کد خبر: 113529 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1398 - 11:11
مدیرکل محیط زیست بوشهر:
قرنطینه و مرکز نگهداری پرندگان در منطقه حله ایجاد می‌شود

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: قرنطینه و مرکز نگهداری پرندگان در منطقه حله ایجاد می‌شود.

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: قرنطینه و مرکز نگهداری پرندگان در منطقه حله ایجاد می‌شود.

قرنطینه و مرکز نگهداری پرندگان در منطقه حله ایجاد می‌شود

 فرهاد قلی نژاد صبح چهارشنبه در حاشیه آئین کلنگ زنی پروژه احداث قرنطینه و نگهداری پرندگان در منطقه حفاظت شده حله اظهار داشت: استان بوشهر دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی بسیار بالایی است.

 

وی حفاظت و حراست از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را ضروری دانست و اضافه کرد: تالاب حله به علت بارش نزولات آسمانی در سال گذشته به دریا متصل شد و چرخه حیات در این تالاب حیاتی دوباره یافت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: منطقه حفاظت شده حله پناهگاه مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و زمستان گذران، پرندگانی همچون مرغابی، غاز، پرستوی دریایی و… است.

 

وی با اشاره به مشارکت جامعه محلی در حفاظت از تالاب حله خاطرنشان کرد: از مردم روستاهای حاشیه تالاب تشکر می‌کنیم که همیشه همکاری بسیار خوبی را با محیط زیست استان بوشهر داشته‌اند.

 

وی با اشاره به ساخت قرنطینه و مرکز نگهداری پرندگان در پاسگاه حفاظت محیط زیست منطقه حله در روستای کره بند بیان کرد: فاز اول این قرنطینه به صورت فنس کشی خواهد بود که به نگهداری پرندگان در آن اجرا خواهد شد.

 

وی به فاز دوم این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: در فاز دوم به احداث ساختمان دامپزشکی و درمان برای پرندگان و پستانداران خواهد بود که در انتهای امسال اجرایی خواهد شد.

 

قلی نژاد افزود: قرنطینه و مرکز نگهداری پرندگان به عنوان اولین پروژه تخصصی در استان بوشهر خواهد بود و به تیمارداری و درمان پرندگان و پستانداران مصدوم در مناطق تحت حفاظت این اداره کل خواهد پرداخت که بسیار امر ضروری و مهمی است.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113529