کد خبر: 114998 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 23 تير 1398 - 09:38
ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب
اتحادخبر: قرار گرفتن در معرض آفتاب، علاوه بر آسیب‌هایی که به پوست صورت می‌زند، برای چشم‌ها نیز ضرر دارد. از این رو، زمانی که ما در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیریم، باید از چشم هایمان محافظت کنیم.
اتحادخبر: قرار گرفتن در معرض آفتاب، علاوه بر آسیب‌هایی که به پوست صورت می‌زند، برای چشم‌ها نیز ضرر دارد. از این رو، زمانی که ما در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیریم، باید از چشم هایمان محافظت کنیم.

اهمیت این مسئله به خصوص در فصلی چون تابستان بیشتر می‌شود. یکی از راه‌های مراقبت از چشم‌ها استفاده از عینک آفتابی است. اما یک عینک آفتابی خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ برای دانستن این نکات با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

عینک آفتابی یکی از اکسسور‌هایی است که علاوه بر زیبایی، سلامت شما را نیز حفظ می‌کند. احتمالا شما هنگام خرید عینک آفتابی، تنها به مدل و زیبایی آن توجه می‌کنید، در حالی که باید به مشخصات آن و فوایدی که برای چشم‎هایتان دارند نیز دقت کنید.

 

یک عینک آفتابی مناسب، عینکی است که از چشم‌های شما در مقابل اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. اگر عینکی که شما استفاده می‌کنید، تنها زیبایی داشته باشد اما نتواند از چشم‌های شما به درستی محافظت کند، به تدریج به ماکولا، بخشی از شبکیه چشم، آسیب می‌رساند. از این رو بهتر است که هنگام خرید عینک آفتابی، به غیر از زیبایی، به عوامل دیگری نیز توجه کنید.

 

UVA و UVB

 

دو نوع اشعه فرابنفش وجود دارند که برای چشم‌های ما مضر هستند؛ بنابراین عینک آفتابی ما باید به گونه باشد که ۹۹ تا ۱۰۰درصد از این امواج جلوگیری کند. این اطلاعات روی برچسب لنز عینک یا روی تگ آن نوشته است؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید عینکی را بخرید، به این مورد حتما توجه کنید.

 

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

اندازه عینک آفتابی

 

هر سال مدل‌های عینک آفتابی مختلفی، از فریم‌های کوچک گرفته تا بزرگ و گرد و مربعی، مد می‌شود، اما این که کدام مدل مناسب چشم‌های شما است، مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنید. جدا از زیبایی، اگر بخواهید به فکر محافظت از چشم‎هایتان باشید، باید عینک‌هایی با لنز‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

 

عینک‌های لنز بزرگ از این جهت که از برخورد نور آفتاب در تمام جهات به چشم‌های شما جلوگیری می‌کند، انتخاب بهتری هستند.

 

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

لنز عینک آفتابی

 

شاید فکر کنید که هر چه رنگ لنز عینک آفتابی‎تان تیره‌تر باشد، بهتر می‌تواند در مقابل نور خورشید از چشم‌های شما محافظت کند، اما واقعیت چیز دیگری است. رنگ لنز عینک آفتابی هیچ تاثیری روی جلوگیری از اشعه‌های مضر آفتاب نخواهد داشت. بنابراین هر رنگ لنزی که دوست دارید را انتخاب کنید و به جای آن تمرکزتان را روی دیگر خصوصیات آن بگذارید.

 

قیمت عینک آفتابی

 

شاید فکر کنید که هر چه پول بیشتری برای عینک آفتابی بدهید، آپشن‌های بیشتری هم دریافت می‌کنید، اما واقعیت این است که پول تعیین کننده بهتر یا بدتر بودن عینک نیست. آنچه شما باید بدان توجه کنید، کیفیت عینک آفتابی است. اگر عینکی که انتخاب کرده اید از اشعه‌های UVA و UVB جلوگیری می‌کنند، حتی اگر قیمت پایینی دارند، شک نکنید و آن را بخرید. همیشه گران بودن به معنی بهتر بودن نیست.

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

عینک آفتابی کودکان

 

ما به عینک آفتابی‌های خودمان اهمیت زیادی می‌دهیم، اما زمانی که صحبت از کودکان می‌شود، آن‌ها را فراموش می‌کنیم یا در برخی مواقع از عینک‌های فانتزی برای آن‌ها استفاده میکنیم در حالی که کودکان نیز از ۶ ماهگی باید از عینک آفتابی استفاده و از چشم‌هایشان محافظت کنند. چشم‌ها عضو‌های حساسی هستند، پس هر چه زودتر به فکر آنها باشید و از آن‌ها محافظت کنیم، بهتر است.

 

رنگ عینک آفتابی

 

بعضی‌ها عادت دارند تا رنگ عینک آفتابی‌شان را با تیپ و لباسشان ست کنند، اما هر رنگی برای شما مناسب نیست. به‌طور کلی عینک‌هایی با رنگ دودی و قهوه‌ای کمرنگ برای هر نوع مصرفی، به‌ویژه رانندگی، ایده‌آل به‌شمار می‌آیند.

 

عینک‌های دودی بدون تأثیر گذاشتن روی رنگ اجسام تنها میزان نور را کاهش می‌دهند. عدسی‌های سبز رنگ بخشی از طیف رنگ آبی و درخشندگی سطوح را کاهش می‌دهد. عدسی‌های زرد یا کهربایی رنگ برای محیط‌هایی که شفافیت بالایی دارند یا فعالیت‌های ورزشی مناسب‌ترند.

 

در مقابل، عدسی عینک‌های آفتابی آبی یا بنفش برای استفاده در هیچ شرایطی استاندارد نیستند و کنتراست رنگ محیط را از بین می‌برند. این رنگ‌ها بیشتر به تبعیت از مد ساخته می‌شوند.

 

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

 

 

برترین‎ها

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/114998