کد خبر: 115415 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 مرداد 1398 - 11:07
نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی بوشهر خبر داد؛
حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی

اتحادخبر: نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی خبر داد.

اتحادخبر: نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی خبر داد.

حضور هنرمندان بوشهری در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی

 

 محمد مظفری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آئینی سنتی قرار است ۱۹ تا ۲۶ مرداد در تهران برگزار شود و هنرمندان استان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: نمایش میدانی و آئینی لیوا به همت هنرمندان تئاتر بندر گناوه و در گروه تئاتر ایلیا تولید شده و قرار است در بخش آئین‌های نمایشی نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آئینی سنتی شرکت کند.

 

نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر افزود: نمایش لیوا نوشته و کار محمد مظفری از بین ۶۴ نمایش متقاضی به عنوان یکی از برگزیدگان بخش آئین‌های نمایشی انتخاب شده است.

 

وی با بیان اینکه در این نمایش ۱۱ نفر از هنرمندان تئاتر گناوه و گروه تئاتر ایلیا بازی می‌کنند افزود: این نمایش میدانی بر اساس آئین و مراسم زار و لیوا که در استان بوشهر به عنوان یک آئین درمانی شناخته می‌شود تولید شده است.

 

مظفری خاطرنشان کرد: در این اثر سعی شده که ضمن معرفی صحیح این مراسم مهم درمانی، نمایشی آئینی با موضوع معرفی این رسم دیرین مردمان استان بوشهر عرضه شود.

 

وی گفت: گروه تئاتر ایلیا بیش از هفت دوره است که در این جشنواره مهم دو سالانه نمایش‌های آئینی شرکت می‌کند.

 

عوامل گروه نمایشی لیوا شامل محمد مظفری به عنوان نویسنده و کارگردان، روح الله پورقصاب، رضا رحمانی، صادق رجبی، حسین بهروزی، مهران حیدری زاده به عنوان بازیگر، محمد دارمی نوازنده دمام و ضرب، علی تیرنا نوازنده نی انبان، صادق نیک پرست نوازنده دف، امیر رضا مظفری نوازنده دف، آمنه فروردین طرح لباس، محمد مظفری طراح صحنه و حرکت، مهدی تنگستانی زاده طراح پوستر و بروشور است.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115415