کد خبر: 113455 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1398 - 08:02
رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:
عملیات سم‌پاشی ملخ‌ها در ۹۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجرا شد

اتحادخبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آفت ملخ صحرایی گفت: عملیات سم‌پاشی ملخ‌ها در ۹۰ هزار هکتار اراضی استان اجرا شده است.محمدتقی منوچهری اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای تاکنون به منظور مقابله با آفت ملخ صحرایی در سطح استان بوشهر صورت گرفته و گروه‌های مختلف در...

اتحادخبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آفت ملخ صحرایی گفت: عملیات سم‌پاشی ملخ‌ها در ۹۰ هزار هکتار اراضی استان اجرا شده است.

عملیات سم‌پاشی ملخ‌ها در ۹۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجرا شد

محمدتقی منوچهری اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای تاکنون به منظور مقابله با آفت ملخ صحرایی در سطح استان بوشهر صورت گرفته و گروه‌های مختلف در حال فعالیت در این زمینه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مقابله با ملخ‌ها از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون در سطح استان بوشهر ادامه داشته است، اضافه کرد: ملخ‌ها خسارت ۱۰ تا ۱۵ درصدی به حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر وارد کرده‌اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آمادگی تیم‌ها برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بیان کرد: بیش از ۸۵ تیم برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر بسیج شده‌اند.

 

وی با اشاره به استفاده از دو فروند هواپیما و ۱۵۰ دستگاه انواع سم‌پاش در استان بوشهر خاطرنشان کرد: همکاری همه کشاورزان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از بحران در باغات استان دارای اهمیت بسیار بالایی است.

 

منوچهری با بیان اینکه مرحله دوم مبارزه با کانون و پوره‌های ملخ صحرایی در سطح ۴۹ هزار هکتار عملیاتی شد تصریح کرد: تاکنون ۹۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113455