کد خبر: 112621 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1398 - 14:01
بررسی عملکرد شهردار خارگ در گفتگو با رئیس شورای اسلامی جزیره؛
شهردار خارگ توانمندی خود را در عمل ثابت کرده است/ برآورده شدن دو مطالبه پنجاه ساله مردم

اتحاد خبر: با گذشت دو سال از روی کارآمدن پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خارگ و مدیریت عبدالحمید صفایی به عنوان شهردار، در خصوص فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این دوره با مهدی بخشی رئیس شورای اسلامی شهر خارگ به گفتگو نشستیم... شهردار خارگ توانمندی خود را در عمل ثابت کرده است/ مسایل مالی شهرداری خارگ شفاف و جزئی ترین...

اتحاد خبر: با گذشت دو سال از روی کارآمدن پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خارگ و مدیریت عبدالحمید صفایی به عنوان شهردار ، سئوالاتی در خصوص فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این دوره مطرح است که به جهت تنویر افکار و اذهان عمومی در این خصوص با مهدی بخشی رئیس شورای اسلامی شهر خارگ به گفتگو نشستیم که در ادامه می آید:



* جناب بخشی بفرمایید رویکرد مجموعه شورای اسلامی شهر خارگ در دوره پنجم با حضور آقای صفایی به عنوان شهردار جزیره ،  از ابتدا چه بوده است؟
- از آغاز شورای پنجم و حضور جناب مهندس صفایی بر منصب شهرداری خارگ، از سوی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار خارگ برنامه ریزی جامع و کاملی صورت گرفت تا ضمن نظم بخشیدن و پیگیری اموراتی که از دوره های قبل مانده بود، بتوانیم با بهره گیری از توان و ظرفیت و دانش مجموعه شهرداری خارگ خدمتگزار شایسته ای برای مردم خارگ باشیم. قابل انکار نیست که در ابتدای امر با دشواری های زیادی رو به رو بودیم، از طرفی ساماندهی اموری که در دوره های گذشته نیمه کاره رها شده بود و از طرفی دیگر بدهی های معوق بار سنگینی بود که می بایست به دوش می‌کشیدم. پس از جلسات مختلفی که توسط اعضای شورای شهر و شهردار جزیره به منظور هم اندیشی و هم افزایی برگزار شد، شهردار خارگ با رویکردی مناسب که حاصل از تجربه و دانش ایشان بود در گام اول توانست به خوبی بخش زیادی از امور را سامان ببخشد به طوریکه در همان ابتدا به وضوح شاهد تغییرات گسترده و مثبت در امر مدیریت شهری خارگ بودیم و بدین صورت شهردار توانمندی خود را در عمل ثابت کرد.

*یکی از ایراداتی که همواره به دوره قبل مدیریت شهری وارد می شد عدم شفافیت مالی بود. در این دوره به منظور اصلاح این مشکلات و ساماندهی امور مالی چه اقداماتی صورت گرفته است؟
- بهر روی در حال حاضر و طی یک سال گذشته دشواری های اقتصادی فراوان شهرداری ها را هم تحت تاثیر قرار داده ، با این وجود در خصوص مسائل مالی اقدامات در خور و شایسته ای در شهرداری خارگ صورت گرفته است. در این مدت ضمن اینکه در بحث مدیریت هزینه تلاش فراوانی انجام شده، در خصوص شفافیت مسائل مالی نیز شهرداری به رشد و بلوغ خوبی رسیده است بطوریکه به راحتی تا جزئی ترین هزینه های پروژه ها نیز در دسترس عموم است. همچنین حجم زیادی از اسناد مالی سنوات پیشین نیز ثبت نگردیده بود که امر طاقت فرسای بروز رسانی اسناد مالی به خوبی صورت گرفت. همچنین در بحث حقوق و مزایا ذکر این نکته قابل توجه است که در حال حاضر بسیاری از شهرداری ها تا شش ماه نیز حقوق و مزایای معوقه دارند و در تامین هزینه های اولیه خود مانده اند اما علی رغم تمام دشواری هایی که شهرداری خارگ را نیز تحت تاثیر قرارداده است باید با افتخار اعلام کنیم شهرداری خارگ کوچکترین معوقه ای در حقوق پرسنل خود ندارد که این امر میسر نمی شد مگر با مدیریت مدبرانه مهندس صفایی.

*در خبرها شنیدیم که دو پروژه شاخص و بزرگ برای اولین بار در جزیره خارگ در دست احداث است. ممنون میشویم در خصوص اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ را در حوزه عمرانی توضیحاتی ارائه دهید.
- در این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفت که بعضاً برای اولین بار در تاریخ شهرداری خارگ بوده است که از این جمله می توان به دو پروژه شاخص احداث ساختمان آتش نشانی و احداث ساختمان مدیریت بحران (انبار آذوقه) اشاره کرد که همواره به عنوان مطالبه و نیاز اساسی مردم خارگ قلمداد می شده اند اما پس از گذشت پنجاه سال هیچگاه به سرانجام نرسیده بودند. به وضوح مشخص است که با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد جامعه و چندبرابر شدن هزینه ها پیگیری مستمر پروژه های عمرانی امری بسیار دشوار است اما با این وجود این دو پروژه شاخص هم اکنون روند بسیار مثبت و مناسبی را طی می کنند که امیدواریم در اسرع وقت احداث گردیده و در خدمت مردم عزیز خارگ قرار گیرند.

*در خصوص بودجه شهرداری خارگ و جذب اعتبارات چه اقداماتی صورت گرفته است؟
- مردم فهیم خارگ طی سنوات گذشته شهرداری شاهد بوده اند علی رغم اینکه بعضاً بودجه هایی نجومی پیش بینی می گردید اما در نهایت امر با عدم تحقق بخش قابل توجهی از این بودجه در عمل مشکلات زیادی ایجاد می شد، اما در این دوره با بررسی ها و کارشناسی های اصولی و به علاوه رایزنی های بی وقفه جناب شهردار در زمینه جذب اعتبارات استانی موفق شدیم تا با تحقق کامل و حتی بیشتر از بودجه پیش بینی شده شرایطی توام با آسایش و فراغ بال را برای خدمت رسانی شایسته مجموعه شهرداری فراهم نماییم. طی سال جاری نیز با مدیریت صحیح و با تدبیر در پایان سال جاری امید داریم تا بتوانیم به طور کامل بودجه پیش بینی شده را محقق نماییم.

* تعامل و ارتباط شهرداری و شورای اسلامی شهر با مدیران و دستگاه های منطقه و استان به چگونه بوده است؟
- طی این دوره شورا و شهرداری، تعامل و همکاری مستمر و دوجانبه ای با مدیران و دستگاه های منطقه و استان صورت پذیرفته است که نتایج آن ارتباط موثر و پایداری بوده که هدف توسعه شهر خارگ را دنبال می کند. از جمله تعاملات و نشست ها می توان به جلسه اخیر با استاندار محترم بوشهر؛ دکتر گراوند اشاره کرد که در خصوص بررسی راهکارهای حل مسائل و مشکلات دیرینه مردم خارگ برگزار شد و نتایج قابل توجهی را به دنبال داشت. رویکرد شهردار محترم؛ مهندس صفایی نیز همواره بر این بوده تا با پیگیری مستمر و استفاده از تمام ظرفیت ها مشکلات خارگ به منظور برطرف سازی رصد شوند. ایشان به شکلی مجدانه و دلسوزانه در سطوح مختلف پیگیر رفع مشکلات خارگ و همچنین جذب اعتبارات مختلف هستند و در طی ایام خدمتشان در جزیره نیز قدم های بزرگ و شگرفی را برداشته اند که شایسته تقدیر است.

*با توجه به اهمیت مقوله نظم و انضباط در مجموعه شهرداری چه رویکردی در نظر گرفتید؟
- باور مجموعه شورا و شهرداری در ابتدای امر و تاکنون بر این امر بوده که در سایه فضای همدلی ، نظم و انضباط در مجموعه شهرداری امر خدمت به شهروندان جزیره می تواند به شکلی شایسته و مناسب صورت پذیرد. در این راستا با مدیریت هدفمند شهردار و حمایت شورای شهر سعی بر این بوده تا شوق و انگیزه خدمت پرسنل خدوم شهرداری خارگ را برانگیزیم که خدا را شکر امروز می توانیم این ادعا را داشته باشیم که این امر به خوبی محقق شده است و پرسنل شهرداری خارگ با انگیزه ای مضاعف خدمتگزار شهر خود و همشهریانشان هستند.

*به عنوان سئوال پایانی، مسیر توسعه خارگ را در این دوره شورا و مدیریت شهری چگونه ارزیابی می کنید؟
- سعی ما همواره بر این بوده تا با واقع بینی و موشکافی دقیق، همه جوانب امور را در نظر بگیریم. بی شک امروزه با توجه به تنگناهای اقتصادی، امر مدیریت و تصمیم گیری راهبردی نیازمند تجربه، دانش، تخصص و حساسیت بالایی است. به گواه بازتابی که از امر مدیریت شهری در سطح رضایتمندی شهروندان داشته ایم و همچنین نتایجی که حاصل از نظارت مستمر شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری خارگ بوده است میتوان اذعان کرد که خوشبختانه شهرداری جزیره خارگ مسیر رو به رشدی را طی می کند، به بیان دیگر میتوان گفت رضایتمندی شهروندان بازتاب کارنامه مثبت شهردار است که استمرار این رشد و رویه مثبت نیازمند حمایت همه اقشار اعم از مسئولان و شهروندان است‌ که امیدواریم این حمایت ها توسعه روز افزون خارگ عزیز را در پی داشته باشد، ان شاءاللّه.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112621