبرنگاران و روابط عمومی های هر دستگاه اجرایی بیشترین تعامل و ارتباط را با همدیگر دارند چه پیشنهادی برای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی دارید؟

روابط عمومی، پل ارتباطی مسئول با خبرنگاران و عامه مردم است، باید روابط عمومی ها، خبرها را به موقع و در سریعترین زمان ممکن به خبرنگاران برسانند و زمان و مکان نشست ها و جلسات ادارات خود را اطلاع رسانی نمایند./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/116225