کد خبر: 113365 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 خرداد 1398 - 13:18
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر:
باتوجه به بحران آب باید از آبیاری فضای سبز با آب شرب جلوگیری شود

اتحاد خبر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در همایش فضای سبز شهری در شرایط کم آبی که صبح امروز با حضور شهرداران استان بوشهر برگزار شد،  گفت: باید به دنبال راهکاری برای بهره مندی از فضای سبز با حداقل مصرف آب باشیم.مهرداد ستوده در این همایش گفت: یکی از دلایلی که تابستان گذشته با مشکلات عدیده کم آبی مواجه شدیم عدم پیش بینی...

اتحاد خبر - ثریا شیری: مهرداد ستوده در این همایش گفت: یکی از دلایلی که تابستان گذشته با مشکلات عدیده کم آبی مواجه شدیم عدم پیش بینی است که کشور به آن مبتلاست.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،ستوده با بیان اینکه برای جلوگیری از مشکلات عمل همراه با تفکر و برنامه ریزی دقیق ضرورت دارد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با تفکر و برنامه درست میتوانیم از مشکلات جلوگیری کنیم.


Image result for ‫مهرداد ستوده‬‎


 وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم بخصوص از طریق استفاده از تریبون های ائمه استان، بیان داشت: پرداختن به مسئولیت اجتماعی از ارکان یک پروژه است و در پروژه های صنعتی باید حق مردم دیده شود.
 
ستوده مدیریت آبیاری فضای سبز را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس و مرکز تحقیقات و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان بوشهر که در زمینه فضای سبز اطلاعات مفیدی دارند استفاده شود.
 
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری بوشهر گفت: کشور و خصوصا استان بوشهر شرایط اقلیمی خاصی دارد که باعث محدودیت در منابع آبی شده است.

سیدموسی موسوی با بیان اینکه یکی از مصارف منابع آب آبیاری فضای سبز است، افزود: با این شرایط یا باید استفاده از آن را محدود کنیم یا با یک مدیریت و برنامه ریزی صحیح بتوانیم از آن بهره ببریم.

موسوی با اشاره به فواید فضای سبز بیان داشت: با توجه به فوایدی مثل تلطیف هوا و دما و بهبود سیما و منظر و ایجاد نشاط اجتماعی که فضای سبز دارد محدودیت گزینه خوبی نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت و نیاز به وجود فضای سبز باید با یک مدیریت و برنامه ریزی صحیح از آن بهره ببریم.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اهمیت فضای سبز گفت: هدف ما این است که به یک وضعیت خوب در فضای سبز برسیم.

رحیم خادمی افزود: اگر قرار است تغییری ایجاد کنیم باید همراه با پایداری باشد.

خادمی اظهار داشت: باید یک فضای سبز داشته باشیم که ما را به اهدافمان برساند و اولین قدم در بحث فضای سبز شهری طراحی و مطالعه است.

وی بیان داشت: چند گونه گیاهی و درختی مناسب شرایط اقلیمی استان بوشهر وجود دارد که از آن ها غافل مانده ایم.

خادمی افزود: از جمله گونه های گیاهی و درختی مناسب می توان به شبدر، پریوش، لاله عباسی، نخل های زینتی، لوز، بنجامین و گل کاغذی است.
 
به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشکده خلیج فارس استان بوشهر گفت: در حال حاضر در شرایط خشکسالی و کم بارش هستیم و تبعات این مبحث گرمی هوا و کمبود آب است.

علی دیندارلو افزود: فضای سبز شهری می تواند به تعدیل دمایی یک شهر و شور و نشاط مردم کمک کند که باعث عملکرد بهتر و بالاتر مردم خواهد شد.

دیندارلو بیان داشت: معماری که در مناطق مختلف بخصوص جنوب رواج پیدا کرده است از شرایط طبیعی کمک نگرفته است در صورتی که فضای سبز می تواند کمک بسیار زیادی برای کنترل دمای آن شهر کند.

وی افزود: استفاده از فضای سبز برای کنترل دمای یک شهر به آب و خاک مناسب نیاز دارد.

دیندارلو اظهار داشت: آب مورد نیاز فضای سبز از منابع مختلفی همچون آب باران، چاه، آب شهری و پساب تامین می شود که هرکدام خاصیت و ویژگی خاص خود را دارد.

وی گفت: شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و تجربه محلی در انتخاب مناسب ترین منبع و روش توزیع آب موثر است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/113365