کد خبر: 112611 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1398 - 10:08
موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم آب پخش افتتاح شد+تصاویر

اتحادخبر: موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم آب پخش با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

اتحادخبر: موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم آب پخش با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

به گزارش اتحاد خبر؛شامگاه یک شنبه،موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم با حضور مردم و مسئولان در شهر آب پخش افتتاح شد.

دکتر عبدالله رضایی از اساتید برجسته ادبیات عامیانه استان بوشهر در این مراسم با اشاره اهمیت پرداختن به پیشینیان اظهار داشت:توجه به رسومات گذشتگان و برجسته کردن آنها برای آشنایی با آئین ها و فرهنگ پیشینیان سبب آشنایی نسل جوان با تاریخ گذشته می شود.

وی افزود:متاسفانه آنگونه که شایسته است به فرهنگ های بومی و محلی توجه نشده و جا دارد مسئولان ذیربط نسبت به این مهم اهتمام لازم را داشته باشند.

شهردار آب پخش نیز در این مراسم ابراز داشت:شهر آب پخش با دارا بودن پتانسیل های زیاد در زمینه گردشگری و بوم گردی،می تواند به یکی از قطب های توریستی استان بوشهر به معنای واقعی قرار گیرد.

مهندس اعظم صمصامی افزود:در گذشته اقدام قابل توجهی برای توسعه صنعت گردشگری در شهر آب پخش انجام نشده و نیاز به اقدامات اساسی در زمینه بوم گردی و گردشگری احساس می شود.

وی بیان داشت:تلاش ما در شهرداری آب پخش توسعه مبلمان شهری با اولویت نمادهای بومی و محلی شهر است و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و انشالله برنامه های دیگری نیز انجام خواهد شد.

مهندس صمصامی با تقدیر از اقدام مدیر موزه مردم شناسی محتشم ابراز داشت:این اقدام مبارک را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که با حمایت های لازم از این اقدام،زمینه توسعه بیشتر این فضاها در شهر فراهم شود.

مشاور امور جوانان فرماندار دشتستان نیز در این آئین ابراز داشت:گردشگری،جزو سه دسته برتر درآمدزایی در جهان مطرح است و باید تلاش شود این صنعت،در شهرستان دشتستان نیز پویا شود.

دکتر محمد آقایان حسینی افزود:تلاشهایی در سطح شهرستان صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با بسیج امکانات و حمایت از سرمایه گزاران در بخش گردشگری،به رونق این صنعت کمک کنیم.

وی از ابوذر محتشمی،مدیر موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم آب پخش قدردانی کرد.

لازم به ذکر است آدرس موزه مردم شناسی و اقامتگاه بوم گردی محتشم،شهر آب پخش-خیابان ناصرخسرو-کوچه مدرسه علامه طباطبایی می باشد.








































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/112611