کد خبر: 115154 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 تير 1398 - 12:36
برداشت غیر مجاز از حساب دیگران با کارت شریک تجاری

اتحاد خبر:فرمانده شهرستان دشتستان از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء‌ استفاده از کارت بانکی شریک تجاری خود برداشت غیرمجاز می‌کرد، خبر داد.به گزارش اتحاد خبر، سرهنگ "سیدجواد رضوی" فرمانده شهرستان دشتستان در این خصوص گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از وی ...

اتحاد خبر:فرمانده شهرستان دشتستان از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء‌ استفاده از کارت بانکی شریک تجاری خود برداشت غیرمجاز می‌کرد، خبر داد.


به گزارش اتحاد خبر، سرهنگ "سیدجواد رضوی" فرمانده شهرستان دشتستان در این خصوص گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از وی پرونده‌ای در پلیس فتا این شهرستان تشکیل شد.



وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات مقدماتی از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


سرهنگ رضوی ادامه داد: با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی ،کارشناسان پلیس فتا متهم اصلی پرونده که از بستگان نزدیک مالباخته بود را مورد شناسایی قرار داد و به پلیس فتا احضارشد و در برابر مستندات موجود ، به جرم خود اعتراف کرد.


این مقام مسئول در خصوص جزئیات این پرونده بیان داشت : متهم اصلی عنوان داشته است که کارت شریک تجاری خود را به جهت انجام امورات مالی در اختیار وی بوده است که از اعتماد شاکی سوء استفاده و نسبت به فعال نمودن رمز دوم کارت بانکی‌اش اقدام کرده است.



وی خاطر نشان کرد : از آنجائیکه متهم می‌دانسته پیامک تراکنش‌های مالی بر روی شماره‌ تلفن صاحب حساب فعال‌ بوده و شاکی صرفاً استفاده‌ کننده کارت می باشد ، اقدام به برداشت بیش از بیست میلیون ریال در بازه زمانی متعدد کرده است.


به گزارش اتحاد خبر،فرمانده شهرستان دشتستان با عنوان اینکه متهم پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده تحویل مقامات قضایی شد، بیان کرد: شهروندان شماره حساب و کارت بانکی خود را به هیچ عنوان جهت درآمد مالی به دیگران حتی دوستان و آشنایان خود اجاره ندهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.


وی توصیه کرد: والدین در صورت افتتاح حساب و اخذ کارت بانکی برای فرزندان خود، سامانه پیامکی آن را فعال نموده و به طور مستقیم گردش مالی حساب بانکی را چک نمایند و در هنگام فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی به خصوص در هنگام خریدهای اینترنتی در کنار آن‌ها باشند.


سرهنگ رضوی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع رسانی کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115154