کد خبر: 115472 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 02 مرداد 1398 - 10:25
تخفیف 20درصدی سود بازرگانی؛ کاری شایسته تقدیر

اتحادخبر- بهرام نکیسا: استان بوشهر با دارا بودن چندین منطقه ویژه اقتصادی در مجاورات دریا و با یرخورداری از بنادر متعدد ، موقعیت استثنائی برای سرمایه گذاری می باشد. جا دارد از تلاشها و پیگیری های استاندار محترم و همچنین توجه دولت به در خواست تخفیف سود بازرگانی به استان بوشهر تقدیر و تشکر بعمل آید.. خبر خوش تخفیف سود بازرگانی برای منطقه ویژه اقتصادی...

بهرام نکیسا:


خبر خوش تخفیف سود بازرگانی برای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر که با پیگیری ارزشمند استاندار محترم به انجام رسیده فرصتی است که در صورت توجه و مترکز شدن فضای عمومی استان و بسیج و همراهی فعالین اجتماعی و رسانه ها بر این مهم می تواند تاثیر بسزای بر رونق اقتصادی و اشتغال استان داشته باشد . توجه همگانی و کار تبلیغاتی و مهمترکار فرهنگی برروی این فرصت ایجاده شده برای تولید موجب اطلاع رسانی بیشتر داخلی و خارجی به منظور جذب سرمایه گذار ، تجار و صاحبان صنایع می گردد.


 برای رونق کسب و کار استان همه باید احساس مسئولیت و تکلیف نمایند تا این پیگیری ارزشمند استاندار محترم نتیجه مطلوبی برای استان داشته باشد. برای رونق تولید و اشتغال استان، تخفیف 20درصدی سود بازرگانی باید تیتر اول رسانه ها و اخبار و فضای مجازی استان گردد ، این اقدام کار بزرگی است که انصافا شایسته تقدیر می باشد.


دردنیا سیاست‌های متعددی پیش‌بینی شده تا صادرات افزایش یاید که یکی از آنها تشکیل مناطق ویژه اقتصادی است. مناطق ويژه اقتصادی به عنوان یکی از راهکارهای توسعه کشورها با بهره گیری از فرصت های موجود در نظام اقتصاد جهانی به شمار می روند . مناطق ویژه اقتصادی مناطقی تولیدی هستند و چون پای تولید در میان است یقینا اشتغال بدنبال دارد . مناطق ویژه اقتصادی از ظرفیت های گوناگونی برای خلق مزیت برخوردارند. این ظرفیت ها اگر در چارچوب درستی به کار گرفته شوند و از اهداف اصلی خود، منحرف نگردند، می توانند ابزاری موثر برای ترقی و رشد بیش از پیش صنعتی استان و کشور گردند. این مناطق دارای مقررات اقتصادی متفاوتی با دیگر نقاط سرزمین اصلی هستند، تا این تفاوت ها بتواند زمینه جذب سرمایه، رونق تجاری و رشد اقتصادی را فراهم آورد.


از جمله مواردی که از دیر باز در برنامه توسعه کشور توسط سیاستگذاران اقتصادی مورد توجه قرار گرفته نقش و اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در گسترش صنعت و صادرات است که بدنبال آن توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز حاصل می گردد.


مناطق ویژه اقتصادی در صورتی که به درستی برای سرمایه گذاران معرفی شوند می‏توانند فضای مناسبی را برای صادرات محصولات شرکت‏های تولیدی ایجاد کرده و با جذب عوامل سرمایه در کنار یکدیگر به عنوان یک سکوی صادراتی عمل نمایند .آنچه که در فضای بوجود آمده بواسطه تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی باید به جد مورد توجه قرار دهیم این است که  بیش از پیش نسبت به معرفی ظرفیت ها و مناطق ویژه اقتصادی استان در جهت جذب سرمایه گذار که کاهش آمار بیکاران و بهبود معیشت و اشتغال را بدنبال دارد اقدام نمائیم  تا انشا الله شاهد تحولی در شان وضعیت عمومی مردم استان باشیم.


دارا بودن شرایط مطلوب سرمایه گذاری استان بوشهر ، شامل انرژی ، امنیت ، نیروری کار ماهر و تحصیل کرده وداشتن چندین منطقه ویژه اقتصادی در سطح استان و برخورداری از بنادر متعدد برای صادرات کالاهای تولیدی و واردات کالا و مواد اولیه به منظور پردازش و تولید محصول جدید، استان بوشهر را به استانی استثنائی جهت سرمایه گذاری و ایجاد صنعت در منطقه مبدل نموده است. 


اگر جذب سرمایه گذار، رونق کسب و کار ،تلاش و  فعالیت و بازاریابی هدف همه قرار گیرد بعید است که توفیق حاصل نگردد و شاهد تحولی نباشیم . ایجاد و داشتن باور عمومی برای پیشرفت و تحول، اساسی ترین گام موفقیت است که کمتر به آن توجه می گردد در حالی که تضعیف و از بین بردن این مهم همواره نقطه اشتراک رقبای اقتصادی و سیاسی داخل و خارج کشور بوده است.


در طول تاریخ مردمی موفق بوده اند که خواسته اند، و برای برون رفت از وضعیتشان مصمم بوده، نه منفعل ! جزیره ای عمل نمودن در هیچ عرصه ای جواب نمی دهد چه اقصادی چه سیاسی و هیچگاه برای درازمدت نتیجه مطلوبی بدنبال نخواهد داشت، در کوتاه مدت شاید جواب دهد اما تجربه نشان داده است که در درازمدت ناکارآمدی خود را نشان خواهد داد.


اگر در مناطق ویژه اقتصادی به درستی و کارشناسی عمل گردد می‌توانند بر سرمایه گذاری برای صنایع مختلف و درپی آن رشد صنایع به ویژه صنایع صادرات‌گرا تاثیر داشته باشند . مجاورات مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر با دریا مزیتی بی نظیر برای سرمایه گذاران می باشد که شایسته است بر روی این موضوع بخوبی کار و تشریح و مانورگردد .


در برخی از اقتصادهای نوظهور در شرق آسیا از جمله چین و هونگ کنک این مناطق ویژه، اثرات موفقیت آمیز خود را نشان داده‌اند . پیشنهاد می گردد در راستای ترویج فرهنگ کار ، تلاش و فعالیت اقتصادی در جامعه و برای استفاده از موقعیت پیش آمده بواسطه تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی، کارگروه مشترکی از فعالین اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان تشکیل گردد.


همانگونه که عنوان گردید برای رشد اقتصادی باور عمومی ، همکاری و تعامل تمامی دست اندرکاران و ناظران از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد . شایسته نیست استانی با این همه ظرفیت دارای نیروی بیکار باشد و امورجاری کسب و کار و تجارت و تولید مردمش با مشکل مواجه و یا به سختی بگذرد برای خروج از این وضعیت ، همدلی ، همراهی و هم صدائی عمومی لازمه و پیش نیاز اساسی است.


اگر فرهنگ غالب بر جامعه فرهنگ کار و تلاش و بازاریابی و جذب سرمایه گذار در استان بوشهر، یقینا با توجه به معافیت 20 درصدی سود بازرگانی اخیر شاهد اوضاع و احوال عمومی و اقتصادی بهتری در سطح استان خواهیم بود .


نکته مهم دیگر که می توان در خصوص نقش این مناطق و تسهیلات قانونی آنها بیان نمود فراهم شدن زمینه توسعه صادرات غیرنفتی در این مناطق است که همواره یکی از جهت گیریها و از اهداف اساسی توسعه اقتصادی کشور به منظور رهائی از اقتصاد بدون نفت بوده است.


به‌طور کلی کارشناسان امر اهمیت مناطق ویژه را این‌گونه برشمرده اند.


1- جذب سرمایه و تحریک فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری


 2- انتقال و جذب تکنولوژی و فناوری‌های جدید به درون کشور


3- ایجاد اشتغال به‌خصوص در مناطق محروم


4- افزایش تجارت و صادرات که تمام این موارد هدف واحد رشد اقتصاد ملی را دنبال می‌کند.   


5-.....

 

و استان بوشهر با دارا بودن چندین منطقه ویژه اقتصادی در مجاورات دریا و با یرخورداری از بنادر متعدد ، موقعیت استثنائی برای سرمایه گذاری می باشد. جا دارد از تلاشها و پیگیری های استاندار محترم و همچنین توجه دولت به در خواست تخفیف سود بازرگانی به استان بوشهر تقدیر و تشکر بعمل آید. انشاالله.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115472