کد خبر: 112622 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1398 - 14:30
یادی از آنها که عالی جنابان را تا 1400 به کرسی ریاست نشاندند
از یاد رفته ها/ ستادهایی که دیده نمی شوند!

اتحاد خبر-اکبر صابری: 29 اردیبهشت، سالروز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بود. انتخاباتی که دکتر حسن روحانی و عالی جنابان دولتش را تا 1400 بر تخت قوه اجرایی کشور نشاند. دریغ از یک پیام، دریغ از یک تشکر و حتی دریغ از یک یاد! هشدار می دهم در انتخابات بعدی بخشی از اصلاح طلبان انگیزه ای برای شرکت ندارند یا حداقل مشارکت غیر فعالی خواهند داشت...

اکبر صابری:*

دیروز 29 اردیبهشت، سالروز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بود. انتخاباتی که دکتر حسن روحانی و عالی جنابان دولتش را تا 1400 بر تخت قوه اجرایی کشور نشاند.


دریغ از یک پیام، دریغ از یک تشکر و حتی دریغ از یک یاد!


جا داشت مسئول ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان بوشهر و مدیران ارشد استان، از آنها که خالصانه و شبانه روزی تلاش کردند تا دولت روحانی 8 ساله شود و بعضی از ما به مناصب بهتر و بالاتر برسیم یادی می کردند. به دمي يا قلمي يا قدمي!


البته بعید نیست حضرات کلاً 29 اردیبهشت را فراموش کرده و شاید به ذهن هم ندارند برای پیروزی این دولت، فعالان ستادهای انتخاباتی چه خون دل ها که نخوردند. بعضی از آنها تا ماهها بعد انتخابات درگیر پرداخت هزینه های فعالیت در ستادهای انتخاباتی بودند و چه بسیار سئوال و جواب هایی که مجبور بودند حضور پیدا کنند و پاسخ دهند.

اردیبهشت 1396 برای فعالان سیاسی ماه پرکار و نفس گیری بود. به عکس سال 92 که ستادهای انتخاباتی تنها یکهفته فعال بودند در اردیبهشت 96 ستادها نزدیک به یک ماه فعال و پرکار بودند. رقابت هم همه به خاطر دارند که چقدر جدی و نزدیک بود. طرفداران رقیب هم ابزار و امکانات و نیروهای سازماندهی شده بسیاری در اختیار داشتند.


من مسئولیت ستاد انتخابات دکتر روحانی در وسیع ترین و بزرگترین شهرستان استان را بر عهده داشتم. 9 شهر و بیش از یکصد روستای متوسط و بزرگ ستاد انتخاباتی تشکیل شد وابلاغ مسئولان این ستادها با امضای این جانب صادر شد. مجموع ابلاغ های صادر شده برای مسئولان ستادها و کمیته های مربوطه در شهرها و بخش های شهرستان از حدود 400  نفر گذشت. علاوه بر آن صدها جوان فعال و پای کار با جان و دل امور تبلیغاتی ستاد را گرداندند. هفته آخر تبلیغات هر شب چند هزار نفر درب ستاد مرکزی دشتستان حضور داشتند و در نهایت آنچه حاصل شد نتیجه همت مجموعه ای بود که با جان و دل تلاش کردند و هزینه های مادی و معنوی این حضور را به جان خریدند.

منکر خدماتی که انجام شده و مشکلات ناخواسته ای که بر سر راه این دولت بوجود آمد نیستم ولی واقعیت این است که اکنون اکثریت مردم از دولت ناراضی و امیدهایشان کمرنگ شده است.


فعالان ستادهای انتخاباتی فراموش شده و مسئولان سوار بر اریکه قدرت روزهای سخت انتخابات و کار بزرگ فعالان این ستادها را از یاد برده اند.

وعده های انتخاباتی دکتر روحانی (فقرزدایی - مقابله با افزایش تحریم‌ها- اشتغال جوانان- آزادی بیان و انتقادپذیری، رفع حصر و...) غالباً بر زمین مانده واین همه باعث شده است نه تنها قاطبه مردم، بل خواص و فعالان ستادهای انتخاباتی جناب رئیس جمهور نیز ناامید و عطای سیاست را به لقای آن ببخشند.


چند نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دکتر روحانی در استان بوشهر طی یک ماه گذشته رسماً از ادامه فعالیت سیاسی ناامید و اعلام انصراف کرده اند.

رئیس ستاد دکتر روحانی در شهرستان تنگستان جلسه با معاون سیاسی استاندار را به اعتراض ترک کرده و بسیاری از روسای ستادهای دکتر روحانی در شهرستان ها و بخش ها و شهرهای استان،(آنها که هنوز از دایره حامیان دولت  خارج نشده اند) نیز چندان از اوضاع و احوال راضی نیستند.


هشدار می دهم که بعید نیست رویه ای که در تنگستان باب شد در مناطق دیگر ادامه پیدا کند.

به عنوان کسی که طرفدار این دولت بوده و با صدها فعال ستاد انتخاباتی در ارتباط بوده و هستم به مسئولان محترم عرض می کنم اگر رضایت مردم و حداقل طرفداران دولت برایتان مهم است ضروری است با مدیران زیر مجموعه دولت که عامل نارضایتی هستند برخورد شود.

دلیل ندارد بخشداری که میز کوچکش را مدیون تلاش ستادهای انتخاباتی است، آنها را برای برگزاری یک جلسه که وظیفه اوست معطل نگه دارد.

برای فعالان ستادهای انتخاباتی قابل قبول نیست که سالروز انتخاباتی که این همه برای پیروزی خون دل خورده اند یادی از آنها نشود.


با رئیس ستاد استانی دکتر روحانی که چقدر روسای ستادهایش را می شناسد یا یادی از آنها کرده کار ندارم. اصلا آیا جناب سعادت زحمت کشان و فعالان ستادهای انتخاباتی روحانی را به خاطر دارد؟ آیا گهگاهی پیامی یا احوالی از آنها پرسیده است؟ آیا در آنچه وظیفه ذاتی اوست مشورتی با آنها داشته است؟ آیا اگر مشورتی داشته پیگیر و عامل به آن بوده است؟

من به سهم خودم به عنوان مسئول ستاد یک شهرستان، سال گذشته به اعضای ستاد پیام دادم و ضمن تشکر از زحماتشان یادی از آنها کردم. امسال نیز پیامی دادم وگفتم هر چند شرمنده آنها هستم ولی بیادشان هستم و همچنان سپاسگزار زحمات آنها.

پیام و پستی که در فضای مجازی به همین مناسبت منتشر کردم بازتاب زیادی داشت. مخالفان و رقبای انتخاباتی عقده گشایی کردند و در بیش از 100 کامنت اینجانب را مورد همجمه و ناسزا قرار دادند. آیا این افراد با من مشکل شخصی داشتند؟ هرگز! آنها گرچه رقیبان انتخاباتی ما بودند ولی دولت تدبیر و امید، نماینده مجلس و مسئولان نتوانسته اند رضایت آنها را جلب کنند.

اما آنچه بیشتر من را متاسف و متاثر کرد موج حملات و ناسزاهای موافقان و همراهان دیروز من در انتخابات بود. آنها که دستشان به رئیس جمهور و استاندار و نماینده مجلس نمی رسد درد دل های غالباً به جای خود را سر من خالی کردند. چون فکر می کنند از دست اکبر صابری کاری ساخته بوده و انجام نداده. به کامنت های خیلی تند کاری ندارم. فقط دو نمونه از نیروهای واقعا خیلی فعال ستاد را دقت کنید:


یکی از معاونان ستاد مرکزی دشتستان: «از همکاری با شما پشیمان نیستم. اما از رای که دادم صد البته پشیمانم.»

یک عضو فعال ستاد بانوان دشتستان: « امیدوارم از حرفهام ناراحت نشی ولی بخدا در برابر این همه بی عدالتی ها واختلافات طبقاتی در جامعه وگرانی ها به خصوص فشاری که به مردم داره وارد میشه وهزاران مورد دیگر که حتی گفتنش هم دلم را به درد میاره نمی تونم بی تفاوت وبی خیال باشم چه فکر میکردیم چه شد وبدتر ازهمه طعنه وریشخند جناح رقیب که مثل چاقویی که بر قلبت فرو میرود وچاره ای جز تحمل نداری به قول شاعر از چی بگم برات که نگفتنش بهتره...»


ایهاالناس؛ موافق و مخالف اکبر صابری بدانید و هوشیار باشید که بارها در خفا نارضایتی شماها را به آنان که باید گفته ام. ضمن اینکه بدانید من هیچ مسئولیت اجرایی در این دولت نداشته و ندارم و عملا هیچی دست من نیست که گرهی باز کنم.

تنها به عنوان یکی از مشاوران استاندار(که هیچ قدرت اجرایی ندارد) اگر بتوانم و دسترسی پیدا کنم درد دل ها و خواسته های شما را به گوش ایشان و سایر مسئولان برسانم که در حد توان رسانده ام.


در پایان تاکید می کنم و هشدار می دهم ادامه بی توجهی به مطالبات طرفداران دولت و به ویژه فعالان ستادهای انتخاباتی باعث شده بسیاری از آنها انگیزه ای برای فعالت در انتخابات های بعدی نداشته باشند. و این دقیقا همان چیزی است که رقبای انتخاباتی اصلاح طلبان می خواستند و می خواهند.

هشدار می دهم در انتخابات بعدی بخشی از اصلاح طلبان انگیزه ای برای شرکت ندارند یا حداقل مشارکت غیر فعالی خواهند داشت. جز اینکه در فرصت باقی مانده تدبیری اندیشیده شود.

 

برای جوانانی که حداقل توقع اشان اشتغال بود کاری شود تا امیدی به ازدواج، زندگی و مشارکت فعال در آینده کشورشان داشته باشند.


نهایت اینکه آنچه نوشته شد تنها بخش کوچکی از گلایه ها و درد دل های دوستان همراهی است که توقع دارند اکبر صابری صدای آنها باشد. همچنان که آنها در انتخابات مرد و مردانه در کنارش بودند و کمک کردند.

می دانم که این مطلب نیز رقبای انتخاباتی ما را دلشاد خواهد کرد و همچنان که از پست دیروز من به مناسبت 29 اردیبهشت بهره برداری های سوء شد این مطلب نیز مورد سوء استفاده برخی قرار خواهد گرفت ولی بعضی وقتها راهی جز این نمی ماند.

حرف های ناگفته بسیار است. باشد تا وقتی دگر....

 

* رئیس ستاد مرکزی انتخابات دکتر روحانی در شهرستان دشتستان سال 96

   

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112622