کد خبر: 113856 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1398 - 09:12
معاون استاندار بوشهر:
روش‌های سنتی پاسخگوی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: روش‌های سنتی پاسخگوی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست.

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: روش‌های سنتی پاسخگوی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست.

روش‌های سنتی پاسخگوی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست  مجید خورشیدی صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری بهزیستی استان بوشهر با اشاره به تغییر دیدگاه‌های سنتی نسبت به سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی به جز حمایت از افراد دارای معلولیت، فعالیت‌های گسترده دیگری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: آسیب‌های روانی اجتماعی نسبت به آسیب‌های جسمی فشار بیشتری را بر جامعه وارد می‌کند که این موضوع بسیار فراگیر است و مستلزم این است که همه دستگاه‌های دولتی از جمله بهزیستی باید خود را با طرح‌واره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تطبیق دهند.

 

خورشیدی عنوان کرد: وقتی که صحبت از بهزیستی یا زیست بهینه به پیش می‌آید و در حالی که پدیده‌های اجتماعی در حال دگرگونی است ما با رویه‌های سنتی نمی‌توانیم پاسخگوی پدیده‌های جدید اجتماع باشیم و باید سعی کنیم رویه‌ها و ابزارهایمان را علمی تر کنیم.

 

معاون استاندار بوشهر ضمن تاکید بر امید بخشی جامعه هدف بهزیستی گفت: بایستی همواره امید در جامعه حفظ شود و امید نباید در جامعه رخت برببندد و اگر جامعه هدف بهزیستی بدون امید به آینده به شما مراجعه کنند و شما هر قدر به آنها خدمات ارائه دهید عملاً خنثی خواهد بود زیرا آنان آرامش درونی در خود نمی‌بینند که خدمات شما را با نگاه مثبت ببینند.

 

خورشیدی نشاط اجتماعی را از جمله اقدامات امید بخشی دانست و گفت: کم‌هزینه‌ترین عامل مداخله‌ای در نافذ کردن اقدامات بهزیستی در مورد جامعه هدف، بحث نشاط اجتماعی است و اگر جامعه هدف بهزیستی نشاط نداشته باشد آسیب‌پذیرتر خواهد شد و خدماتی که ارائه داده می‌شود اثر گذار نخواهد بود.

وی در خصوص مهدهای کودک بهزیستی عنوان کرد: طرح کاهش اضطراب در مهدهای کودک از جمله فعالیت‌های مهم بهزیستی به شمار می‌آید که یکی از نیازهای اساسی جامعه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شما به درستی تشخیص داده‌اید که این موضوع روی کودکان کار شود و برای این خلاقیت و ابداع به جامعه بهزیستی تبریک می گویم.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113856