کد خبر: 113524 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1398 - 09:50
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:
صادرات صنایع دستی استان بوشهر افزایش می‌یابد

اتحادخبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صادرات ۱.۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی استان بوشهر در سال قبل گفت: امسال با بازاریابی و حمایت از تولید کنندگان، صادرات صنایع دستی این استان به ۱.۳ میلیون دلار افزایش می‌یابد. سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست بررسی صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر با...

اتحادخبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صادرات ۱.۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی استان بوشهر در سال قبل گفت: امسال با بازاریابی و حمایت از تولید کنندگان، صادرات صنایع دستی این استان به ۱.۳ میلیون دلار افزایش می‌یابد.
صادرات صنایع دستی استان بوشهر افزایش می‌یابد

 سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست بررسی صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر با اشاره به حمایت از صنایع دریایی اظهار داشت: در دیدار این هفته استاندار بوشهر با وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران، فعال  شدن صنایع دریایی از پروژه‌های ویژه امسال اعلام و تاکید شد با توجه به موقعیت ویژه استان بوشهر در حوزه  تجارت دریایی فعال شدن این ظرفیت‌ها برای توسعه هر چه بیشتر این استان ضرورت دارد.

 

وی، تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات  اعتباری و مالی واحدهای صنعتی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: برای توسعه صادرات غیرنفتی از استان بوشهر برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده که ایجاد پایانه‌های صادراتی مواد معدنی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان،  صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر توسعه صادرات به عنوان یکی از محورهای توسعه خاطر نشان کرد: سال قبل افزون بر 160.7 میلیون دلار مواد معدنی استان بوشهر صادر شد که پیش بینی صادرات این محصول برای امسال 185 میلیون دلار شده است.

 

حسینی محمدی صادرات سیمان، کلینکر، گچ و سنگ گچ را از محصولات صادراتی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در بخش صادرات آبزیان سال قبل افزون بر 213 میلیون دلار صادرات این محصول ثبت شده که هدفگذاری امسال 245.7 میلیون دلار است.

 

وی، یکی  دیگر از ظرفیت‌های مهم امسال در حوزه صادرات را خرما و گوجه‌فرنگی دانست و با اشاره به صادرات این دو محصول در سال قبل افزود: سال گذشته افزون بر 62.6 میلیون دلار خرما و گوجه فرنگی استان بوشهر صادر شد که هدف گذاری امسال 71.9 میلیون دلار است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صادرات 1.1 میلیون دلار صادرات صنایع دستی استان بوشهر در سال قبل گفت: امسال با بازاریابی و حمایت از تولید کنندگان، صادرات صنایع دستی این استان به 1.3 میلیون دلار افزایش می‌یابد.

 

حسینی محمدی افزود: صادرات محصولات و کالاهای مختلف بر اساس سیاست تنظیم بازار صورت می‌گیرد که در این راستا اهداف کمی صادرات محصولات مزیت‌دار استان بوشهر تدوین شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113524