کد خبر: 115079 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 25 تير 1398 - 07:46
سالن زورخانه‌ای در زندان مرکزی بوشهر افتتاح شد

اتحادخبر: سالن ورزش‌‌های زورخانه‌ای در زندان مرکزی بوشهر مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور به بهره برداری رسید.

اتحادخبر: سالن ورزش‌‌های زورخانه‌ای در زندان مرکزی بوشهر مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور به بهره برداری رسید.

 

به گزارش اتحادخبر؛حمدرضا اوستاد، رئیس اداره زندان مرکزی بوشهر گفت: سالن ورزش‌های زورخانه‌ای و سالن کشتی زندان مرکزی بوشهر در مدت هفت ماه ساخته شده است.

 

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور نیز در حاشیه افتتاح سالن زورخانه‌ای اداره کل زندان‌های استان بوشهر گفت: با توجه به ویژگی خاص ورزش‌های باستانی در تقویت روحیه اخلاق مداری تاکنون ۳۲ گود زورخانه در زندان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام رضا رستمی در گفت‎وگو با ایرنا افزود: هدف از اجرای برنامه‌های ورزشی اصلاح و سالم سازی جسم نیست بلکه به دنبال تربیت انسان از طریق فعالیت‌های بدنی است.

 

وی بیان کرد: در این زمینه پارسال، ۱۱۶ مسابقه در بخش ورزش‌های زورخانه‌ای در زندان‌های کشور برگزار شده است و تلاش می‌شود ورزش‌های باستانی و رشته‌های بومی محلی در بین مددجویان زندان‎ها تقویت شود.

 

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها با اشاره به وجود ۲۵۶ زندان در کشور، ادامه  داد: ترویج نماز و قرآن از جمله مهمترین  برنامه‌های فرهنگی این سازمان است که در این زمینه بیش از نیمی از زندانیان در برنامه‌های قرآنی حضور دارند و پارسال ۵۱ هزار و ۲۴۹ نفر در هزار و ۵۱۰ مسابقه قرآنی و هشت هزار و ۴۴۱ محفل انس با قرآن، شرکت کردند.

 

حجت الاسلام رستمی با بیان فعالیت ۳۲۱ دارالقرآن در زندان‌های کشور از فراهم بودن زمینه تحصیل در زندان‌ها خبر داد و گفت: تلاش شده زمینه تحصیل برای جامعه هدف از نهضت سواد آموزی تا دکترا فراهم شود و اکنون ۶ هزار و ۴۰ نفر در کلاس‌های نهضت سواد آموزی، ۲۴ هزار و ۱۳ نفر در قالب دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها، ۸۰۶ نفر در دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور در دو رشته مشغول به تحصیل هستند.

 

وی یادآور شد: تقویت کتابخوانی از دیگر اولویت‌های سازمان زندان هاست که تاکنون ۳۳۳ کتابخانه راه اندازی شده که از این تعداد ۲۰۵ کتابخانه زیر پوشش نهاد کتابخانه هاست و هر سال چهار میلیارد ریال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب اختصاص می‌یابد.

 

مدیرکل دفتر امور هماهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها گفت: سیاست این سازمان تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های متناسب با نیاز روز است که تاکنون ۱۳۰ هزار و ۷۰۹ نفر از زندانیان عضو این کتابخانه‌ها شدند.

 

حجت الاسلام رستمی تقویت هیات‌های محبان اهل بیت (ع) را از دیگر اولویت‌های سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: ۲۵۵ هیات محبان اهل بیت در زندان‌های کشور راه اندازی شده است و سه هزار و ۷۴۷ نفر عضو این تشکیلات هستند.

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115079