امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1398 - 15:52
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر:

اتحاد خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی سال 98 با رشد 16.4 درصدی 900 میلیارد تومان ابلاغ شده است. رضا عوض پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بودجه سال 97 استان را 799 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: به طور متوسط 76 درصد از این بودجه تخصیص پیدا کرد. عوض پور افزود:البته مثل سنوات...

اتحاد خبر – حسن محدث زاده: رضا عوض پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بودجه سال 97 استان را 799 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: به طور متوسط 76 درصد از این بودجه تخصیص پیدا کرد.


به گزارش اتحاد خبر،عوض پور افزود: البته مثل سنوات گذشته از محل های دیگری همچون سفر مقام معظم رهبری، سفر ریاست جمهوری و اعتبارات نفت و گاز اعتباراتی به استان اضافه شد که با این افزایش اعتبارات ما به بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.

 

نتیجه تصویری برای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر


وی با بیان اینکه مبنای مقایسه بودجه امسال با سال گذشته همان 799 میلیارد تومان است، گفت: اعتبارات عمرانی سال 98، با رشد 16.4 درصدی  900 میلیارد تومان ابلاغ شده که به تفکیک در قالب اعتبارات تملک استانی، 30 درصد نفت و گاز، اعتبارات شاخص های توسعه، 27 صدم ارزش افزوده و قانون متوازن است.
عوض پور افزود: در میزان رشد اعتبارات عمرانی رتبه اول کشوری را داریم.
وی تاکید کرد: در قانون بودجه 23 طرح ملی از راه آهن تا سد و فضاهای آموزشی و... با اعتبار 470 میلیارد تومان و 16 طرح استانی ویژه با اعتبار 101 میلیارد تومان پیش بینی شده است. اعتبارات طرح ملی و استانی ویژه جدای از 900 میلیارد بودجه استانی که به ما ابلاغ شده هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اعتبارات هزینه ای در سال گذشته را 243 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: امسال این اعتبارات با 19.6 درصد رشد به 292 میلیارد تومان رسیده است در حالی که میانگین رشد اعتبارات هزینه ای کشور 18 درصد است و نشان دهنده این است که ما در هزینه هم بیشتر از میانگین کشور رشد داریم.
عوض پور با بیان اینکه در سال گذشته از دو هزار و 430 میلیارد تومان درآمد مصوب استانی دو هزار و 120 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، اظهار داشت: امسال درآمد استان سه هزار و 360  میلیارد تومان پیش بینی شده که باید آن را وصول کنیم.


وی با اشاره به اینکه خیلی از واحدهای مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی معافیت مالیاتی گرفته اند و  کمک زیادی به درآمد استان نمی کنند، گفت: هر واحد در منطقه آزاد 20 سال معافیت مالیاتی و در منطقه ویژه 10 سال معافیت مالیاتی دارد دولت مصوبه ای دارد که معافیت مالیاتی مناطق آزاد به مناطق ویژه هم تسری پیدا کرده است به همین دلیل بسیاری از شرکت های منطقه ویژه پارس از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار هستند.
 عوض پور با اشاره به اطلاعات منتشر شده در رسانه ها در خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اظهار داشت: اعتبارات سفر رئیس جمهور در دو قالب شهرستانی و استانی بود که آنچه در فضای رسانه ای منتشر شد مربوط به اعتبارات شهرستانی بوده است.


وی مجموع اعتبارات استانی و شهرستانی سفر ریاست جمهوری را اینگونه تشریح کرد: شهرستان بوشهر، 327 میلیارد تومان برای 24 پروژه، شهرستان تنگستان 141 میلیارد تومان برای21 پروژه، شهرستان جم 104 میلیارد تومان برای 15 پروژه و 104 میلیارد، شهرستان دشتستان 482 میلیارد تومان برای 23 پروژه، شهرستان دشتی 141 میلیارد تومان برای 26 پروژه، شهرستان دیر 102 میلیارد تومان برای 15 پروژه، شهرستان دیلم 85 میلیارد تومان برای 14 پروژه، شهرستان عسلویه 92 میلیارد تومان برای 9 پروژه، شهرستان کنگان 184 میلیارد تومان برای 19 پروژه، شهرستان گناوه 132 میلیارد تومان برای 15 پروژه و 12 پروژه استانی با اعتبار 262 میلیارد تومان است.

عوض پور در خصوص پروژه های نیمه تمام ، گفت: در استان 720 پروژه نیمه تمام داریم که برای اتمام آن ها به یک هزار و 200  میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بیشترین حجم پروژه های نیمه تمام به ترتیب در فصول حمل و نقل، بهداشت و درمان، آموزش، آب و ورزش است.
وی همچنین افزود: تعداد 686 پروژه اتمام یافته دارای مطالبات داریم که برای تسویه مطالبات پیمانکاران این پروژه ها نیازمند 205 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تاکید کرد: ما در مجموع یک هزار و 400 میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام و پروژه های خاتمه یافته دارای مطالبات نیاز داریم در حالی که بودجه ی امسال فقط 900 میلیارد تومان ابلاغ شده است.
عوض پور با بیان اینکه تاکید استاندار به فرمانداران عدم شروع پروژه جدید مگر در موارد ضروری مثل قضیه آب است، بیان داشت:  سال قبل 18 پروژه جدید داشتیم اما تلاش می کنیم که دوره ی ساخت پروژه ها را کاهش دهیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو هفته دولت و دهه فجر پروژه های متعددی را با اعتبار دو هزار  میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری رساندیم که اتفاق بزرگی در استان است.
عوض پور با اشاره به نرخ بیکاری در استان، اظهار داشت: براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران از سال 80 تا 97 نرخ بیکاری بین عدد 9 تا 13.3 متغیر بوده است که سال 81، 92 و 93 با 9 درصد کمترین نرخ بیکاری و سال 89، با 13.3 بیشترین نرخ بیکاری را داشته ایم و از سال 95 تا 97 ما شاهد کاهش نرخ بیکاری از 11.3 به 10.5 هستیم.


وی در خصوص افزایش فوق العاده مناطق عملیاتی در احکام کارگزینی کارکنان گفت: سال گذشته این فوق العاده فقط برای نیروهای رسمی و پیمانی بوده است و امسال نیروهای قراردادی نیز از این امتیاز بهره مند می شوند، همچنین نیروهای بازنشسته ای که در دوران جنگ در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم خدمت کرده اند نیز مشمول این طرح هستند.
عوض پور همچنین با اشاره به موضوع توزیع اعتبارات آلاینده ها در استان های متاثر بیان داشت: کمیته ای در سازمان برنامه و بودجه تشکیل می شود که دبیری آن با سازمان محیط زیست است که براساس داده های علمی و مستند چقدر آثار آلایندگی به استان های مجاور سرایت می کند.
وی افزود: تاکنون سه جلسه انجام شده است اما ما این نحوه توزیع را قبول نداریم و باید مدلی علمی ارائه شود که آیا اولا استان های فارس و هرمزگان از این آلایندگی ها متاثر هستند یا نه؟ اگر متاثر هستند تاثیر چند درصد است؟ باید دقیق مشخص شود که این آلودگی ناشی از کدام فاز است؟
عوض پور اظهار داشت: استاندار در این خصوص با رئیس جمهور، وزیر کشور و شورای امنیت پیگیری کرده است و به شدت درصدد هستند که حق استان بوشهر در این مورد تضییع نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به اعتبار 300 میلیارد تومانی در حوزه آب برای احداث سد، نوسازی شبکه، حفر چاه، ایجاد مخازن و همچنین آبیاری سیار گفت: هر دو هفته یک بار به ریاست استاندار و با حضور همکاران حوزه آب تک تک پروژه های حوزه آب را بررسی می کنیم.
عوض پور با بیان اینکه سال گذشته بیشترین تنش آبی را در برازجان داشتیم، افزود: قرار شد برای حل این مشکل 14 چاه حفر شود که همه ی آن ها تمام شده و در مرحله ی خط انتقال است.
وی با اعلام اینکه در استان یک میلیارد مترمکعب روان آب وجود دارد، اظهار داشت: برای مهار این روان آب ها نیازمند اجرای پروژه های سدسازی و آبخیزداری هستیم که به همین منظور اجرای سد خائیز شروع شده و سدهای باهوش، دشت پلنگ، دالکی و باغان هم در بودجه پیش بینی شده است.
عوض پور افزود: با اتمام این سدها در کنار سد رئیسعلی تقریبا 90 درصد از روان آب ها مهار می شود و 10 درصد باقی مانده هم باید با اجرای طرح های آبخیزداری مدیریت شوند.


وی تاکید کرد: تلاش می کنیم سد دالکی تا پایان سال 99 به مرحله آبگیری برسد.


عوض پور همچنین با اشاره به اجرای طرح احداث 1000 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر سال گذشته به استان بوشهر با تامین 50 درصد از اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی مواافقت کرد و از 50 درصد تعهد دولت در سال گذشته 200 میلیارد تومان نفدینگی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و امسال هم 200 میلیارد تومان باقی مانده را تخصیص می دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در خصوص تکمیل بیمارستان برازجان، افزود: این بیمارستان جایگزین بیمارستان هفده شهریور است که در قانون بودجه ردیفی ندارد.


عوض پور بیان داشت: تاکنون برای تکمیل این بیمارستان 8 میلیارد تومان هزینه شده است اما برای تکمیل آن به 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری توانستیم این پروژه را وارد اعتبارات سفر ریاست جمهوری کنیم تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 18 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 22 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...