امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1398 - 11:35
اختصاصی اتحاد خبر/ نقطه نظرات برخی فعالان سیاسی، اجتماعی گروه "دوستداران استان بوشهر"

اتحاد خبر: گروه مجازی "دوستداران استان بوشهر" بحث این هفته خود را به "ویژگی هایی که یک کاندیدای مجلس باید داشته باشد" اختصاص داد. گزارش «اتحاد خبر»؛ از نقطه نظرات برخی فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عضو در گروه "دوستداران استان بوشهر" را در ادامه می خوانید: نماینده باید عملگرا باشد نه پوپولیست/ داشتن دانش و تسلط به قوانین جهت قانونگذاری...

ویژگی هایی که یک کاندیدای مجلس باید داشته باشد: انتخاب افراد بي نام و نشان اشتباه محض است/ نماینده باید عملگرا باشد نه پوپولیست

اتحاد خبر: گروه مجازی "دوستداران استان بوشهر" با مدیریت حسن ملک زادگان بحث این هفته خود را به "ویژگی هایی که یک کاندیدای مجلس باید داشته باشد" اختصاص داد.

گزارش «اتحاد خبر»؛ از نقطه نظرات برخی فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عضو در گروه "دوستداران استان بوشهر" را در ادامه می خوانید:

 

شیخ یاسین احمدی امام جمعه پرک: نمايندگان همان افراد حل و عقد (گره باز كنندگان و تصميم گيرندگان) هستند. مدرك تحصيلي نمي تواند شاخص كافي و لازم و دليلي براي مناسب بودن شخص جهت تصدي اين مسووليت باشد. نياز است شاخص و مؤلفه هاي ديگر در نظر گرفت. كانديدا شدن و انتخاب  افراد بي نام و نشان اشتباه محض است. چون نماينده شدن ماراتوني نيست كه افراد بواسطه ي آن كسب سابقه و شهرت كنند و از صفر شروع كردن، بلكه كساني هستند كه در جامعه انگشت نما باشند و خدمات و گام هاي آنان برجسته و سابقه ي مديريتي در كارنامه داشته باشد. اهل مشورت بودن و شم  سياسي بالا و نگاه به مجلس يك نگاه ايران ساز در مسير و كارنامه مديريتي و فعاليت سياسي اجتماعي  ايشان ديده شود.


قاسم سپهریان: ویژگیهای مورد نیاز یک‌ کاندید از چند منظر قابل بحث است. از آنجاییکه وضع قوانین از مهمترین و اساسی ترین وظایف نمایندگان می باشد، لذا بارزترین ویژگی یک کاندید داشتن دانش و تسلط به قوانین جهت قانونگذاری  میباشد. قطعا قانون شرایط عمومی جهت احراز شرایط یک کاندید را به صراحت اعلام کرده و جای هیچگونه بحثی ندارد ولی متاسفانه نهادهایی در این میان هستند که ممکن است افراد شایسته و توانمند را بصورت سلیقه ایی و سیاسی، از گردونه رقابت حذف نمایند و دامنه انتخاب مردم را محدود و عرصه را بر شایستگان تنگ نمایند.
ویژگی مهم دیگر یک کاندید داشتن سابقه در امر نمایندگی است، باعنایت به اینکه کسی که بمدت چهار سال در کسوت نمایندگی فعالیت داشته و آشنایی کامل به نقاط قوت و ضعف حوزه نمایندگی خود دارد قطعا میتواند در حوزه قانونگذاری و پیشرفت و توسعه حوزه نمایندگی اش تاثیر بسزایی داشته باشد کما اینکه این یک ویژگی نسبی است و نمیتوان آن را تعمیم داد.


عبدالرضا مظفری نژاد: نخستین شرط حضرت امام (ره) برای نماینده اصلح، دیانت و دینداری است چرا که از منظر آن بزرگوار اگر نماینده‌ای مقید به مسائل شرع مقدس باشد می‌تواند برای کشوری که مردمش متدین و مومن هستند کار کند و در غیر اینصورت نه خواهد توانست اولویت‌های جامعه اسلامی را درک کند و نه بی‌قیدیش اجازه فعالیت دلسوزانه و خالصانه را به وی خواهد داد. از دیگر عوارض نماینده غیر متعهد به اسلام و قانون اساسی، ترجیح منافع شخصی بر مصالح عمومی کشور می‌باشد. برهمین اساس امام راحل (ره) در جمله‌ای تکان دهنده این تقاضا را مطرح می‌سازند که «من متواضعانه از شما می‌خواهم که حتی‌الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاص اسلامی، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.
در صدر انقلاب گفتمانی با عنوان گفتمان تخصص و تعهد مطرح بود. امروز شرایط اقتضاء می‌کند که این گفتمان بازیابی و بازخوانی شود. متخصصینی که تعهد دینی و انقلابی ندارند به کار نظام جمهوری اسلامی نمی‌آیند! همان متخصص غیرمتعهد است که بمب اتم می‌سازد و در هیروشیما و ناکازاکی می‌اندازد. علم بدون تهذیب به هیچ دردی نمی‌خورد. در طرف مقابل ممکن است کسی متعهد، متدین و اهل اخلاق باشد، اما تخصص و خاصیتی از جهت کارآمدی نداشته باشد که به درد نظام بخورد، ما باید در انتخابات کسانی را انتخاب کنیم که هر دو خصوصیت تخصص و تعهد را با هم داشته باشند. افرادی که کارآمد، متخصص و دارای جوهره اعتقادی و انقلابی باشند، افرادی که در طراز انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دیده شوند. اگر هر کدام از این دو خصلت را نداشته باشند یک جای کار می‌لنگد. اگر فرد تخصص نداشته باشد ناکارآمد خواهد بود و اگر تعهد نداشته باشد فرد کارآمدی می‌شود که الگویی جز الگوی توسعه غربی ندارد.


قیصر صالحی نماینده جنوب استان در مجلس هفتم: همانطور که برای کاندیداهای خبرگان رهبری شرط آزمون و شرایط تخصصی دیده شده است به نظرم ای کاش برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هم به جز شرط مدرک تحصیلی یک مرحله مقدماتی و آزمون تخصصی و فنی و یک مرحله رای گیری مقدماتی برگزار میشد و انتخابات مجلس دو مرحله ای میشد تا مرحله نهایی انتخابات در سطح و کیفیت بهتر برگزار شود.

 

بوهندی نجفی رئیس شورای شهر نخل تقی: پيشنهادخيلي خوبي است به شرط اينكه اين آزمون مثل آزمونهاي ديگرنباشد. حسن اين كاراين است كه كانديدا حداقل زحمت مطالعه قوانين وآيين نامه ها مربوطه مي كشد.


مختار پزشک عضو سابق شورای شهر خورموج: ویژگيهايي كه يك كانديدا بايد داشته باشد: ١- مطالبه گر بوده باشد كه درد و مشكلات شهرستان را لمس كرده باشد. ٢- بايد با اهداف وبرنامه ريزي مدوني در جهت زير ساخته هاي توسعه منطقه داشته باشد. ٣- بايد شجاعت در گفتار و كردار داشته باشد. ٤-قاطع و جدي در پيگير ي مطالبات منطقه باشد. ٥- بايد داراي پشتكاري در رفع نواقصات منطقه اي باشد. ٦-مي بايست آشنايي بر تجزيه و تحليل قوانين مملكتي و ارائه راهكار برون رفت از محروميت منطقه اي  باشد. ٧-مي بايست خواسته هاي عام و خاص مد نظرش باشد. ٨-مي بايست داراي برنامه هايي در جهت عمران وتوسعه وترقي منطقه در ابعاد كوتا مدت و ميان مدت و دراز مدت باشد. ٩- به علم روز آشنايي كامل داشته باشد. ١٠-آينده نگر ماهري باشد.

 

حاج رضا ابراهیمی: ویژگی یک نماینده مجلس مطلوب: 1.ولایت مداری واقعی و قلبی، مدافع آرمانها و اهداف والای معمار کبیر انقلاب و خون پاک شهدای عزیز و ایثارگران درعمل و داشتن روحیه واقعی و قلبی جهادی و ایثارگری و کفرستیزی و دشمن هراسی، درعمل نه درحرف وظاهر!  2.ایمان و تقوا و خدا ترسی که اثر آن در رفتار و عمل فردی مانند پاکدستی مالی و اجرای عدالت در مواجهه با همه مردم به عنوان موکلین نماینده دیده شود. 3. دارا بودن تخصص و تجربه کافی برای تصمیم گیری های کلان چه درمسائل وبحرانهای داخلی و چه درمسائل و رویدادهای عرصه بین الملل که نیازمند شناخت عمیق از روندهای جاری در جهان و کشور است، آنهم با اقتدار و توجیهات کارشناسانه و علمی. 4.شناخت جریانها و قطبهای قدرت در کشور و توانایی لابی کردن و رایزنی و دارا بودن نفوذ در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر در سطح کلان کشور (نه بصورت ظاهری بامقامات و قطبهای قدرت باعکس گرفتن های بیهوده و نمادین  فقط قصد خودنمایی و عوام فریبی برای مردم حوزه خود داشته باشد برای ارتقا جایگاه و منافع شخصی خود) 5. برخورداری از روحیه بالای مردمی و احساس خدمتگذاری مردم درعمل طبق ضوابط و مقررات. 6.شجاعت، صداقت، نفوذ کلام وقدرت کلام و وقف نمودن وقت خود برای پیگیری مداوم مطالبات عموم مردم.  هرشخص محترمی که خود رابرای نمایندگی آماده میکند با داشتن این موارد خود را در جلسات میدان مناظره و پرسش وپاسخ  آماده نماید.


جلیل پردل: به نظر من یک نماینده باید متعهد به رای موکلین خود باشد خارج از هرگونه گرایش فکری، باید بپذیرد که خواسته موکلینش چیست و همیشه سرلوحه تفکر و اخلاق حرفه ای خود قرار دهد، اگر قرار است با رای مردمی که به او اعتماد کردن در جهت مسایل شخصی یا دیگران حرکت کند، از لحاظ عرفی و وجدانی اصل خیانت است، و متاسفانه طی چندین دوره گذشته این موضوع برای مردم قرین به یقین شده و اکنون دلسرد شدن جهت مشارکت در انتخابات آینده.


عبدالرضا مظفری نژاد: یک نماینده ایده آل باید این 40 شرایط را داشته باشد:

1-عدالت را نه در توزیع همه جانبه و متوازن فقر، بلکه در توزیع متناسب ثروت بداند.
2-تفاوت اختیارات رئیس جمهور، وزیر و نماینده مجلس را بداند و وعده ای خارج از حوزه مسولیت خود ندهد.
3-حداقل تجربه یک دورهدو ساله مدیرکلی یا معاون مدیرکلی را داشته باشد.
4-تعریفی جامع و دقیق از منافع ملی داشته باشد.
5-تمام آمال و آرزویش عضویت در کمیسیون انرژی مجلس نباشد.
6-پس از نمایندگی خواستار انتقال از وزارتخانهفعلی خود به وزارتخانه دیگری نباشد.
7-حداقل یک تجربه در طراحی، انجام یا تکمیل یک طرح عمرانی داشته باشد.
8-حداقل پنج بار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مراجعه کرده باشد.
9- حداقل پنج بار به مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده باشد.
10- حداقل نام سه وزیر از وزرای قبلی هر وزراتخانه را بداند.
11- محورها اصلی هر یک از برنامه های توسعه قبلی کشور را بداند.
12-مهم ترین توفیقات و و عدم توفیق های برنامه های توسعه را بتواند بیان و وعلل و عوامل آنرا تحلیل کند.
13-به اقدامات سلبی،در امور فرهنگی معتقد نباشد و اینگونه اقدامات را آخرین مرحله در برخورد با پدیده های فرهنگی بداند.
14-با پدیده جهانی شدن و آثار و عواقب آن آشنا باشد و بتواند برای حفظ هویت ملی و دینی و همچنین افزایش اثرگذاری فرهنگی مان در دنیای جدید ارایه طرح و برنامه کند.
15- لایه اول دوستان، مشاوران و همراهانش از صنف محترم پیمانکاران نباشد.
16- اشتغال زایی را در توسعه کمی بخش صنعت و کشاورزی نداند.
17- تفاوت های عصر کشاورزی، عصر صنعتی، عصر اطلاعات و عصر دانایی را بداند.
18- اعتقاد داشته باشد که با ابزار و افکار دوران کشاورزی و صنعتی نمی توان در عصر دانایی موفق بود.
19- کشاورزی را محور استقلال نداند.
20- مدارک تحصیلی اش جعلی نباشد.
21- حداقل 5 نفر از معلماندوران تحصیلشحاضر شوند برایش سخنرانی کنند.
22-حداقل 5 نفر از استادان دوران تحصیلش حاضر باشند توانایی اش را برای نمایندگی مجلس تایید کنند.
23-پایان نامه اش را خودش نوشته باشد.
24-آخرین مدرک تحصیلی اش را همزمان بااشتغال به کاردولتی دریافت نکرده باشد.
25-در دوره نمایندگی قصد ادامه تحصیل نداشته باشد.
26-هرماه یک کتاب بخواند.
27-آشنایی مقدماتی با اصول علمی و معاهده های بین المللی داشته باشد.
28-آشنایی مقدماتی با یک زبان خارجی داشته باشد.
29-حداقل 10 حکایت از گلستان سعدی را بتواند شفاعا نقل کند.
30-فرق کارآفرینی و اشتغال زایی را بداند.
31-توسعه دانش بنیان را مقدم بر توسعه پیمانکار بنیان بداند.
32-تجربه کار در بخش خصوصی یا با بخش خصوصی را داشته باشد.
33-نام ده بازیگر، ده فیلم سینمایی، ده نویسنده، ده کارآفرین و ده دانشمند برتر ایرانی را بداند.
34-تعداد هنرمندان، معلمان و اساتید همراهش از تعداد پیمانکاران همراهش بیشتر باشد.
35-در ایام پیش از انتخابات با حضور مکرر در مجالس عزاداری به شعور مردم توهین ننماید.
36-منبع تامین و ریز هزینه های ستاد انتخاباتی اش را شفاف به مردم اعلام کند.
37- هزینه های انتخابات را از راه حلال تأمین کرده باشد.
38-در هر زمینه ای سخنرانی و اظهار نظر نکند.
39-امام جماعت مسجد محله کاندیدا، عدالت ایشان را تایید کند.
40-اگر هیچکدام از شرایط فوق را نداشت حداقل به خدا معتقد باشد و خدا را ناظر بر اعمال خود بداند.

 


دکتر علی خدری: با توجه به کمرنگ بودن نقش احزاب در کشور ما لازم است کاندیداهای سیاسی و حقوقدان به مجلس بروند.

مختار پزشک: يكي از مواردي كه يك فرد مي تواند موفقتر باشد مي بايست تحصيلات حقوقي داشته باشد كه در ابعاد سياسي هم فعاليت كرده باشد.

 

حاج علی موسایی: شرایط یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی: شجاعت، صداقت، بی نیازی از نظر سیاسی و اقتصادی.
از نظر اقتصادی خودش و خانواده اش باید بی نیاز باشند. منبع درآمدش شفاف باشد. صورت های مالی ارائه دهد تا پس از انتخابات شائبه پیش نیاید که
خانه ات را چند خریده ای و فرزندت کجا مشغول به کار شده؟

 

حاج محمد حسن پور: باتوجه به اینکه وظایف نمایندگی قانونگزاری و نظارت برحسن اجرای قانون است. بدبهی است مجلس نیازمند قانونگذار خوب است. از جمله شرایطی که می توان اشاره کرد به قرار زیر است: 1:داشتن تخصص و معرفت اجتماعی. 2:تجربه کافی که این تحربه طی سوابق کاری بدست آمده باشد. 3:سلامت کاری برای نماینده از اهمیت بالایی برخوردار است. 4:استقلال فکری در روند تصمیم گیری ها ضروری است. 5:انگیزه و علاقه مندی به سربلندی نظام جمهوری اسلامی. 6:دارا بودن احساس مسئولیت در مقابل حقوق ملت. 7:داشتن صداقت با موکلین خود.

 

محمد دهدشتی عضو شورای شهر شبانکاره: متاسفانه ما وظایف نماینده را نمیدانیم و فقط توقعات بیجا از نماینده داریم. بخاطر همین می باشد که نماینده ها بخاطر فشار مردم گرفتار کارهای روزمره ملت می شوند و نظارت کامل نیست و راحت می شود قوانین دور زد. و نماینده ای تو مجلس داد و فریاد راه بیاندازد بنظر من در شان نماینده نیست که بخواهد از این طریق حرف خودش به کرسی بنشونه.

 

قاسم سپهریان: احزاب سیاسی استارت کار را از انتخابات قبل زدن و این دوره مطمئنا با قدرت بیشتری وارد عمل خواهند شد و رفته رفته انتخابات به سمت و سوی سیاسی خواهند رفت.


دکتر حسن عبدالهی از اهل سنت کنگان: متاسفانه  انتخاب از طریق آزمون نمی تواند راه حل مناسبی باشد زیرا احتمال این هست که مجریان آزمون در  نتایج آزمون  و اعلام آنها حق و عدالت را رعایت نکنند. اگر خاطرتان باشد جناب آقای سید حسن خمینی با اینکه به گواهی مراجع عالی مقام،  مجتهد جامع الشرایط هستند، به دلیل نگرانی از همین اعمال سلیقه ها در آزمون شرکت نکردند و شائبه ی دستکاری در نتایج آزمون مدتها فضای سیاسی ایران را مکدر کرده بود.

 

مختار پزشک: من محالف چنين امتحاناتي مي باشم زير قانون دموكراسي وحق سياسي افراد را نقض مي كند. در كشور هاي پيشرفته دنيا مدرك ملاك نمي باشد فقط خواندن ونوشتن ملاك مي باشد.


محمد دهدشتی: احزاب در انتخاب نماینده نقش موثری دارند و متاسفانه توقع هم دارند و اینجا نماینده وارد گرفتاریهای احزاب می شود و نمیتواند رسالت خود را به نحو شایسته انجام دهد.


مختار پزشک: موارد ديگري كه يك كانديدا بايد داشته باشد مي بايست سخنران جسوري همراه با شجاعت در بيانش ملموس باشد.

 

ابوذر خمش آیا: کاندیدای نمایندگی ‌مجلس قبل از انتخابات با وارد شدن به فاز شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی که اصلا ربطی به وظابف نمایندگی ندارد به هر شکل ممکن در صدد جذب کرسی مجلس هستند که بعد از راه یابی متاسفانه به منصه اجرا در نمی آیند و این موضوع توهین به شعور شهروندان هست.

 

 

كازروني مدير كل سابق فني حرفه اي استان: راست گويي دوري از باند بازي و داد و ستد با اربابان قدرت و ثروت توجه به اقشار ضعيف و متوسط جامعه شفاف سازي در گفتار و رفتار دوري از قول و وعده ي كه امكان اجرای آن ندارد ميتواند از شاخص هاي مهم يك نماينده باشد.


قیصر صالحی: نمایندگان مجلس دو وظیفه اساسی دارند: ۱- قانونگذاری تصویب و تکمیل قوانین  ۲- نظارت
نظارت مد نظر قانون اساسی که به عهده مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی میباشد نظارت عالیه هست.
متاسفانه الان تفسیر و تحلیل ‌انتظار عموم جامعه ورود نمایندگان در امور ریز اجرایی هست. متاسفانه مهم ترین چالش فعلی مجلس ورود نمایندگان در امور ریز اجرایی میباشد.

 

اکبر شهابی: یك كانديد بايد داراى شرايط خوب بسيارى باشد. البته به دلايلى برخى افراد كارآمد كانديدا نميشوند.

-داشتن شناخت نسبی نسبت به حوزه های مختلف اقتصادی،فرهنگی،سیاسی، نظامی

-شناخت ازنیازهای روز مردم نه تنها در حوزه انتخابیه خود بلکه در کل کشور
-یک نماینده خوب باید شجاع باشد تابتواند با شجاعت و قدرت بر حق و حقوق مردم پافشاری و استقامت نماید.
-اخلاق مدار باشد.
-متكي نبودن به كانون هاي ثروت وقدرت.
-قانون گذار برحذربودن از هرگونه افراط و تفريط بوده و رفتار و كردارش بايد بر مبناي عقلانيت وقانون باشد.
-یکی دیگر از خصوصیات یک نماینده خوب، توانایی استفاده از افراد با تجربه، کارآمد، نخبه و متفکر در سطح حوزه انتخابی خود می باشد. تا در شرایط بحرانی از خرد جمعی استفاده کند و خود به عنوان محوری قدرتمند مسئولین را متوجه گرفتاری ها و مشکلات مردم نماید.
-یک نماینده اگرسابقه مدیریت و دارای تجربه کاری باشد موفق تر خواهد بود. نماینده ای که تجربه داشته باشد و مشکلات و پیچ و خم های اداری را طی کرده و کار کشته باشد سریعتر میتواند در صدد رفع نیاز های مردم بر آید.
- یک نماینده خوب باید با درد و رنج مردم آشنا و زجر کشیده باشد یعنی از داخل قشر متوسطه جامعه باشد تا درد مردم و قشر ضعیف را حس کرده و برای رفع مشکلات آنان تلاش وافر داشته باشد.
-كانديداهايي كه به هر صورتي درپي كسب پيروزي هستند، از داشتن استقلال فكري بدور شده و به الطبع نخواهد توانست در مجلس اهداف و ارزش هاي نظام و انقلاب اسلامي را نمايندگي كرده و به مردم و كشور خدمت نمايد.
-داشتن تخصص و مهارت کافی در یک یا چند موضوع  برای نماینده مجلس لازم است تابتواند در کمیسیون های مجلس برای خود جایگاهی بدست آورد و نظرات او نافذ باشد.
-یک نماینده باید بتواند  تخصصی را که دارد از قوه به فعل برساند چالاک، سخت کوش، خوش بیان و پیگیر باشد و از هنر و تخصص خود به نحو احسن به نفع مردم استفاده کند.
-علاوه بر برخورداري از برخي شاخص هايي كه بطور اجمال به آنها اشاره شد، توانايي آن راداشته باشند كه در راستاي منافع ملي، افزايش اقتدار نظام درسطح جهاني، در زمينه مسائل مختلف سياسي ، اجتماعي ،اقتصادي ، فرهنگي و جهان اسلام اظهار نظركرده و تصميم گيري نمايد.

شیخ یاسین احمدی: شخص دُگم نباشد به تجربه ثابت شده باشد که اهل مشورت است و تز و عقليت ايشان قائل به خرد جمعي باشد، ديگر هشتاد درصد از كمبودها با وجود مشاوران رفع خواهد شد.


قیصر صالحی: درخصوص نظارت عالیه که بنده عرائضی داشتم اگر دوستان دقت داشته باشند مثلا در حوزه ی جنوبی استان بوشهر چهار فرمانداری،  هشت بخشداری‌ و بالغ بر دویست اداره ی اجرایی ریز و درشت وجود دارد و ده ها هزار نیروی اداری و اجرایی وجود دارد در صورتی که حتی یک ساختمان دائمی به عنوان دفتر اجرایی و رسمی مربوط به مجلس وجود ندارد. بنابر این عدم وجود حتی یک ساختمان اداری مجلس در منطقه فلسفه آن این هست که کار نظارتی مجلس نظارت ریز و ورود در امور اجرایی کشور نیست. در حال حاضر در آن حوزه صدها کیلومتر  خط لوله  اب گاز و صدها پل و مدرسه در حال اجراست بنابراین اگر نظارت بر امور ریز اجرایی به عهده نمایندگان مجلس بود باید ده ها اداره و ده ها و یا صدها نیروی نظارتی برای ورود به امور ریز اجرایی در حوزه های انتخابیه در اختیار نمایندگان هر منطقه باشد.

 

حاج علی موسایی: صدا و سیما تا از تخریب دولت فارغ بشه بعدا نگاه خودش را به ملت قالب میکند. امیدی به  صدا و سیما نیست.


ناصر بوهندي رئيس شوراي چاه مبارك عسلويه: مهمترین ویژگی های نماینده مجلس علاوه بر شرایط عمومی نظیر دارا بودن تخصص دانشگاهی و تجربی، سابقه اداری و فعالیت اجتماعی به اختصار زیر است: مشورت پذیری/ هوش بالا / توانایی تجزیه و تحلیل / قدرت چانه زنی و مذاکره / دامنه وسیع ارتباطات


جاسم شجاع: ضمن تأیید برخی از فرمایشات بدون تعصب و غرض اعضای محترم گروه، همانطور که قبلا نیز گفتم؛ کاندیداهای مجلس می‌بایست دارای شخصیت کاریزمایی بوده، سابقه مدیریت کلان کشوری و یا حداقل استانی داشته، دارای عملکرد نسبتا خوبی (اینکه میگویم نسبتا خوب، چون هیچ کس با این شرایط فعلی، نمی تواند دارای کارنامه صد در صد با نمره ماکسیمم باشد) داشته باشد، فردی باشد که برای برنده شدن خود ، به هر قیمتی ، دنبال باج دهی نباشد که قطعا منتج به باج خواهی وام دهندگان به وی خواهد شد، کسی که کاندیدای مجلس است ، سابقه ی تسلیم نشدن در برابر فشارهای بی مورد افراد، گروه ها و جریان های محفلی ، سابقه ی امانت داری مدیریتی داشته باشد، به بیان دیگر از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده به نفع افراد نزدیک خود نداشته باشد، بلکه قدم های مؤثری در راستای پیشرفت سازمانی خود، سوای از دخالت های سیاسی داشته باشد. اهل عمل باشد نه اهل داد و فریاد، چون وقتی نماینده مجلس که کارش تصویب لوایح و تقنین است و می تواند بر اساس ابلاغ قوانین به مدیران کشوری، آنها را ملزم به رعایت قانون نمود، چه جای داد و فریاد کشیدن است، چون این گونه رفتار ها، گونه ای دیگر از کارکردهای پوپولیستی است تا عملگرایی. انشأالله شاهد انتخاباتی عاری از تعصبات و سرشار از بینش باشیم.

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • از دست اندركاران معاینات ادواری كاركنان پتروشیمی پردیس تقدیر شد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/04
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: لیلادانا حدود 2 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...