کد خبر: 114605 ، سرويس: مقاله
تاريخ انتشار: 15 تير 1398 - 09:28
اهل قلم مروج اخلاق و عدالت

اتحادخبر- بهرام نکیسا : ن وَالْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ، چهاردهم تیر ماه در تقویم ملی ایران روز قلم نام گذاری گردیده. این روز را حضور اصحاب قلم تبریک گفته و موفقیت این عزیزان را در امر توسعه کشور از خداوند متعال مسئلت دارد.توسعه موضوع، وظیفه و هدف اصلی همه دلسوزان، نخبگان و دست اندر کاران امور اجرائی و حاکمیتی کشور به ویژه اصحاب قلم می باشد...

بهرام نکیسا:


به نام مرسله پیوند گلوی قلم


ن وَالْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ، چهاردهم تیر ماه در تقویم ملی ایران روز قلم نام گذاری گردیده. این روز را حضور اصحاب قلم تبریک گفته و موفقیت این عزیزان را در امر توسعه کشور از خداوند متعال مسئلت دارد.


توسعه موضوع، وظیفه و هدف اصلی همه دلسوزان، نخبگان و دست اندر کاران امور اجرائی و حاکمیتی کشور به ویژه اصحاب قلم می باشد . نقش قلم و اصحاب قلم در امر توسعه سر نوشت ساز و بی بدیل است . زیرا پیش نیاز توسعه، توسعه فرهنگ می باشد . 


اصولاً توسعه زمانی در یک جامعه شکل می گیرد که آن جامعه از فرهنگی با نشاط و پویا برخوردار باشد. فرهنگ، يكي از مؤلفه های مهم و اساسي در توســعه هر كشــوری است ، هیچ توسعه و تکاملی بدون توسعه و تکامل فرهنگی مطلوب نیست و توسعه اقتصادی نیز بدون توسعه فرهنگی امکان پذیر نخواهد بود.


امروزه در جوامع پیشرفته این فرهنگ است که چرخ های صنعت و اقتصاد را به حرکت درمی آورد و در این عرصه نقش قلم و قلم بدستان توسعه گرا و توسعه اندیش  و مسئول، انکار ناپذیر است.


اصحاب قلم، گروه هاي مرجع جامعه هستند كه دانايي و تفكر ، هنجارسازي و هدايتگري افكار عمومي با مشاركت آنان تكميل مي شود. شایسته است که جايگاه اين قشر ارزشمند از سوی اولیاء امور روز به روز در جامعه پر رنگ تر و تقويت گردد .


اهل قلم فرقه ساز و متعصب نیست، لجاجت نمی کند، منصف است، مروج اخلاق ، عدالت و بیدارگر توده های مردم است .


قلم اساس فرهنگ مکتوب است. آن قدری که قلم و بیان به خدمت بشر بوده است، مسلسل ها نبودند...


این  روز را بر تمامی آنان که حرمت و رسالت قلم را پاس می دارند مبارکباد و امید دارد که این عزیزان در اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی موفق و پیروز باشند .انشاالله .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/114605