کد خبر: 113484 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1398 - 22:13
سرپرست بیمارستان شهید گنجی برازجان خبر داد:
ایجاد دو پایگاه ثابت اندازه گیری و ثبت فشار خون در بیمارستان هفده شهریور و بیمارستان شهید گنجی برازجان+ تصاویر

اتحاد خبر:همزمان با آغاز فاز دوم بسیج طرح ملی کنترل و اندازه گیری فشار خون ،دو پایگاه ثابت سنجش و ثبت فشار خون  درکلینیک تخصصی بیمارستان  بیمارستان هفده شهریور و بیمارستان شهید صادق گنجی راه اندازی شد .

 

اتحاد خبر:همزمان با آغاز فاز دوم بسیج طرح ملی کنترل و اندازه گیری فشار خون ،دو پایگاه ثابت سنجش و ثبت فشار خون  درکلینیک تخصصی بیمارستان  بیمارستان هفده شهریور و بیمارستان شهید صادق گنجی راه اندازی شد .

 


به گزارش اتحاد خبر به نقل روابط عمومی بیمارستان شهید گنجی ،دکتر شکیب آزاد ،ضمن حضور در پایگاه سنجش فشار خون و ثبت فشار خون خود در سامانه، از همه مردم شریف شهرستان تقاضا نمود تا در این طرح شرکت نمایند .
وی بیان داشت : از هفدهم خرداد ماه عملا فاز یک طرح غربالگری فشار خون که همانا اطلاع رسانی عمومی به مردم بوده به پایان رسیده و طرح عملا وارد فاز دوم یعنی سنجش و ثبت فشار خون شده که تا 15تیرماه ادامه خواهد داشت .


ایشان تصریح نمود :فشار خون بعنوان پیش زمینه ای برای سایر بیماری ها بخصوص سکته هی قلبی و مغزی هست . که این بیماریها مشکلات پزشکی  و هزینه درمانی سنگین و همچنین مسائل اجتماعی و روانی بسیاری را برای بیماران و خانواده های آنها به وجود می آورد .

 


لذا با پیش آگاهی از فشار خون و چک کردن مستمر آن می توان در مرحله اولیه موضوع را کنترل و از وقایع بعدی جلوگیری بعمل آورد .


نامبرده تاکید داشت : مدت زمان پیش رو که حدودایکماه  هست فرصت مناسبی است تا افراد بالای سی سال که بعنوان گروه هدف این طرح شناخته شده ، در این طرح غربالگری شرکت نمایند .


وی در ادامه افزود "علت برپایی دو ایستگاه دردرمانگاه هفده شهریور و بیمارستان شهید گنجی بخاطر حضور زیاد و و مستمر بیماران بخصوص همراهان بیماران و تعبیه این پایگاه ها در جایگاه انتظار همراهان می باشد .


شکیب آزاد در پایان ضمن تشکر از همکاری و هماهنگی رئیس شبکه بهداشت و درمان و پرسنل زحمتکش بیمارستان شهید گنجی و هفده شهریور در برپایی و مدیریت این پایگاهها اضافه کرد :انتظار می رود با حضور پر شور و به موقع مردم در این طرح غربالگری ، گام بزرگی در جهت پیشرفت سلامت شهرستان و کشور برداشته شود.








لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113484