کد خبر: 113467 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1398 - 09:27
آب گناوه جیره‌بندی نیست

اتحادخبر: مدیر اداره آب و فاضلاب شهری گناوه گفت: آب آشامیدنی در این شهر نوبت بندی نشده و همه تلاش خود را بکار خواهیم برد که به سمت جیره بندی نرویم که در این زمینه به همکاری مردم نیاز است.

اتحادخبر: مدیر اداره آب و فاضلاب شهری گناوه گفت: آب آشامیدنی در این شهر نوبت بندی نشده و همه تلاش خود را بکار خواهیم برد که به سمت جیره بندی نرویم که در این زمینه به همکاری مردم نیاز است.

 

غلامرضا مختاری در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به گستردگی شهر و تحت پوشش قرار دادن ۵ روستا از شبکه شهر، در خطوط ۲۴ ساعته آب وجود دارد و کل نقاط شهر از آن بهره مند می‌شوند.

 

وی اظهار داشت: بدلیل موقعیت و گستردگی شهر برخی نقاط که در بالادست قرار دارند ممکن است با فشار کم مواجه شوند.

 

مختاری با بیان اینکه سهمیه آب این شهرستان بر اساس جمعیت تعیین می‌شود و در تامین و تولید آن دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگری دخیل هستند و این اداره تنها متولی توزیع است، گفت: سهمیه اختصاص یافته روزانه آب به این شهر بین ۲۰ تا ۲۱ هزار مترمکعب است که پنج روستای همجوار را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

وی افزود: در کنار اولویت قرار دادن اختصاص آب شرب شهروندان، تامین آب منبع ذخیره در ایستگاه از اهمیت خاصی برخوردار و ضروری است تا در زمان بروز اتفاق نظیر شکستگی لوله‌ها، آب رسانی به داخل شهر دچار اختلال و قطعی نشود.

 

مدیر آب و فاضلاب شهری گناوه بیان کرد: این اداره به هر میزانی که آب در اختیار داشته باشد به مشترکان تحویل می‌دهد.

 

وی گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکل کم آبی در استان بوشهر از جمله گناوه در بلندمدت احداث آب شیرین کن و کوتاه مدت افزایش سهمیه ورودی است که امیدواریم با رایزنی و پیگیری مسئولان مربوطه که در دست انجام است، محقق شود.

 

مدیر آب و فاضلاب شهری گناوه افزود: ۳۰ هزار مشترک آب در گناوه وجود دارد که پنج روستای همجوار را نیز شامل می‌شود.

 

شهر گناوه مرکز این شهرستان با جمعیتی بیش از ۷۰ هزارنفر در شمال استان بوشهر قرار دارد که آب آشامیدنی آن از طریق سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

 

 

 

 

خلیج فارس

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113467