کد خبر: 113505 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1398 - 08:02
معاون آموزش و پرورش بوشهر خبر داد؛
رتبه برتر آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه سلامت و تن‌درستی

اتحادخبر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه سلامت و تن درستی خبر داد.

اتحادخبر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه سلامت و تن درستی خبر داد.

رتبه برتر آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه سلامت و تن‌درستی  محمود قاسمی ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی چهاردمین دوره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی و سی امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان بوشهر اظهار داشت: صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت بر این عقیده اند که روش های سنتی و منسوخ باید جای خود را به روش های نوین دهند و بر همین مبنا آموزش و پرورش در حوزه های مختلف آموزشی و تربیتی در حال پوست اندازی است.

قاسمی با بیان اینکه معلمان به تعدد و تکثر طرح های ابلاغی ستاد نقد دارند اضافه کرد: در حوزه های مختلف آموزش و پرورش سعی بر این بوده است که طرحی افزوده نشود و فقط طرح های جدید و کاربردی جایگزین طرح های قبلی شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح های جدید جای نقد و بررسی دارند و طرح جدیدی نیست که بی عیب باشد یادآور شد: برای رشد و تعالی آموزش و پرورش باید طرح های جدید به مدارس ابلاغ شود و پس از چکش کاری و ارزیابی طرح مورد نظر به یک برنامه مدون تبدیل شود.

 

توسعه طرح‌های تربیت بدنی و سلامت

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اقدامات بسیار موثری در راستای نشاط افزایی صورت گرفته است و طرح هایی همچون حیاط پویا، المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، نرمش صبحگاهی و مسابقات ورزشی دانش آموزی بین شهرستانی از طرح های موفق این حوزه بوده است.

 

قاسمی به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه سلامت و تن درستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موفقیت حاصل همت و تلاش مضاعف معلمان و کارشناسان این حوزه بوده است.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ سال است که نسبت به هدف اصلی خود غافل است تصریح کرد: هدف دستگا تعلیم و تربیت فقط آموزش صرف دانش آموزان نیست بلکه فرزندان برومند این انقلاب باید برای زندگی کردن آماده شوند هدفی که ۴۰ سال است از آن غافل هستیم و باید با چالش‌های آن روبرو شویم.

 

توسعه فعالیت‌های تابستانه

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: دولت و مردم مطالبات زیادی از آموزش و پرورش دارند که با توجه به داشته های این دستگاه متناسب با ظرفیت آن نیست و که برای مثال به فعالیت های اوقات فراغت تابستانه بدون هیچ منابع مالی می‌توان اشاره کرد که آموزش و پرورش ناچار به اجرای اکثر فعالیت‌ها در کانون های تابستانه است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه مرحله استانی چهاردمین دوره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی بین همکاران دوره ابتدایی و متوسطه برگزار شد یادآور شد: در پایان این مسابقات در دوره تحصیلی ابتدایی، شهرستان دشتستان مقام اول، شهرستان دشتی مقام دوم و شهرستان عسلویه مقام سوم و در دوره تحصیلی متوسطه، شهرستان بوشهر مقام اول، شهرستان دشتستان مقام دوم و منطقه سعدآباد مقام سوم را کسب کردند.

 

وی در پایان افزود: سی‌امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد که در رقابت های برادران به ترتیب دشتستان، دشتی و بوشهر مقام تا سوم را کسب کردند و در رقاابت های خواهران نیز دشتستان، عسلویه و گناوه به ترتیب به مقام اول تا سوم دست یافتند.

 

برگزیدگان مرحله استانی چهاردمین دوره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی و سی امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان تجلیل شدند.

 

در پایان این نشست از برگزیدگان مرحله استانی چهاردمین دوره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی و سی امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه استان تجلیل شد.

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113505