کد خبر: 112670 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1398 - 11:36
به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع)؛
جشن گلریزان برای آزادی ۱۰ زندانی در گناوه برگزار شد

اتحادخبر:  جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با حضور خیران، مسئولان شهرستان و استان و مردم گناوه در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.

اتحادخبر:  جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با حضور خیران، مسئولان شهرستان و استان و مردم گناوه در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.

جشن گلریزان برای آزادی ۱۰ زندانی در گناوه برگزار شد  مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح سه‌شنبه در این مراسم اظهار داشت: در قرآن کریم تاکید فراوانی به بذل مال و جهاد در راه خدا با انفاق مال شده است و دین اسلام به این امر تاکید فراوان دارد تا آنجا که بذل مال در کنار بذل جان برای جهاد در راه خدا ذکر شده است.

وی افزود: چه بهتر که بذل مال در راه خدا برای کمک به زندانی غیر عمدی که هیچ قصد و عمدی در ارتکاب جرم نداشته صورت گیرد.

 

خورشیدی بیان کرد: امروز با برگزاری اینگونه جشن‌ها و مشارکت در کمک به آزادی این زندانیان جرایم غیر عمد می‌توان این وظیفه دینی و انفاق مال در راه خدا را انجام داد.

 

وی از همه کسانی که زمینه برگزاری این آئین را فراهم کردند تقدیر کرد و گفت: کار همه شما که امروز با بذل مال و دارایی خود در راه خدا قدم گذاشته‌اید قابل تقدیر است.

 

تشکیل انجمن حمایت از زندانیان در گناوه

 

سید علی پاک نژاد فرماندار گناوه با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل بیت (ع) اظهار داشت: جشن گل ریزان در گناوه هر سال همزمان با سراسر کشور به منظور کمک به آزادی زندانیان غیرعمد برگزار می‌شود و امسال نیز خرسندیم که در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) این مراسم برگزار شد.

 

فرماندار گناوه گفت: خیران شهرستان گناوه همواره همراه و همگام و پیش قدم در کار خیر هستند و نه تنها در جشن گل ریزان بلکه در طول سال در امور خیر بخصوص کمک به خانواده‌های زندانیان و کاهش مشکلات آنها کمک می‌کنند.

 

وی افزود: در جشن گل ریزان سال گذشته شهرستان گناوه با کمک همه مردم و خیران شهرستان زمینه آزادی ۱۱ زندانی غیر عمد این شهرستان فراهم شد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان گناوه تشکیل شده است و مردم و خیرین شهرستان می‌توانند در طول سال کمک‌های مالی خود را به این انجمن تحویل دهند.

 

‌رفع مشکلات و گره گشایی از کار مردم

 

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در جشن گل ریزان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: مردم شهرستان گناوه همواره و از قدیم الایام در کار خیر و خداپسندانه و کمک به نیازمندان حضوری فعال داشته‌اند و در حال حاضر نیز در این امر پیشگام و پیشتاز و زبانزد خاص و عام هستند.

 

وی افزود: مردم خوب و خیران شهرستان گناوه همواره در برگزاری جشن گل ریزان و سایر امور خیر و کمک به نیازمندان در کنار مسئولان هستند و امشب نیز در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) در این کار خداپسندانه شرکت کرده‌اند.

 

امام جمعه گناوه گفت: در دین مبین اسلام به کمک به نیازمندان بسیار تاکید شده است و رفع مشکلات و گره گشایی از کار مردم مهم و ضروری و از مهمترین اعمال شمرده شده است.

 

امام جمعه گناوه بیان کرد: انفاق در راه خدا دارای ابعاد دنیوی و اخروی است و تأثیرات دنیوی و اخروی زیادی در زندگی انسان دارد.

 

 

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112670