کد خبر: 114875 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 تير 1398 - 07:55
۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری استان بوشهر تخصیص یافت

اتحادخبر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی استان بوشهر تخصیص یافت.

اتحادخبر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی استان بوشهر تخصیص یافت.

300 میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری استان بوشهر تخصیص یافت

 علی جعفری  در جمع دهیاران وشوراهای اسلامی شهرستان دیلم از اجرای بندخاکی در دیلم خبر داد و اظهار داشت: بند و سد خاکی دره امیری یکی از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری کشور در شهرستان دیلم در حال اجراست.

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با اجرای پروژه بزرگ آبخیزداری سد دره امیری شهرستان دیلم یکی از طرح‌های کم نظیر در سطح کشور است که سالانه 5 تا 6 میلیون مترمکعب از روان آبهای سطحی ذخیره می‌شود که نقش مهمی در مدیریت پایدار سرزمینی بخش کشاورزی با منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان دیلم دارد.

 

وی با بیان اینکه سالانه 4 میلیارد متر مکعب حجم آب ورودی به حوضه‌های آبریز استان است خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها از 10  تا 12 درصد از حجم ورودی حوضه‌های آبریز استان بوشهر استفاده می‌شود و مابقی بدون استحصال و بهره‌برداری از دسترسی خارج می‌شود.

 

جعفری که در کارگاه آموزشی نقش طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در کاهش تهدیدات و مدیریت اثرات مخرب سیلاب ها با حضور دهیاران واعضا  شورا اسلامی شهرستان دیلم سخن می‌گفت تصریح کرد: جلب مشارکت مردمی استفاده از ظرفیت‌های محلی دانش بومی بهره برداران در کنترل سیلاب و اجرای طرح‌های آبخیزداری از راهبردهای اساسی مجموعه منابع طبیعی  است.

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد و افزود: طرح‌های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی درنقاط مختلف استان  اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش طرح‌های آبخیزداری در کنترل فرسایش و رسوب و تقویت سفره‌های زیرزمینی بهبود وضعیت پوشش گیاهی توسعه تولیدات بخش کشاورزی و امور زراعت باغداری و دامپروری خواستار مشارکت و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی برای تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان شد.

 

در این کارگاه آموزشی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیلم نیز بر توجه ویژه فرمانداری در تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بخش آب و آبخیزداری تاکید کرد.

 

محمد طاهری اجرای طرح‌های آبخیزداری را راهبردی کلان در تبدیل تهدیدات زیست محیطی به فرصت کار و تولید در بخش کشاورزی را به منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی دانست.

 

وی با اشاره به ضرورت آینده نگری در مطالعات جامع طرح‌های آبخیزداری گفت: در مدیریت منابع آب ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد و اجتماع وارد می‌کند و با توجه به منابع و موانع و مشکلات در مقابل انتقال آب از استانهای همجوار باید از ظرفیت‌های منابع آب و هوا در سطح شهرستان استفاده بهینه به عمل آید.

 

 

 

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/114875