کد خبر: 114876 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 تير 1398 - 07:57
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر؛
آموزشگاه‌های آزاد مهارتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

اتحادخبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افزایش آموزشگاه‌های آزاد مهارتی استان خبر داد و گفت: ۴ آموزشگاه آزاد مهارتی در حوزه مکانیک، غواصی، عکاسی و خیاطی افتتاح و به جمع ۱۳۲ آموزشگاه آزاد فعال در استان بوشهر اضافه می‌شود. عبدالمجید دراهکی  در نشست با مدیران و موسسان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های...

اتحادخبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افزایش آموزشگاه‌های آزاد مهارتی استان خبر داد و گفت: ۴ آموزشگاه آزاد مهارتی در حوزه مکانیک، غواصی، عکاسی و خیاطی افتتاح و به جمع ۱۳۲ آموزشگاه آزاد فعال در استان بوشهر اضافه می‌شود.

آموزشگاه‌های آزاد مهارتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

 عبدالمجید دراهکی  در نشست با مدیران و موسسان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: هر سال 31 تیر تا 6  مرداد‌ ماه به عنوان هفته مهارت انتخاب شده که در این هفته با اجرای برنامه‌های متنوع تلاش می‌شود تا مخاطبان و گروه‌های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر آشنا شوند.

 

وی با اشاره به  اهداف برنامه‌های هفته ملی مهارت تصریح کرد: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در سال رونق تولید، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش‌ها در سطوح مختلف از عمده اهداف برنامه‌های این هفته است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همکاری ویژه آموزشگاه‌های آزاد مهارتی را در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این هفته خواستار شد و افزود: تلاش ، تعامل و همکاری کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای با بخش دولتی، می‌تواند زمینه ساز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای در بین اقشار مختلف مردم باشد.

 

دراهکی با بیان اینکه حمایت از آموزشگاه‌های آزاد یکی از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است اظهار کرد: نخستین تاثیرگذاری این آموزشگاه‌ها، کم کردن تصدی‌گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.

 

وی با بیان اینکه تاسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد نقش مهمی در پر کردن خلاءهای آموزشی و دسترسی آسان متقاضیان به مهارت آموزی دارند خاطر نشان کرد: در راستای ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت 4 آموزشگاه آزاد مهارتی در حوزه مکانیک، غواصی، عکاسی و خیاطی افتتاح و به جمع 132 آموزشگاه آزاد فعال در استان بوشهر اضافه می‌شود.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر برپایی نمایشگاه، اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تور مهارت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه را از دیگر برنامه‌های هفته ملی مهارت در استان بوشهر دانست و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان، دیدار با امام جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، تبلیغات محیطی و معرفی نخبگان مهارتی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته ملی مهارت است.

 

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت‌های رقابتی و افزایش بهره‌وری و کارایی، آموزش‌های مهارتی از جمله تأثیرات ایجاد و توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان است.

دراهکی  بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، به ویژه آموزش‌های منجر به اشتغال را ضروری دانست.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به  اینکه با برنامه ریزی مناسب گرامیداشت هفته ملی مهارت به نحو مطلوب در استان بوشهر اجرا می‌شود عنوان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولیان آموزش‌های مهارتی غیردولتی در برنامه‌های بزرگداشت روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشارکت فعالانه‌ای دارند.

 

در این نشست مدیران و موسسان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای به بیان مشکلات خود در حوزه ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای پرداخته و با پیشنهادات مطرح شده در این نشست بخشی از مشکلات برطرف شد.

 

 

 

 

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/114876