کد خبر: 114437 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 تير 1398 - 14:20
درخواست مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان برای تسریع در اجرا و نصب آبشیرین کن برازجان

اتحاد خبر:مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان با صدور بیانیه ای خواستار تسریع در روند اجرا و نصب آبشیرین کن برازجان شد. در این بیانیه آمده است :آب مایه اصلی حیات و از ضروریات زندگی بشر است که کمبود آن انسان را با مشکلات جدی روبرو می کند.بی تردید مهمترین ، حیاتی ترین و راهبردی ترین مسئله ایران معاصر "آب" است ولی گویا نه مردم آن را جدی ...

اتحاد خبر:مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان با صدور بیانیه ای خواستار تسریع در روند اجرا و نصب آبشیرین کن برازجان شد. در این بیانیه آمده است :

آب مایه اصلی حیات و از ضروریات زندگی بشر است که کمبود آن انسان را با مشکلات جدی روبرو می کند.

بی تردید مهمترین ، حیاتی ترین و راهبردی ترین مسئله ایران معاصر "آب" است ولی گویا نه مردم آن را جدی گرفته اند و نه مسئولان. دسترسی به منابع آب شیرین و با کیفیت یکی از مسائل مهم و اساسی در بسیاری از کشورها است که افزایش روزافزون جمعیت، رشد صنعت، گسترش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی و ضرورت تأمین امنیت غذایی پایدار در کنار کاهش مداوم منابع آب و سوء مدیریت کم آبی را به بحرانی جدی بدل کرده است.

این بحران تا بدان حد است که تهدیدی جدی برای پایداری حیات اجتماعی، اقتصادی بسیاری از مناطق شهری و روستایی کشور به شمار می آید.

آنچه مسلم است اینکه بحران آب بر تمامی ابعاد زندگی اعم از اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در روابط و کنش های میان افراد در سطح خرد و کلان تاثیر گذار است.

کشور ایران و خصوصا استان بوشهر به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک و نیمه خشک جهان در زمره کشورهای با محدودیت منابع آب قلمداد می شود و به همین دلیل نیز این ماده حیاتی در ایران یکی از مهمترین ارکان توسعه کشور قلمداد می شود.


مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان از آنجا که خود را برآمده از میان مردم و فرزندان آنان می داند بنا به ضرورت و نیاز این روزهای گرم و طاقت فرسای شهرستان دشتستان یک بار دیگر معضل کم آبی و فریاد العطش مردم این شهرستان را در طی سالیان گذشته نسبت به مسئولین ذیربط اعلام و مراتب نگرانی خود را از کندی عملیات نصب آب شیرین کن شهر برازجان که توافقات اولیه آن توسط مسئولین استانی و وزارت نیرو انجام شده بود اعلام می دارد.

مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان با اطلاع از پی گیری های مجدانه استاندار محترم و سایر مسئولان ذیربط، ضمن قدردانی بابت پیگیری های انجام شده، مراتب نگرانی و نارضایتی خود را از کندی عملیات نصب آب شیرین کن برازجان اعلام داشته و انتظار دارد در روند اجرای این پروژه و شکفتن گل لبخند و امید بر لبان تشنه مردم دشتستان تسریع گردد.

 

 

مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/114437