امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 تير 1398 - 10:03

اتحادخبر: تشک‌های خوشخواب یکی از مهم‌ترین لوازم در خانه است که از نظر علم پزشکی هم بسیار بااهمیت است. اگر تشک شما غیراستاندارد، قدیمی و غیرقابل استفاده باشد شما را دچار بیماری‌های عضلانی و استقامتی می‌کند که رایج‌ترین آن‌ها بیماری دیسک کمر است. استفاده از تشک‌های طبی برای افرادی که بیماری‌های عضلانی و استخوانی دارند الزامی است.

اتحادخبر: تشک‌های خوشخواب یکی از مهم‌ترین لوازم در خانه است که از نظر علم پزشکی هم بسیار بااهمیت است. اگر تشک شما غیراستاندارد، قدیمی و غیرقابل استفاده باشد شما را دچار بیماری‌های عضلانی و استقامتی می‌کند که رایج‌ترین آن‌ها بیماری دیسک کمر است. استفاده از تشک‌های طبی برای افرادی که بیماری‌های عضلانی و استخوانی دارند الزامی است.

 

همه این دلایل و مهم‌تر از آن لذت خواب خوش، دست به دست هم داده تا برند‌های خارجی و داخلی بسیاری به طراحی و تولید این تشک‌ها بپردازند. از قضا برند‌های ایرانی هم در تولید و طراحی این تشک‌ها چیزی کم از بهترین برند‌های روز دنیا ندارند. ما هم در این گزارش نگاهی داریم به انواع و اقسام این تشک‌ها و بازار تولیدات داخلی و خارجی آنها.

 

راهنمای خرید تشک خوشخواب

 

فقط ۳ سال عمر می‌کنند

 

نوعی دیگر از تشک‌ها «تشک‌های فنری» هستند که به آن‌ها تشک‌های کلاسیک هم گفته می‌شود. در این تشک‌ها از ۲ فنر بزرگ برای نگه داشتن جرم بدن استفاده می‌شود. طول عمر آن‌ها ۳ سال است. مزیت‌شان راحت بودن آن است و بزرگ‌ترین عیب‌شان هم نرم بودن است. بیشتر بیماری‌های عضلانی هم به علت همین راحتی و نرمی بیش از حد تشک‌ها ایجاد می‌شوند. استاندارد تشک‌های فنری به اندازه ارتفاع و عرض آنهاست؛ اندازه فنر و انعطاف‌پذیری آن نیز به ارتفاع آن بستگی دارد. یک تشک فنری استاندارد باید ۲۰۲ سانتی‌متر طول، ۱۵۲ عرض و ۲۲ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

 

تشک استاندارد یعنی...

 

یک تشک استاندارد باید پارچه‌ای با دوخت محکم و جنس خوب داشته باشد. دوخت‌ها و طرح‌های آن نباید آنقدر برجسته باشد که به کمر و بدن آسیب برسانند، بلکه انعطاف‌پذیری بالایی باید داشته باشند تا هر وزنی را تحمل کنند و زود گود یا پاره نشوند. یک تشک استاندارد باید دارای فنر‌های قوی باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده‌سازی و بسته‌بندی تشک نشانه مرغوبیت کالاست.

 

در انتخاب نوع تشک‌های وارداتی نیز دقت کنید تا امکان ارائه خدمات پس از فروش را داشته باشند. برای خرید این تشک‌ها لازم است به موجود بودن نمایندگی آن‌ها در ایران توجه کنید. بهتر است از شرکت‌های معتبر تولیدکننده خرید کنید، زیرا تنها گارانتی تعمیرات و تعویض این شرکت‌ها قابل اعتمادند. اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد، ممکن است باعث بروز بیماری‌های آلرژیک و ناراحتی‌های پوستی شود. ضدآب بودن، ضد حریق بودن و ضدنفوذ حشرات بودن پارچه‌های تشک هم از موارد مهم و ضروری است.

 

راهنمای خرید تشک خوشخواب

تشک خوب چه جور تشکی است؟

 

بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک‌های معمولی، بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع تعریف شده‌ای برای آن‌ها وجود ندارد، در حالی که انواع مدل‌های طبی و خوشخواب موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند. محتویات تشک‌ها و نوع مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و در نمایندگی برند‌های ایرانی می‌توانید ماکت مواد تشکیل دهنده هر تشک را از نزدیک ببینید. نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم ازجمله مواد تشکیل‌دهنده تشک‌های خوشخواب هستند، در حالی که تشک‌های معمولی فقط از فنر تشکیل شده‌اند یا ابر و مواد‌پرکننده مانند پر و پشم در آن‌ها وجود دارد.

 

سلامت جسمانی از همه مهم‌تر است

 

مهم‌ترین نکته در انتخاب تشک خوشخواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است. برای این کار انواع تشک‌های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و انعطاف‌ناپذیر دارند، برای سلامت بدن و به خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره‌های آن بسیار مفید هستند. بهتر است تشک را به همراه پایه تخت مخصوص خودش خریداری کنید. پایه هر تشک در ویژگی اجزای آن تشک تاثیرگذار است و چنانچه تشک جدید را بر پایه قدیمی و کهنه قرار دهیم آن تشک نمی‌تواند آنطور که باید عمل کند. طول تخت شما باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بلندتر از قد شما باشد. در این صورت تخت فردی که دارای قد ۸۰/۱ متر است باید بلندتر از حد استاندارد یک تخت معمولی باشد.

 

تشک‌تان را آزمایش کنید

 

برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید، به پشت تشک بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف داخل گودی کمرتان قرار دهید. اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک خیلی محکم و سفت است، اما اگر نمی‌توانستید به هیچ وجه دست‌تان را به داخل گودی کمرتان سُر دهید، آن تشک خیلی نرم است.

 

یادتان باشد تشک باید به اندازه‌ای سفت باشد که ستون مهره‌ها در وضعیت عملکرد یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد قرار بگیرد. اگر تشک شما آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می‌شود.

 

این تشک طبی است!

 

حتما شما هم هنگام خرید بار‌ها از فروشنده شنیده‌اید که این تشک طبی است! یادتان باشد یک تشک طبی باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد. تشک‌های طبی نباید به اندازه تشک‌های کلاسیک نرم باشند، زیرا همین نرمی باعث درد کمر می‌شود.

 

برای زیر ۹۰ کیلوها!

 

در تشک‌های «طبی اسفنجی» فقط از اسفنج فشرده و پنبه استفاده می‌شود. این نوع تشک‌ها اصولا طول عمر پایینی دارند و بیشتر برای افرادی با وزن کمتر از ۹۰ کیلوگرم استفاده می‌شوند. بیشتر تشک‌های کودک اسفنجی هستند. زیرا ساختار این تشک‌ها به گونه‌ای است که به هیچ وجه به بدن آسیب نمی‌رسانند. با استفاده از نرمی‌ای که پنبه به بدن می‌دهد، فشار بدن را می‌گیرد و گردش خون را به راحتی در بدن ایجاد می‌کند و فشار روی اعصاب و ماهیچه‌ها را به حداقل می‌رساند. امتیاز بزرگ این تشک‌ها استفاده از الیاف طبیعی در آنهاست که باعث ضدحساسیت بودن‌شان می‌شود.

 

هم طبی، هم فنری

 

تشک‌های «طبی- فنری» نوع دیگری از تشک‌ها هستند که همان خصوصیات تشک‌های فنری را دارند، اما فنر آن‌ها بسیار سخت‌تر است و راحتی تشک‌های فنری را ندارد. این تشک‌ها معمولا به افرادی که ناگزیرند زمان زیادی در بستر بمانند توصیه می‌شود، چون سفتی سطح آن‌ها مانع خواب رفتن دست و پای افراد می‌شود.

 

یک تیر و دو نشان!

 

نوع دیگری از تشک‌ها، «تشک‌های بادی» هستند. این نوع تشک‌ها با استفاده از یک تلمبه باد می‌شوند و با استفاده از عقربه‌ای که روی آن‌ها تعبیه شده باد داخل آن تنظیم می‌شود. اگر عقربه روی ۲۰۰ تا ۲۵۰ باشد این تشک حکم یک تشک راحتی را دارد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک تشک نرم و راحت استفاده کنید و اگر عقربه را روی ۳۰۰ تا ۳۵۰ باد کنید این تشک حکم یک تشک طبی بادی را دارد و سفت‌تر از آن است که حالتی راحت و آرام‌بخش را به شما بدهد؛ به این ترتیب شما با انتخاب این تشک‌ها در ازای دریافت هزینه‌های بیشتر با یک تیر دو نشان زده‌اید و هم تشک طبی دارید و هم تشک فنری.

 

راهنمای خرید تشک خوشخواب


کدام تشک‌ها؟ کدام برندها؟

 

در کشور ما برند‌هایی مثل soft، best night و good sleep از برند‌های خارجی هستند که بازار تشک‌های خوشخواب را در دست گرفته‌اند، اما آنقدر برند‌های ایرانی در بین مخاطبان طرفدار دارند که دیگر کسی از برند‌های خارجی خرید نمی‌کند. برند‌های ایرانی کیفیت بالا را با قیمتی مناسب در اختیار مخاطبان می‌گذارند. برند‌های ایرانی مثل: رویا، لایکو، خوشخواب و... از بهترین برند‌های ایرانی هستند. گشت‌وگذاری در بازار تشک‌ها و میزان فروش آن‌ها نشان می‌دهد بازار فروش تشک‌های خوشخواب دست تشک‌های ایرانی است.

 

طبی یا فنری؛ انتخاب با شماست

 

نوع دیگر از تشک‌ها که طرفداران خاص خودشان را دارند «تشک‌های جک‌دار» هستند. ارتفاع این تشک‌ها با استفاده از جکی که زیر آن‌ها تعبیه شده قابل تنظیم است. هرچه ارتفاع بالاتر باشد تشک‌ها طبی‌تر است و هرچه پایین‌تر باشد تشک راحت‌تر و فنری‌تر است، زیرا با بالا بودن جک، فنر داخل آن سفت و شل می‌شود.

 

قیمت تشک‌های خوشخواب با توجه به سایز و نوع و راحتی آن‌ها از ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت است.

 

 

برترین‌ها

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • شفاف‌سازی آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • سود سال 1402 آریا از طریق سجام واریز شد
  • ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا 1 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 3 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...