کد خبر: 113453 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1398 - 07:47
استاندار بوشهر:
روند اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر تسریع می‌شود

اتحادخبر: استاندار بوشهر از تلاش ویژه برای حل مشکل آب شرب در استان خبر داد و گفت: روند اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر تسریع می‌شود.عبدالکریم گراوند ظهر دوشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در سفری که رئیس جمهور اواخر سال گذشته به استان بوشهر داشت پروژه‌های خوبی با اعتبار دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان به...

اتحادخبر: استاندار بوشهر از تلاش ویژه برای حل مشکل آب شرب در استان خبر داد و گفت: روند اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر تسریع می‌شود.

روند اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر تسریع می‌شود  عبدالکریم گراوند ظهر دوشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در سفری که رئیس جمهور اواخر سال گذشته به استان بوشهر داشت پروژه‌های خوبی با اعتبار دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب یکی از اولویت‌های اساسی در استان بوشهر است خاطرنشان کرد: طرح‌های بسیار خوبی در این حوزه در دست اجرا داریم و امیدواریم مشکل تاریخی آب استان بوشهر با این اقدامات حل شود.

 

استاندار بوشهر هدر رفت بالای آب بر اثر فرسودگی خطوط آبرسانی را یکی از مشکلات مهم در استان عنوان کرد و ادامه داد: نوسازی خطوط آب سه شهر استان بوشهر با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب مشهد، تهران، تبریز، شیراز و اصفهان انجام می‌شود.

 

وی از تکمیل طرح نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر با همکاری شرکت آب و فاضلاب اصفهان و تبریز تا ماه آینده خبر داد و بیان کرد: آبفای خراسان رضوی و شیراز نیز در نوسازی شبکه فرسوده آبرسانی برازجان مشارکت دارند و شبکه جم نیز توسط آبفای تهران نوسازی می‌شود.

 

گراوند با اشاره به اینکه این طرح‌های نوسازی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به کمبود آب آشامیدنی در شهرهای آب‌پخش، دالکی، سعدآباد و وحدتیه طرح‌های آبشیرین‌کن برای این شهرها اجرا می‌شود.

 

وی از رفع بحران کم‌آبی استان بوشهر با اجرای این طرح‌ها خبر داد و افزود: زمین مورد نظر جرای طرح آب شیرین‌کن در عسلویه به سرمایه‌گذار واگذار شده که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر گفت: این طرح طی مدت ۱۸ ماه تکمیل خواهد شد.

وی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲ هزار مترمکعب خبر داد و افزود: در شهرستان دشتستان نیز برای غلبه بر مشکلات کم‌آبی نسبت به حفر چندین حلقه چاه اقدام شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113453