کد خبر: 113787 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 خرداد 1398 - 07:51
فرماندار دشتی:
۳۵ درصد اهالی دشتی در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند

اتحادخبر:  فرماندار دشتی گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

اتحادخبر:  فرماندار دشتی گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

۳۵ درصد اهالی دشتی در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند  عبدالله نادری ظهر دوشنبه در نشست با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم توسعه در هر کشور حوزه کشاورزی است.

نادری افزود: در حال حاضر در زمینه گندم که یکی از محصولات استراتژیک است خودکفا هستیم و نگاه دولت این است که واردات نداشته باشیم بلکه صادرات هم داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقش مهمی در مایحتاج عمومی کشور دارد، بیان کرد: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» بیشترین حرکت باید در بخش کشاورزی باشد.

 

نادری تصریح کرد: کشاورزی محور توسعه شهرستان است و علی رغم همه خدمات و کارهای صورت گرفته با توجه به شرایط کشور که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم باید با روحیه جهادی کار انجام شود.

 

فرماندار دشتی بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح‌های اقتصادی همه باید سرمایه گذاران تشویق به سرمایه گذاری کنند و نباید آنها را دلسرد کنند.

 

وی تصریح کرد: تاکنون هفت هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان انجام شده و این زمینه رتبه برتر استان به خود اختصاص داده است.

نادری بیان کرد: سال گذشته نیز هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز شده که بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های کنار پیوندی استان است، گفت: در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

 

نادری همچنین از تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان در مبارزه با ملخ تقدیر کرد.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113787