کد خبر: 113483 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1398 - 14:49
با حضور مسولین و فعالین فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت:
افتتاح اولین آموزشگاه انیمیشن‌سازی استان بوشهر در وحدتیه+ تصاویر
اتحاد خبر: نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای انیمیشن‌سازی استان بوشهر با نام«آکام» با حضور مسئولان، فرهنگیان و فرهیختگان شهر وحدتیه در روز یکشنبه 19 خرداد افتتاح شد. به گزارش اتحاد خبر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان بوشهر؛ نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای انیمیشن‌سازی استان بوشهر با نام«آکام» با حضور مسئولان، فرهنگیان و فرهیختگان شهر وحدتیه...
اتحاد خبر:نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای انیمیشن‌سازی استان بوشهر با نام«آکام» با حضور مسئولان، فرهنگیان و فرهیختگان شهر وحدتیه در روز یکشنبه 19 خرداد افتتاح شد.

به گزارش اتحاد خبر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان بوشهر؛ نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای انیمیشن‌سازی استان بوشهر با نام«آکام» با حضور مسئولان، فرهنگیان و فرهیختگان شهر وحدتیه با هدف تربیت نیروی موفق در زمینه انمیشین‌سازی و گسترش این علم در سطح استان، افتتاح شد.

 

حجت الاسلام کشاورز بارگاهی، امام جمعه شهر سعدآباد در این مراسم، ضمن تبریک عید سعید فطر، انیمیشن‌‌سازی را به عنوان یک علم و صنعت فراگیر و پیشرو نیازمند دانش روز و خلاقیت دانست، و خاطرنشان کرد: برای خلق یک اثر خوب تسلط بر یک نرم‌افزار خاص کافی نیست و از این رو آموزش چندین نرم افزار مرتبط با موضوع انیمیشن‌سازی باید در نظر گرفته شود و این کار قرار است در این آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای اولین بار در استان انجام شود.

 

وی افزود: ایجادچنین آموزشگاهی در شهر وحدتیه، در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی و اشتغال بوجود آمده است و انتظار می‌رود مسئولین حمایت جدی خود را از این آموزشگاه داشته باشند تا بتوانیم با سرعت هرچه بیشتر شاهد پرورش نیروی‌های خبره در زمینه انیمیشن در سطح استان باشیم.

دکتر سید مجتبی حسینی مقد، جانشین معاونت جهاد علم و فناوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این مراسم درباره نقش علم بر اقتصاد را بسیار مهم دانست و افزود: اگر ما بخواهیم اقتصادی عاری از آسیب داشته باشیم باید آن را به زرهی به نام علم مجهز کنیم و از لحاظ تولید علم به خودکفایی برسیم تا بتوانیم در تمامی رشته‌ها در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

 وی در ادامه تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر رتبه یازدهمین در تولید علم دنیا را  را به خود اختصاص داده است و این جای افتخار دارد، ولی مشکلی که ما در اقتصاد داریم بحث اقتصاد دانش‌بنیان است که باید بر اساس دانش پایه‌ریزی شود که سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این زمینه در حال انجام اقدامات اساسی است که بتواند اقتصادی ایجاد کند که هیچ تحریمی نتواند آن را از پای درآورد، بر همین اساس از شکل‌گیری ایده تا پدیده در طرح‌های اقتصادی را مورد حمایت جدی خود قرار می‌دهد.

 

حسینی مقدم افزود:  ما در معاونت جهاد علم و فناوری در تمامی رشته‌های علمی، ایده‌ها  را در سطح استان جمع‌آوری می‌کنیم و بعد از بررسی و تایید مورد حمایت و کمک مالی قرار می‌دهیم.

 

مهندس زارع معاون کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به نقش مهم خانواده منصوری فرد در میزبانی چند دوره از  مسابقات انیمیشن‌سازی کشور در استان، تصریح کرد: این آموزشگاه یکی از آموزشگاه‌های مهارتی است که در شهر وحدتیه توسط یک خانواده که همگی متخصص در رشته انمیشین‌سازی هستند، راه‌اندازی می شود و با توجه به اینکه امروزه جامعه به سمت و سوی اشتغال‌های مهارتی در حال پیشروی است انتظار می‌رود این تیم تخصصی با ایجاد این آموزشگاه بتواند کارآموزان بسیاری را با مهارت‌های جدید انیمیشن‌سازی آشنا سازد.

 

حجت الاسلام ضیاء در این مراسم اظهار داشت: خرسندیم که با جوانانی روبرو هستیم که با جدیدترین مدل‌های روز، انیمیشن‌هایی را تولید می‌کنند  که هم جنبه اقتصادی دارد و هم جنبه فرهنگی؛ جوانانی که در مسیر فرهنگی گام‌های بزرگی را بر می‌دارند.

 وی افزود: امروزه در تقابل با دنیای غرب جنگ رسانه‌ای و فرهنگی قرار داریم  که با تولید انیمیشن‌هایی که‌ محتوای دینی و فرهنگی دارند می‌توانیم در این عرصه وارد شویم و جهاد فرهنگی انجام دهیم.

درباره موسس این آموزشگاه بیشتر بخوانید:

 

مصاحبه: مدیرعامل شرکت انیمیشن‌سازی پویاکاران آکام آذرخش؛ رسالت اصلی انیمیشن، فرهنگ‌سازی و ایجاد نگرش مثبت در افراد است

 

گفتنی است: مهندس مریم منصوری فرد، موسس آموزشگاه  در سال 97 در جشنوراه جوان برتر خلیج فارس بعنوان جوان برتر معرفی شدند، و در پایان مراسم به اهداف راه‌اندازی آموزشگاه اشاره کرد و ضمن تشکر از مسئولین استانی، همراهی بیش از پیش را مسئولین را خواستار شد و هزینه‌ صرف شده جهت راه اندازی این آموزشگاه، را بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرد.

در این مراسم، از اولین کاریکاتور مفهومی با موضوع «قدرت ایران در منطقه» رونمایی شد.

 

در پایان مسئولین و فعالین فرهنگی و اجتماعی سپس از  کارگاه آموزشی انیمیشن سازی وحدتیه بازدید کردند./ص

 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113483